Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Ronnie James DIO


Shadow Gallery: speciellt catch the rainbow blev väldigt mycke bättre
eftersom den får ett sjukt episkt solo istället för det tråkiga outrot.
På tal om Catch the rainbow är det bara jag som tror att
Rainbow eyes är en fortsättning.
  • 0
Heaven & Hell är absolut en av de bästa skivorna som någonsin spelats in.
  • 0
En sorgens dag, ofattbart tragiskt. Ronnie var för mig själva urtypen och ikonen för hårdrocken, känns som en barndomsvän har gått ur tiden. Han må ha varit liten storleksmässigt men på scenen var han en gigant tillika inom hårdrocken och absolut ingen kan ogilla honom inte ens Ozzy eller Sharon Osbourne tror jag. En fantastisk människa med ett stort hjärta. Det optimala hade varit om Ronnie hade fått medverka i spelet "Brutal Legend" det hade varit en fin avslutning på hans karriär, men någon satte tyvärr stop för det.
Metal is my religion, Judas is my Priest
  • 0
Vad tror ni händer med Heaven and hell nu?
  • 0
Citerar Metal Heart:
Vad tror ni händer med Heaven and hell nu?


En återförening med Ozzy kanske? Men förmodligen kommer väl de att lägga bandet på is.
  • 0
Citerar Metal Heart:
Shadow Gallery: speciellt catch the rainbow blev väldigt mycke bättre


Helt klart, men alla andra låtar likaså.

Citerar Metal Heart:
Vad tror ni händer med Heaven and hell nu?


Frågan är väll snarare vad Tony Iommi tänker göra nu. Heaven & Hell existerar inte mera, men kanske Tony Iommi försöker göra en någon form av reunion med Tony Martin eller Ozzy. Får se vad Tony Iommi säger när allting har lugnat ner sig.
  • 0
Jag läste en interview med Bruce Dickinson och när han fick
frågan om han kunde turnera med vem han ville vilka skulle det vara
och han svarade Black Sabbath, nu tror jag visserligen inte dom hade kallat
sig Heaven and Hell då. Å andra sidan är ju Bruce upptagen med Maiden
men man vet aldrig.
  • 0
Citerar King Diamond:
It's with a heavy heart that I pay my respects to Ronnie James Dio.

What an amazing singer and entertainer.

Throughout my career, he has always been in my top 10 list of vocalists. The mystery and emotion in his vocal style always lured me in for more.

Unfortunately, I never had the pleasure to meet him in person, but, fortunately, I did have the extreme pleasure of experiencing his uncanny frontmanship in concert so many times I can't even count it. I saw him with ELF, RAINBOW, BLACK SABBATH, and almost had one of my wishes fulfilled when HEAVEN & HELL asked KING DIAMOND to go on tour with them in the USA last year. Unfortunately, my back problems prevented that dream from coming true.

I always had the highest respect for him and he will forever have his music playing in my home.

My deepest sympathy goes out to Ronnie's family.

I wish you a safe journey to the other side.
  • 0
Citerar Metal Heart:
Jag läste en interview med Bruce Dickinson och när han fick
frågan om han kunde turnera med vem han ville vilka skulle det vara
och han svarade Black Sabbath, nu tror jag visserligen inte dom hade kallat
sig Heaven and Hell då. Å andra sidan är ju Bruce upptagen med Maiden
men man vet aldrig.


Maiden har alldeles för mycket på gång + att, som någon här på GR sa, han har ännu skivkontrakt som soloartist. Tror han fokuserar på dessa två före han skulle göra en turné med ett band han inte har någon koppling till.
  • 0
Antagligen, nån (förutom Tony Martin, vad gjorde han innan sabbat föresten?)
du skulle vilja se bakom micken?
  • 0
Citerar PsychicWars:
Citerar King Diamond


Kungen har talat, känns så otroligt bra när det är så många band som ger officiella uttalanden om Dio, bevisar hur mycket han betyder för musikvärlden.

Otroligt synd det där med ryggen, verkade som att han verkligen skulle viljat turnera med och träffa Dio. Nåväl, får hoppas att kungen blir frisk från rygg problemet och det inte blir sämre ställt på den fronten.

Tillagt 2010-05-17 23:35:
Citerar Metal Heart:
Antagligen, nån du skulle vilja se bakom micken?


Inte egentligen, tycker ändå att Black Sabbath är mer eller mindre dött, Heaven & Hell kändes mera bara som en kul grejj så att människor skulle få uppleva nostalgi. Låtarna som gjordes med Heaven & Hell var inte dåliga men fanns ingen forntida magi kvar.
En Turné med Tony Martin skulle vara ett bra avslut, men som jag ser det så får nog tyvärr Tony Iommi begrava namnat Black Sabbath.

Citerar Metal Heart:
förutom Tony Martin, vad gjorde han innan sabbat föresten?


Vad jag vet så hade han inte släppt någon skiva före han gick med i Sabbath. Efteråt har han dock varit med i flera mer eller mindre okända projekt. Aldo Giuntini, Dario Mollo och Empire är några artister/ band han iallfall har jobbat med.
  • 0
Tony Martin vet jag inte om han kommer ta.
Jag har hört att han var Tonys favorit av alla dom sångarna han hade
men grejen är att han inte var särskilt omtyckt av fansen.
Så antingen gör han väl nåra solo album till eller så lägger han av helt och
hållet.
Fan att Ray Gillen dog han hadde varit perfekt nu.
  • 0
Citerar Shadow Gallery:
Frågan är väll snarare vad Tony Iommi tänker göra nu. Heaven & Hell existerar inte mera, men kanske Tony Iommi försöker göra en någon form av reunion med Tony Martin eller Ozzy. Får se vad Tony Iommi säger när allting har lugnat ner sig.

Den tredje sångare för Black Sabbath och Heaven and Hell har varit Rob Halford han har hoppat in flera ggr när såväl Ozzy som Ronnie inte kunde. Men Rob har nog för mycket att göra med sitt egna band, och lika bra är väll det. Ingen kan fylla tomrummet efter Ronnie.
Metal is my religion, Judas is my Priest
  • 0
Citerar Romper:
Den tredje sångare för Black Sabbath och Heaven and Hell har varit Rob Halford han har hoppat in flera ggr när såväl Ozzy som Ronnie inte kunde. Men Rob har nog för mycket att göra med sitt egna band, och lika bra är väll det. Ingen kan fylla tomrummet efter Ronnie.


Att min favorit sångare spelade med ett av historiens bästa band
tyckte jag ärligt talat bara var en cool grej men jag
tykte inte han passade in särskilt bra.
  • 0
Citerar Metal Heart:
Att min favorit sångare spelade med ett av historiens bästa band
tyckte jag ärligt talat bara var en cool grej men jag
tykte inte han passade in särskilt bra.
Håller med dig, att ta en naturlig plats i ett sådant band klarar ingen, tror inte ens Ozzy klarar det idag. Någon som skulle klarat det bäst tror jag skulle vara Mr David Coverdale. Men om sanningen skall fram så tror jag att såväl Heaven and Hell och Black Sabbath inte kommer spela något mera. Kanske endast som gästartister vid någon gala eller tillställning typ.
Metal is my religion, Judas is my Priest
  • 0
Visst kan Coverdale sjunga men jag vet inte om hans glam röst hade passat Sabbats blytunga musik.
  • 0
Citerar Metal Heart:
Visst kan Coverdale sjunga men jag vet inte om hans glam röst hade passat Sabbats blytunga musik.
Jodå Coverdale har en pipa som kan mäta sig med Ronnies glöm inte att han sjungit bla för Deep purple. Tror dock inte att David tar på sig något sådant. Men jag tror och hade hoppats att såväl fans samt medlemmarna i Heavend and Hell hade accepterat honom, Iommi tror jag gärna hade haft David som sångare.
Metal is my religion, Judas is my Priest
  • 0
Jag har hört rykten om att han är Halfords favorit sångare
och det måste väl finnas en annledning till det.
Sen så var ju Glenn med i sabbath så varför inte Coverdale?
  • 0
Dom verkar hålla på att uppdatera blacksabbath.com för tillfället, och bilder på bandet tillsammans med ozzy. kan de vara något om vad sabbath kommer göra? är de någon som vet om Tony gjort nå utalande om det hela än?
Don't ever back down
  • 0
Citerar DP84:
Nej, det blir väl fel, USA ligger ju efter i tiden.. Nu är klockan t.ex. 15 i New York


Jaha, då missuppfattade jag.
Paying for my freedom with your lonely unmarked graves
  • 0
Citerar PsychicWars:
WESTBORO BAPTIST CHURCH To Picket RONNIE JAMES DIO's Public Memorial Service?

Wow, jag blev riktigt jävla arg när jag läste det där. Alla jävla fundamentalistäckel kan ta och skjuta sig själva.
SHUT YOUR MOUF!
  • 0
Citerar PsychicWars:
WESTBORO BAPTIST CHURCH To Picket RONNIE JAMES DIO's Public Memorial Service?

Vafan?


Vad i hela helvete blir det?
  • 0
Religion = Fail
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!