Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Snus, cigg eller alkohol?


Citerar Supreme:
Den här myten om att var 10000:onde Lucky Strike-cigarett var en joint... Den är väl inte ens en gnutta sann?


Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
Citerar Pardon:


It is better to have a lion at the head of an army of sheep, than a sheep at the head of an army of lions.
  • 0
Citerar Psycho_JJ:
Oh Im sorry :3 stuck to thaz cancer ~


You go, fox.

Citerar Supreme:
Den här myten om att var 10000:onde Lucky Strike-cigarett var en joint... Den är väl inte ens en gnutta sann?


Skulle inte tro det, men det är i hopp om att någon gång bli den lyckliga spliffaren jag röker Lucky.
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
Citerar Supreme:


Låter jävligt osannolikt.
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
Citerar Pardon:
Låter jävligt osannolikt.


Tro mig, det tycker jag också. Men den myten har gått runt i alla mina kompiskretsar. Som cawialm säger så är Lucky Strike festcigg. Tro på fan att denna myt kommer upp så fort någon drar upp en Lucky.
Tydligen därför de heter Lucky Strike också...
It is better to have a lion at the head of an army of sheep, than a sheep at the head of an army of lions.
  • 0
Citerar Pardon:
Låter jävligt osannolikt.


Japp. Tyvärr.
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
Citerar cawialm:
You go, fox.

Well thank u~

Citerar Pardon:
Dessutom är de svenska!

Haha ännu bättre ;D Blev så sugen på cigg efter allt snack marlboro får vell bli godkänt.

Citerar Artillery Force:
Det är jävligt sant. (;


Ofc ~ I remember the old times
Men ärligt är så underbart när en gentleman dyker upp med en tändare
"I'm not crazy. My reality is just different than yours."
  • 0
Citerar Psycho_JJ:
Haha ännu bättre ;D Blev så sugen på cigg efter allt snack marlboro får vell bli godkänt.


Har gjort slut på alla mina pengar, så har inte råd att köpa nya. Ett bra tillfälle att sluta?

Citerar Supreme:
Tro mig, det tycker jag också. Men den myten har gått runt i alla mina kompiskretsar. Som cawialm säger så är Lucky Strike festcigg. Tro på fan att denna myt kommer upp så fort någon drar upp en Lucky.
Tydligen därför de heter Lucky Strike också...


Haha, skulle gissa på att det är lika sant som att man dör om man lägger en lösing snus i armhålan och täpper till.
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
Citerar Pardon:
Haha, skulle gissa på att det är lika sant som att man dör om man lägger en lösing snus i armhålan och täpper till.


Haha, nåväl vi släpper den myten. For now...


Är det ingen som röker cigarr då? Jag har testat en del finare, Davidoff Robusto, Cohiba och en till. Kan faktiskt se mig själv bli en cigarrfantast i mina äldre dar då pengarna räcker till så att säga.
It is better to have a lion at the head of an army of sheep, than a sheep at the head of an army of lions.
  • 0
Citerar Psycho_JJ:
Ofc ~ I remember the old times
Men ärligt är så underbart när en gentleman dyker upp med en tändare


Eller hur! Ni tycker det. xD

Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Supreme:
Citerar Pardon:
Låter jävligt osannolikt.


Tro mig, det tycker jag också. Men den myten har gått runt i alla mina kompiskretsar. Som cawialm säger så är Lucky Strike festcigg. Tro på fan att denna myt kommer upp så fort någon drar upp en Lucky.
Tydligen därför de heter Lucky Strike också...


Vi har exakt samma diskussion varenda gång man hamnar på fest!
Det är en evig, oundviklig fråga.
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
Citerar de KING 91:
Hittade denna lista på 20 farligaste drogerna:

Här följer den brittiska regeringsutredningens ranking över de 20 farligaste drogerna. Listan är enligt The Independent den första i sitt slag och baseras på vetenskapliga fakta kring drogernas skadlighet på både individen och samhället. Den beställdes av regeringen - men ingnoreras nu av ministrar på grund av det kontroversiella innehållet.
1: Heroin

2: Kokain

3: Barbiturater (starkt beroendeframkallande sömnmedel)

4: Illegalt metadon

5: Alkohol

6: Ketamin (används legalt i sjukvården som narkosmedel)

7. Bensodiazepiner (används även legalt som lugnande medel)

8: Amfetamin

9: Tobak

10: Buprenorfin (används även legalt vid drogavvänjning)

11: Cannabis

12: Flyktiga lösningsmedel

13: 4-MTA (ecstasyliknande)

14: LSD

15: Metylfenidat (amfetaminliknande)

16: Anabola stereoider

17: GHB

18: Ecstasy

19: Alkylnitriter (poppers)

20: Kat


Att de klassar "tobak" som farlig (högt upp på listan) är för mig helt uppåt väggarna. Med stor säkerhet syftar detta på rökning av tobak vilket såklart är rejält farligt, hade det varit nikotin (aktiva drogen i tobak) de syftat på så hade den hamnat avsevärt längre ner på listan.

Tobak i sig är inte särskilt hälsovådligt, vid rökning är den dock dödlig, men inte på grund av nikotinet utan förbränningsgaserna.

Jag ger inte 5 öre för denna lista.
PSN: Schylen
  • 0
Citerar matlen:
Jag ger inte 5 öre för denna lista.


Tycker den verkar mycket rimlig.
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
Citerar Pardon:
Jag ger inte 5 öre för denna lista.


Tycker den verkar mycket rimlig.


Jag tycker också den låter sannolik.
Trodde alkohol skulle vara längre ner däremot och amfetamin mycket högre upp.
It is better to have a lion at the head of an army of sheep, than a sheep at the head of an army of lions.
  • 0
Citerar Supreme:
Trodde alkohol skulle vara längre ner däremot och amfetamin mycket högre upp.


Jaa...
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
Citerar Supreme:
Trodde alkohol skulle vara längre ner däremot och amfetamin mycket högre upp


Varför?
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
Citerar Pardon:
Varför?


Amfetamin känns som deathdrug NR. 1 liksom. Crystal meth och vad det nu finns för förgreningar är ju känt för att fullständigt förstöra en människa.
It is better to have a lion at the head of an army of sheep, than a sheep at the head of an army of lions.
  • 0
Citerar Supreme:
Amfetamin känns som deathdrug NR. 1 liksom. Crystal meth och vad det nu finns för förgreningar är ju känt för att fullständigt förstöra en människa.


Att amfetamin skulle vara så farlig har jag inte fått något intryck av. Metamfetamin däremot, där håller jag med dig.

Någon som dragit en lina amfetamin är förmodligen en säkrare förare än den alkoholpåverkade. Kanske spelar in? Indirekt är ju alkohol en väldig belastning för samhället.
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
Citerar Pardon:
Indirekt är ju alkohol en väldig belastning för samhället.


Sant.
Alkoholen bidrar med så mycket, och inte bara dåliga saker.
It is better to have a lion at the head of an army of sheep, than a sheep at the head of an army of lions.
  • 0
Citerar Pardon:
Citerar matlen:
Jag ger inte 5 öre för denna lista.


Tycker den verkar mycket rimlig.


Respekterar givetvis din åsikt, men kan du förklara på vilket sätt DU anser det vara rimligt (vilket du anser) att exempelvis LSD, GHB och ecstacy är mindre farligt att (miss)bruka än snus (= tobak utan rök)?

Jag skulle vilja göra ett test med vem som helst som vågar:

Jag snusar varje dag i ett års tid, någon annan (gärna du, Pardon) tar LSD, GHB, cannabis eller ecstasy varje dag under samma period. Vi träffas därefter och gör en bedömning vem av oss som verkar tagit störst skada, både fysiskt och psykiskt.

Om detta test visar att min totala hälsa blivit sämre än din, så är jag villig att köpa din åsikt. Vad säger du, ställer du upp?

Känns som listan mer handlar om hur respektive drog påverkar samhället i sin helhet snarare än hur varje drog påverkar individen, vilket i så fall innebär att den helt har tagits ur sitt sammanhang i denna tråd. Att rökning orsakar väsentligt fler dödsfall än de flesta andra droger är ju uppenbart sant, mest med tanke på hur många rökare det finns i världen, samt då rök innehåller massor av livsfarliga ämnen (har dock inte med tobaken att göra, utan röken i sig själv).

Men hur hade det sett ut om lika många hade brukat LSD på daglig basis? Hade folk ens klarat av att sköta sina jobb?
PSN: Schylen
  • 0
Citerar Skejte:
blir jag stolt att jag håller mig till min cola tills jag blir 18


Lyckad det där när du drack vodka första gången vid 14årsåldern hahah

Tillagt 2011-08-21 16:40:
Citerar Holmfrid:
Hasch är inte i närheten så farligt som alkohol.


Beror ju på! Du kan hamna i psykos första gången och sen är du fucked for life.

Tillagt 2011-08-21 16:48:
Jag tror de flesta här har kommit fram till att det är farligt att leva och det är speciellt farligt att konsumera saker i för stora mängder. Är du redlöst full flera gånger i veckan säger det sig självt att det inte någonstans är bra å andra sidan är det till och med hälsosamt att ibland ta ett glas vin. Det som känns farligast med typ Hasch och dylikt är att vissa knappt påverkas medan andra får bestående men för livet och detsamma gäller väl lite för det mesta. Vissa kan hantera alkoholen andra spårar ur totalt kanske till exempel slår sin fru eller sina barn. De mesta är alltså inte farligt i lagom mängder.

Tillagt 2011-08-21 16:54:
Alkohol är det enda jag kan tänka mig. Frånsett det faktum att det verkar osmart att snusa så är det så förjävla bonnigt att man fråntas titeln sthlmare om man testar ;)
Some people believe in god, I believe in Hammarby!
  • 0
Citerar matlen:
Men hur hade det sett ut om lika många hade brukat LSD på daglig basis? Hade folk ens klarat av att sköta sina jobb?


Hade inte gått alls. Nu är jag inte helt säker på hur länge en tripp pågår, men det är ett par timmar har jag för mig. Dessutom tar det lång tid att bearbeta trippen, osv. Går självklart inte alls att använda på samma sätt som snus...

Citerar bajen13:
Beror ju på! Du kan hamna i psykos första gången och sen är du fucked for life.


complications of a mastermind
  • 0
Den som fortsätter att diskutera narkotika kommer att bli varnad.

Livlig
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Citerar Supreme:
Tro mig, det tycker jag också. Men den myten har gått runt i alla mina kompiskretsar. Som cawialm säger så är Lucky Strike festcigg. Tro på fan att denna myt kommer upp så fort någon drar upp en Lucky.
Tydligen därför de heter Lucky Strike också...


Bara för att få namnet förklarat en gång för alla:

Lucky Strike kom till under den tiden då det var många i USA som letade efter guldkällor lite överallt. Att hitta en guldkälla kallades att få en "Lucky Strike" och därifrån kommer namnet på cigaretterna. Så myten om jointen är inte alls sann utan bara en myt.
  • 0
Citerar bajen13:
Tillagt 2011-08-21 16:54:
Alkohol är det enda jag kan tänka mig. Frånsett det faktum att det verkar osmart att snusa så är det så förjävla bonnigt att man fråntas titeln sthlmare om man testar ;)


Hahaha, played 08!
De är tyst, det är sorg, det är Helsingborg!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!