Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Chuck


  • Missing Avatar
  • CDS
Och du var ju verkligen tvungen att citera allt han skrev? Nice going

Spoiler:Om dem ville slänga in sitt Charah-montage så hade dem kunnat göra det på ett mycket smidigare sätt istället för att i dem 3 eller 4:a sista avsnitten slänga in en random badguy som raderar hennes minnen. Något vi hade kunnat klara oss utan. Visst var det fint att dem tog med mycket från tidigare säsongerna, så som bomben och porrviruset men ja, dem hade kunnat gjort det utan att gå så långt som dem gjorde. Så dem där 5 åren som de tog för dem att komma dit dem var, borta på två avsnitt, och sen ska fansen tro att det ska bli som förr? Njaaeeä, jag köper det inte. Riktigt uselt, enligt mig.

Och Caseys plötsliga ändring som person tillbaka till sitt gamla, nej jag köper inte det heller.
  • 0
Citerar CDS:
Och du var ju verkligen tvungen att citera allt han skrev? Nice going

Ber om ursäkt
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Citerar gamechristoffer:
Blu-ray-utgåvorna finns väl inte i Sverige? Har inte hittat dem någonstans...


Finns endast i USA och Kanada. Köpte tre av dom när jag var i New York i våras och den fjärde via Amazon.com.

Citerar CDS:
Spoiler:


Jag håller med dig på många sätt. Och visst, avslutningen var lite av en besvikelse och det är det fortfarande efter att ha sett slutscenen många gånger. Det hade kunnat vara bättre. Men det hade också kunnat vara sämre. Dock känns det tyvärr som att Chris Fedak inte riktigt gillar grejen med lösa-alla-trådar-slut utan vill ha mer öppna. Det har både sina för- och nackdelar.

Det är en unik serie och ett unikt och annorlunda slut kanske passar serien på sitt sätt, även om jag faktiskt skulle föredra ett mer förutsägbart avslut.

Vi får hoppas att de 8 extra minuterna i finalavsnittet i DVD/Blu-ray-versionen fokuserar mest på vad som hände efter sista scenen. Och/eller att det blir en film framöver.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Citerar CDS:
Spoiler


Spoiler:Kan även jag hålla med om att Casey's helomvändning på en episod var oväntad!

Citerar Corfixeen:
Vi får hoppas att de 8 extra minuterna i finalavsnittet i DVD/Blu-ray-versionen fokuserar mest på vad som hände efter sista scenen. Och/eller att det blir en film framöver.


Ska bli väldigt spännande att se vad de innehåller. Men visst är det mer troligt att det är händelser innan slutscenen som förlängts?
  • 0
  • X
  • X
Citerar Corfixeen:
Vi får hoppas att de 8 extra minuterna i finalavsnittet i DVD/Blu-ray-versionen fokuserar mest på vad som hände efter sista scenen. Och/eller att det blir en film framöver.


Har väl redan sagts att de ska gå in mera på det som hände i mitten. Slutet var ett slut. Ett bra sådant också.
Kött är till för att ätas.
  • 0
Citerar X:
Har väl redan sagts att de ska gå in mera på det som hände i mitten. Slutet var ett slut. Ett bra sådant också.


Hur går dina tankar kring slutscenen? Vad tyckte du var bra/kunde gjorts annorlunda i sista episoden?
  • 0
  • X
  • X
Citerar gamechristoffer:
Hur går dina tankar kring slutscenen? Vad tyckte du var bra/kunde gjorts annorlunda i sista episoden?


Allt hade kunnat göras annorlunda, nu gjordes det inte annorlunda och så kommer det att förbli, ser ingen mening med att fundera på det.

Slutet var bra efter som det hade trevliga referenser till tidigare säsonger och så tycker jag inte heller man behöver fundera på vad som hände efter, det är ändå Chuck vi talar om och inte något jävla The Sopranos.
Kött är till för att ätas.
  • 0
Citerar X:
det är ändå Chuck vi talar om och inte något jävla The Sopranos.


Ser inte riktigt vad det har med saken att göra.

Citerar Corfixeen:
Jag håller med dig på många sätt. Och visst, avslutningen var lite av en besvikelse och det är det fortfarande efter att ha sett slutscenen många gånger. Det hade kunnat vara bättre. Men det hade också kunnat vara sämre.


Vad hade du hoppats på? Har du ändrat uppfattning efter att ha sett det flera gånger?
  • 0
Citerar gamechristoffer:
Men visst är det mer troligt att det är händelser innan slutscenen som förlängts?


Jag vet inte. Men de nämnde "Act 5", inte riktigt säker på vilken del det är dock. Delen med Jeffster! ska ha tillhört Act 4.

Citerar X:
Har väl redan sagts att de ska gå in mera på det som hände i mitten.


Act 5 är som sagt inte i mitten.

Citerar gamechristoffer:
Vad hade du hoppats på? Har du ändrat uppfattning efter att ha sett det flera gånger?


Spoiler: Alltså, jag prickade rätt på flera grejer som skulle hända med karaktärerna i serien. Men karaktärerna som jag hade helst velat ha haft rätt om är naturligtvis Chuck och Sarah, seriens hjärta, och deras avslutning kändes lite billig. Jag hade åtminstone förväntat mig att vi skulle få en bekräftelse på att Sarahs minnen kom tillbaka, att de fick huset och kanske till och med att hon var gravid också. Istället lät de det att vara en aning för öppet. Fem sekunder extra (eller inte ens det) som hade gett mig t.ex. en close-up på Sarah där vi hade fått en bekräftelse på just det hade fått mig att jubla av glädje. Då hade jag vetat till 100%. Gillar inte riktigt idén med att låta fansen få bestämma vad som händer eller inte händer, speciellt inte då alla vill samma sak.

Jag gillade det inte fullt så mycket som jag gör nu och som jag skrev tidigare, besvikelsen sitter fortfarande i. Lite.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Citerar Corfixeen:
Spoiler:Spoiler: Alltså, jag prickade rätt på flera grejer som skulle hända med karaktärerna i serien. Men karaktärerna som jag hade helst velat ha haft rätt om är naturligtvis Chuck och Sarah, seriens hjärta, och deras avslutning kändes lite billig. Jag hade åtminstone förväntat mig att vi skulle få en bekräftelse på att Sarahs minnen kom tillbaka, att de fick huset och kanske till och med att hon var gravid också. Istället lät de det att vara en aning för öppet. Fem sekunder extra (eller inte ens det) som hade gett mig t.ex. en close-up på Sarah där vi hade fått en bekräftelse på just det hade fått mig att jubla av glädje. Då hade jag vetat till 100%. Gillar inte riktigt idén med att låta fansen få bestämma vad som händer eller inte händer, speciellt inte då alla vill samma sak.


Förstår vad du menar...

Spoiler:Vad hade du sagt om, som man kanske trodde det skulle bli, alla minnen hade kommit tillbaka i en instant flash? Alternativet med att lägga in minnena i brillorna är jag glad skippades.

Spoiler:Jag förstår också precis vad du menar med att en liten snabb indikation på att det verkligen blev bra hade varit trevligt...
  • 0
Citerar gamechristoffer:
Spoiler:


Spoiler: Svårt att säga. Det hade kanske känt billigt för många, men jag skulle nog trots allt föredra det. Bara så jag verkligen fick veta att det skulle bli bra, liksom. Jag hoppas i alla fall att vi någon gång, på nåt sätt, får reda på mer.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Vet du förresten vad alla skådespelarna ska göra nu? Har de några andra schyssta roller på gång?
  • 0
Strahovski ska göra I, Frankenstein och är även med i My Mother's Curse som kommer senare i år. Har inte kollat upp så mycket annars. Zac har inga direkta film/tv-serieprojekt på gång ännu utan ska resa och kanske vara med i nåt projekt med Operation Smile. Så vi får väl se. Tror ingen kommer ha några större problem att få nåt nytt.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Om jag ska vara ärlig så har jag varit ganska dålig på att läsa igenom samtliga 6 delar av serietidningen av Chuck, som jag haft i min ägo ett tag nu. Förmodar att jag varit alldeles för uppslukad av själva tv-serien. Men jag har åtminstone börjat kollat igenom lite och upptäckte en ganska speciell del som jag tänkte dela med mig av. Vissa kanske redan har sett.

http://i.imgur.com/gqf7Bh.jpg
http://i.imgur.com/S4D8hh.jpg
http://i.imgur.com/FUvyUh.jpg
http://i.imgur.com/xlWA3h.jpg

Ganska intressant. Och väldigt roligt. Speciellt i slutet. Spoiler: Och det verkar trots allt lite vettigt om vi jämför med tv-serien där den slutade. Det är i framtiden, 2020, och deras son verkar flasha "för första gången" (istället för sina första steg, hehe) och Chuck fick ju trots allt tillbaka Intersecten och det är mycket möjligt att den förts över till barnen, så länge han inte tagit bort den. Jag har även alltid tänkt mig att Mr. & Mrs. Bartowski på något sätt stannat i spionverksamheten, även om de skulle ha barn. Vi kanske har lite av handlingen till en eventuell film. ^^
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Har köpt säsong 1-3 och har mycket roligt att kolla en tid framöver. Chuck maraton, har faktiskt aldrig kollat på den serien för jag har alltid missat den när det går på teve, men nu blir det som sagt ändring på det.. gillar´t!
Deppresion är bara ilska utan entusiasm
  • 0
Tyckte inte om slutet, alls. I mina ögon var det rent för hastigt och billigt. Speciellt gillar jag inte sättet Chuck osh Sarah slutade på. Caseys och Morgans dito var väl helt okej, liksom Beckmans och familjen Woodcombs. Hade gärna sett vad som hände i framtiden, typ som i Harry Potter.
Trying to make a living and doing the best I can
  • 0
Är också lite tveksamt till slutet. Tror ju själv att de själva vill förmedla det "lyckliga" slutet. Serien är ju trots allt inriktad emot målgruppen som gillar sånt. Förövrigt är det tråkigt att min absoluta favoritserie går i graven. Trots att den har tappat något i kvalité ifrån de första briljanta säsongerna så förblev den briljant rakt igenom. Den kommer verkligen att saknas. Får inhandla någon eventuell samling av serien på Blu-ray, den mest givna delen i filmsamlingen.

Tror tyvärr dock inte det kommer någon uppföljning i form av film etc. intresset är nog tyvärr för lågt. Dock skulle jag personligen älskat en definitiv förklaring hur det gick efter seriens slut. Förhoppningsvis kanske det kommer ut på Blu-ray/DVD releasen, dock är kanske inte det så troligt.
"They say their fans are ghosts. You don't see or hear them." Almunia about Chelsea
  • 0
It's no secret that all good things must come to an end. The final season of this fan-favorite series will be available on Blu-ray Hi-Def and DVD on May 8, 2012 from Warner Home Video. Chuck: The Complete Fifth and Final Season includes all 13 episodes from Season Five plus over 3 hours of never-before-seen bonus features, including six brand-new featurettes, two full-length commentaries, deleted scenes, gag reel, and an extended version of the series finale episode. The Blu-ray will be released in 1080p Full HD Video and will feature DTS-HD Master Audio for English 5.1. Chuck: The Complete Fifth and Final Season DVD and Blu-ray releases will also include a NEW UltraViolet Digital Copy which allows consumers to download and stream all 13 episodes via Wi-Fi to computers and compatible iOS and Android devices. Chuck: The Complete Fifth and Final Season is priced to own at $39.98 SRP on DVD and $49.99 SRP on Blu-ray.

BLU-RAY & DVD FEATURES:
- Chuck: The Final Episode - An intimate look at the climactic shooting of the final episode (featurette)
- Sandwiches and Superfans: The Saving of a Show (featurette)
- Spy Tunes: Scoring the World of Chuck (featurette)
- Chuck: The Beginnings (featurette)
- Chuck: Through the Years (featurette)
- Chuck: The Future (featurette)
- 2 full-length audio commentaries on the final two episodes by EP's and key cast members
- "Declassified" scenes
- Gag Reel
- Full versions of the Buy More TV commercials with Big Mike and Captain Awesome
- Extended version of the series finale episode

Fy satan vad smaskigt. Release-köp, lätt.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Citerar Corfixeen:
Men jag har åtminstone börjat kollat igenom lite och upptäckte en ganska speciell del som jag tänkte dela med mig av.


Va fräckt! Men vem har egentligen skrivit och gjort albumen? Är det en fristående tecknare/författare kanske inte detta kommer ha en del i en eventuell uppföljning av serien.

Citerar Asbest:
Tror tyvärr dock inte det kommer någon uppföljning i form av film etc. intresset är nog tyvärr för lågt.


Det skulle ju vara någon produktion med en mindre budget, kanske hade det till och med lanserats online för att undvika distributionskostnader?

Citerar Corfixeen:
- Chuck: The Future (featurette)
- 2 full-length audio commentaries on the final two episodes by EP's and key cast members
- "Declassified" scenes
- Gag Reel
- Full versions of the Buy More TV commercials with Big Mike and Captain Awesome
- Extended version of the series finale episode


Det i fet stil är ju extremt intressant! Men om det nu skulle finnas en uppföljning med på DVD/Blu-Ray, borde inte Scwartz och Fedak ha hintat lite mer om det i intervjuer och liknande?
  • 0
Citerar Corfixeen:
BLU-RAY & DVD FEATURES:


Hoppas själv på att det kommer någon slags samling med alla säsonger på Blu ray. Har ingen av säsongerna på varken BD/DVD så det vore ett givet köp!

Edit: Förresten, ni som har någon av de tidigare säsongerna på BD, hur är kvaliteten? Är bilden inte ganska "grynig"?
"They say their fans are ghosts. You don't see or hear them." Almunia about Chelsea
  • 0
Citerar Asbest:
Men vem har egentligen skrivit och gjort albumen?


Peter Johnson och Zev Borow har skrivit och Jeremy Haun och Phil Noto har gjort alla bilder.

Citerar gamechristoffer:
Är det en fristående tecknare/författare kanske inte detta kommer ha en del i en eventuell uppföljning av serien.


Möjligt, men jag gillar idén skarpt. Kan bli grymt om de väljer att snubbla in på den handlingen.

Citerar gamechristoffer:
Det i fet stil är ju extremt intressant! Men om det nu skulle finnas en uppföljning med på DVD/Blu-Ray, borde inte Scwartz och Fedak ha hintat lite mer om det i intervjuer och liknande?


Oerhört intressant, verkligen. Jag hoppas det kommer som en överraskning dock. Men skulle inte förvåna mig om det är ett inslag där Fedak och Schwartz sitter och snackar om just det som de har berättat tidigare i intervjuer och dylikt, att det är upp till fasen att bestämma fortsättningen...

Citerar Asbest:
Hoppas själv på att det kommer någon slags samling med alla säsonger på Blu ray.


Eftersom UK har en DVD-box på säsong 1-4 så är det mycket möjligt att det kommer, även här i Sverige. Vad gäller Blu-ray kommer en eventuell box inte att släppas utanför Nordamerika.

Citerar Asbest:
Är bilden inte ganska "grynig"?


Jo, en aning.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Citerar Asbest:
Hoppas själv på att det kommer någon slags samling med alla säsonger på Blu ray. Har ingen av säsongerna på varken BD/DVD så det vore ett givet köp!


Har för mig att det inte är klart än, men att producenterna hoppas på det! Säkerligen ingen omöjlighet!

Edit: Hittade intervjun där producenterna fick frågan: http://tv.ign.com/articles/121/1217435p3.html

Citerar Corfixeen:
Men skulle inte förvåna mig om det är ett inslag där Fedak och Schwartz sitter och snackar om just det som de har berättat tidigare i intervjuer och dylikt, att det är upp till fasen att bestämma fortsättningen...


Ja, det låter väl mest troligt. De har trots allt talat ganska varmt om att fansen ska få avgöra själv hur de tror det går. Skulle vara märkligt om de då valde att visa något direkt avgörande. Men som du sa, det kan ju bli en överraskning!
  • 0
Citerar Corfixeen:
Citerar Asbest:
Hoppas själv på att det kommer någon slags samling med alla säsonger på Blu ray.


Eftersom UK har en DVD-box på säsong 1-4 så är det mycket möjligt att det kommer, även här i Sverige. Vad gäller Blu-ray kommer en eventuell box inte att släppas utanför Nordamerika.


Bara det kommer så ska man säkert kunna få tag i den på något sett!

Citerar Corfixeen:
Citerar Asbest:
Är bilden inte ganska "grynig"?

Jo, en aning


Hade för mig det. Förstör ju lite av känslan enligt mig, dock är det ju inget att hänga upp sig på när serien är så bra!
"They say their fans are ghosts. You don't see or hear them." Almunia about Chelsea
  • 0
  • Andy
  • Andy
Bah! Kommer sakna serien grymt mycket. Vad ska man nu titta på?
  • 0
Veckans avsnitt var rikti-... Näh.

Känns tomt att inte kunna inleda mina inlägg på just det sättet längre. Det är verkligen oerhört tråkigt att det är slut. Inga fler förgyllande tisdagar/lördagar. Som ovanstående skrev så kommer jag sakna serien även om jag vilken dag som helst kan kolla Chuck, men det är framför allt känslan "ny-vecka-nytt-avsnitt-wihooo" som jag kommer sakna. Må den känslan någon komma tillbaka!

Saving the world at $11 an hour.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!