Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Emmabodafestivalen -09


Sitter i valet och kvalet om man ska ta sig dit. Mitt favvoband Kap Bambino ska dit så suget finns där! Är det någon här som ska dit eller har varit där förut? Vore kul att höra lite åsikter om partyt. Ganska liten festival va?
Elva människor och en bäver!
  • 0
Hade velat, har dock inte tid.
"MOO" because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Jag ska troligtvis dit.

Citerar Markus Odnäs:
Ganska liten festival va?

Har hört att det ska bli ungefär 7000 personer.
Klappa fina katten?
  • 0
Jag bor jättenära.. Kanske åker dit bara för att träffa några forumiter.
  • 0
Emmaboda är en askalas festival, och artistutbudet iår är delikat
Bob Hund, Does it offend you yeah?!, Bloody Beetroots mfl

Ganska kryddigt att både festivalområdet och campingen är på samma område.
Bara slutet på början
  • 0
Wombats!
Klappa fina katten?
  • 0
Ska dit.
DIE SONNE SCHEINT
  • 0
Musik, för folk, som inte kan bete sig som folk!
Klappa fina katten?
  • 0
Det var en bra festival, är dock fortfarande sur för att Crystal Castles inte kom.

<3
DIE SONNE SCHEINT
  • 0
De avbokade ju i och för sig för länge sedan. Men du kanske köpte biljetten innan dess.
Klappa fina katten?
  • 0
Citerar Mästerkatten:
De avbokade ju i och för sig för länge sedan. Men du kanske köpte biljetten innan dess.


Nej då, jag ville gå ändå. Men man får fortfarande vara sur.
DIE SONNE SCHEINT
  • 0
Citerar Brute:
Nej då, jag ville gå ändå. Men man får fortfarande vara sur.

Sant. Surar man aldrig så blir man sur.

Vilka tyckte du var bäst? Eller hur ser din topp 3 ut?
Klappa fina katten?
  • 0
Citerar Mästerkatten:
Vilka tyckte du var bäst? Eller hur ser din topp 3 ut?


Hm, uppskattade verkligen Armand (Shoryuken!). Sen var Ashbury Heights bra de också (Anders har sjukt klar röst), trots de tekniska problemen. Missade det mesta av Florence Valentin så det har jag inte mycket att säga om. Liptones verkade vara bra av det jag såg. Detektivbyrån var bra, sen missade jag Svenska Björnstammen (kommer inte förlåta mig själv). Skansros var bra. Svenska Akademien var underhållande. Sist men inte minst var det skönt med 2manydjs på natten.

Hade en liten diskussion med gitarristen från Monde Yeux efteråt, han var riktigt schyst.



Besvikelserna:

Bob Hund - det kändes som att de inte spelade sitt bästa för att de ändå visste att de skulle få applåder

Familjen - bra, men inte mind-blowing som man hade hoppats på

Parken - ja, helt enkelt inte så bra som man trodde
DIE SONNE SCHEINT
  • 0
Gillade också Armand. Hade inte ens tänkt se honom, men vi gick förbi scenen och det lät så pass bra att vi stannade hela spelningen.

Sen verkar vi inte sett eller tyckt om riktigt samma band. The Wombats, Metronomy och Late Of The Pier tyckte jag var sjukt bra. Roliga att dansa till och på Wombats spelning var det ren allsång. Riktigt härligt.

Mycket av det du såg hoppade jag över, till exempel så valde jag en skål Grekisk linssoppa framför Familjen... Och bob hund tyckte jag var riktigt bra faktiskt.
Klappa fina katten?
  • 0
Citerar Mästerkatten:
The Wombats


Missade..
DIE SONNE SCHEINT
  • 0
Själv måste jag nog säga att 2manyDJ's och Bob Hund vart bland det kryddigaste
Bara slutet på början
  • 0
Citerar Brute:
Missade..

Synd.

Var bodde du?
Klappa fina katten?
  • 0
Citerar Mästerkatten:
Var bodde du?


Utanför festivalområdet, 25m förbi bajamajorna och kranarna. I ett rött fyrmanna-tält. ^^
DIE SONNE SCHEINT
  • 0
Citerar Brute:
Utanför festivalområdet, 25m förbi bajamajorna och kranarna. I ett rött fyrmanna-tält. ^^

Ah. Vi hade också ett rött fyrmanna-tält! Schysst. Fast efter ett tag blev det ett 3-manna och sen typ 2-manna. Våra grannar satte sig alltid på det. Och silvertejpen kunde inte rädda det helt och hållet.
I skogen-området hade vi det, vid ljusslingan.
Klappa fina katten?
  • 0
Ska lätt tillbaka nästa år, då är man även lite rutinerad.

Ängen var ju härlig men jag gillade konserterna i Skogen, det var lite mysigt.
DIE SONNE SCHEINT
  • 0
Citerar Brute:
Ska lätt tillbaka nästa år, då är man även lite rutinerad.

Får se hur det blir för mig. Funderar på att köra nån utomlandsfestival. Och sen väntar jag nog på att se vilka artister alla bokar. Men Emmaboda var mysigt, det var det.
Klappa fina katten?
  • 0
Hehe, 2manydj's. Deras musik är: (1) ta poppis låt (2) gör kass techno-remix på den. Boys Noize var det dock weltklasse på, som vanligt. Men bäst med festivalen var de soeta indieflickorna.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!