Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Hur många på GR är kristna?


Alla vi som är kristna på Gamereactor skriver det här. Skulle kännas väldigt tråkigt att få reda på att jag är den ende kristna på den här communityn med.

Gissar på runt 5 personer.
Att vara? Eller icke vara? Det är frågan!
  • 0
*Räcker upp en hand*
  • 0
Jag är med i svenska kyrkan men inte särskilt troende.
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Ja, jag skulle väl kalla mig kristen om någon frågade.
Friends stoning friends stoning friends stoning friends stoning friends stoning friends.
  • 0
Ne men titta, en på skrivnings lista för nazister.
None ov thy empty gods, shall ever stand above me!
  • 0
Citerar anden_ahlino:
Ne men titta, en på skrivnings lista för nazister.

Ahaha?
Friends stoning friends stoning friends stoning friends stoning friends stoning friends.
  • 0
Citerar anden_ahlino:
Ne men titta, en på skrivnings lista för nazister.


Sådana kommentarer vill vi inte ha. Detta är inte (ännu) en flaming-tråd mot kristendom. Så inga fler kommentarer i den stilen här tack. Allihop.

Jag är förövrigt inte någon gudfruktig Mr Jesus som kommer till undsättning, jag är en hedning. Taal's Teeth.
Svampbob Fyrkant finns på riktigt!!
  • 0
Hedning I am. Är katolsk i rötterna men ber bara till gud när jag spelar skräckspel.
  • 0
Kristen

Den här tråden kommer antagligen urarta i våldsamma diskussioner inom bara någon timme, tråkigt
The blackest eyes
  • 0
Citerar The_gunners:
Jag är med i svenska kyrkan men inte särskilt troende.
Fuck yeah!
  • 0
Jag är varken döpt eller medlem på något sätt i den svenska kyrkan; och det är jag glad för.
  • 0
En icketroende kristen antar jag. Rätta mig om jag har fel, men jag tror att om man är döpt 'räknas' man som kristen. Inga eldkastare tack, jag sov under religionlektionerna...
I lol'd
  • 0
född kristen men tror inte på honom..... tror jag.

Borde vi inte använda finns gud? tråden till detta?
Fuchs du stal gäss, ge dem tillbaka!
  • 0
Citerar nintendo-mannen:
Borde vi inte använda finns gud? tråden till detta?

Jag tror inte du har förstått syftet med tråden.
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Citerar Vipraxay:
En icketroende kristen antar jag. Rätta mig om jag har fel, men jag tror att om man är döpt 'räknas' man som kristen.


Beror nog på vem som räknar. En definition kan väl sägas vara huruvida man är medlem i Svenska Kyrkan eller inte. Före år 2000 blev alla medlemmar vid födseln och behövde alltså inte döpas för att vara medlemmar. Efter 2000 blir man medlem vid dopet.

Konfirmationen sen är en bekräftelse av dopet och den kristna tron så en mindre byråkratisk definition av kristen är någon som har konfirmerat sig. Man behöver såklart inte ha en kristen tro för det, men har man konfirmerat sig och fortfarande är med i Svenska Kyrkan får man definitivt räkna med att omvärlden räknar en som kristen.
Hur du kritiserar spel smart, lektion 1: http://www.gamereactor.se/blog/heinzharald/70929/
  • 0
Citerar The_gunners:
Jag tror inte du har förstått syftet med tråden.


öh jo men ehm
Fuchs du stal gäss, ge dem tillbaka!
  • 0
Citerar HeinzHarald:
Citerar Vipraxay:
En icketroende kristen antar jag. Rätta mig om jag har fel, men jag tror att om man är döpt 'räknas' man som kristen.


Beror nog på vem som räknar. En definition kan väl sägas vara huruvida man är medlem i Svenska Kyrkan eller inte. Före år 2000 blev alla medlemmar vid födseln och behövde alltså inte döpas för att vara medlemmar. Efter 2000 blir man medlem vid dopet.

Konfirmationen sen är en bekräftelse av dopet och den kristna tron så en mindre byråkratisk definition av kristen är någon som har konfirmerat sig. Man behöver såklart inte ha en kristen tro för det, men har man konfirmerat sig och fortfarande är med i Svenska Kyrkan får man definitivt räkna med att omvärlden räknar en som kristen.



Fuck im a christian.
  • 0
Citerar HeinzHarald:
Man behöver såklart inte ha en kristen tro för det, men har man konfirmerat sig och fortfarande är med i Svenska Kyrkan får man definitivt räkna med att omvärlden räknar en som kristen.


Scheiss...

Jag får väl tatuera in en Chaos-stjärna någonstans, då.
Svampbob Fyrkant finns på riktigt!!
  • 0
Citerar anden_ahlino:
Ne men titta, en på skrivnings lista för nazister.


Vad patetisk man kan vara.

Jag är medlem i Svenska Kyrkan, men mest bara för att jag ännu inte gått ur den.
  • 0
Lutheran FFS !
Jag åt en hamburgare och blev kär
  • 0
Hehe, hur känns det att ha en låstasvän?
Finns det svenskt kaffe på Gamereactor?
  • 0
Citerar TheDante:
Hehe, hur känns det att ha en låstasvän?


Citerar Kazakovich:
Sådana kommentarer vill vi inte ha. Detta är inte (ännu) en flaming-tråd mot kristendom. Så inga fler kommentarer i den stilen här tack. Allihop.
Svampbob Fyrkant finns på riktigt!!
  • 0
Me
LOLOLOLO JAG ÄR FUL! Brocode ä beast!!!
  • 0
  • Missing Avatar
  • dzl
Det finns ingen gud.
It's just murder. All God's creatures do it. You look in the forests and you see species killing other species, our species killing all species including the forests, and we just call it industry, not murder.
  • 0
Jo(känner på mig att den här diskussionen aldrig kommer leda till något svar)
LOLOLOLO JAG ÄR FUL! Brocode ä beast!!!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!