Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Snus, cigg eller alkohol?


Citerar matlen:
Elitidrott (vem blir inte skadad av det? Finns det tid för normalt liv?)


Haha, du skämtar?
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Citerar Gamerman1:
Citerar matlen:Elitidrott (vem blir inte skadad av det? Finns det tid för normalt liv?)

Haha, du skämtar?


Ne men allvarligt slå på tv:n under en friidrottstävling, kvinnorna har ju inte kvinnokropp t.ex. De måste ju typ träna dygnet runt för att kunna bli så...
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar stekarn007:
Spice


Spice är en drog. Och droger är det värsta jag vet. Alla drog missbrukare och langare kan ta sig i röven och dra långt åt helvete.

Onyttiga saker jag håller på med:

Dricker kaffe.
Dricker alkohol då och då, inte så ofta dock. Men blir en hel del på sommarn.
Röker.
Snusar.
Spelar våldsspel som Gamerman1 skrev i den här tråden.
Jag motionerar inte alls.
Jag äter "ojämnt", så jag går inte upp i vikt, och det måste jag.
Jag bryr mig inte om min kropp, sjukdomar dvs, det tar jag som det kommer, om jag får någon.
Äter nästan aldrig sallad.

Finns nog många onyttiga saker jag håller på med.
  • 0
Citerar nighthawk:
Citerar Gamerman1:Citerar matlen:Elitidrott (vem blir inte skadad av det? Finns det tid för normalt liv?)

Haha, du skämtar?

Ne men allvarligt slå på tv:n under en friidrottstävling, kvinnorna har ju inte kvinnokropp t.ex. De måste ju typ träna dygnet runt för att kunna bli så...


Förstod inte riktigt vad du menade. Men matlen menar att det är "fördummande" eller "allmänt onödigt" eller onyttigt att hålla på med elitidrott bara för att man kan bli skadad. Det finns ju mer än 100 positiva saker med att hålla på med någon slags idrott.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Citerar Gamerman1:
Förstod inte riktigt vad du menade. Men matlen menar att det är "fördummande" eller "allmänt onödigt" eller onyttigt att hålla på med elitidrott bara för att man kan bli skadad. Det finns ju mer än 100 positiva saker med att hålla på med någon slags idrott.


Idrott är bra ja, men när man gör det på elitnivå så börjar det bli för mycket... Ja menar, du måste ju ha tid med annat också, som att slappa i TV-spelssoffan
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Men dem som håller på med Elitidrott tycker ju det är roligt. Det arbetar ju med sin hobby typ. Som Gamereactor ungefär. Och då prioriterar dem ju bort att slappa i TV-spels soffan och tränar istället.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Citerar Gamerman1:
Men dem som håller på med Elitidrott tycker ju det är roligt. Det arbetar ju med sin hobby typ. Som Gamereactor ungefär. Och då prioriterar dem ju bort att slappa i TV-spels soffan och tränar istället.


Jojo det förstås, men det handlar ju om en definitionsfråga, Matlen tycker att det är en onödig syssla, vilket jag också gör. Men å andra sidan det mesta på hans lista behöver ju inte vara onödigt beroende på vem du frågar, alla har olika definitioner på onödigheter.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar TekBolt:
Hellre sparar man pengarna till spel istället!

Jag är säkert bara ung och dum enligt alla här på forumet, men jag finner inte en enda anledning till att börja snusa eller röka.
Man förstör ju bara sin kropp, åldras (utséendemässigt) fortare, lukar skit etc.

Det kostar ju också en stor summa per år.

För den "normala" rökaren kostar cigaretterna ca. 20-30 000 per år.
Ett nytt spel kostar oftast runt 400 kr.

30000/400=75

Så istället för att köpa dessa dödande cigaretter kan man alltså köpa 75 spel.

Hellre en stor spelsamling än sotiga lungor. Period.


Kunde inte ha sagt det bättre själv.
"Alla djur, utom människan, vet mycket väl att livets huvudsakliga mening är att njuta av det."
  • 0
Citerar nighthawk:
Jojo det förstås, men det handlar ju om en definitionsfråga, Matlen tycker att det är en onödig syssla, vilket jag också gör. Men å andra sidan det mesta på hans lista behöver ju inte vara onödigt beroende på vem du frågar, alla har olika definitioner på onödigheter.


Det beror ju förstås på vad man har för intresse m.m.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Citerar Offer:
Citerar stekarn007 pice

Spice är en drog. Och droger är det värsta jag vet. Alla drog missbrukare och langare kan ta sig i röven och dra långt åt helvete.

Onyttiga saker jag håller på med:

Dricker kaffe.
Dricker alkohol då och då, inte så ofta dock. Men blir en hel del på sommarn.
Röker.
Snusar.
Spelar våldsspel som Gamerman1 skrev i den här tråden.
Jag motionerar inte alls.
Jag äter "ojämnt", så jag går inte upp i vikt, och det måste jag.
Jag bryr mig inte om min kropp, sjukdomar dvs, det tar jag som det kommer, om jag får någon.
Äter nästan aldrig sallad.

Finns nog många onyttiga saker jag håller på med.


Alkohol är också en drog. Så ta dig i röven och dra långt åt helvete din hemska missbrukare.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Har aldrig enns smakat alkohol, alltid hållit andan när det kommer nån rökare.
Tuggumi istället för snus
Det är lätt att bli en skitstövel.
  • 0
Citerar Holmfrid:
Citerar Offer:
Citerar stekarn007 pice

Spice är en drog. Och droger är det värsta jag vet. Alla drog missbrukare och langare kan ta sig i röven och dra långt åt helvete.

Onyttiga saker jag håller på med:

Dricker kaffe.
Dricker alkohol då och då, inte så ofta dock. Men blir en hel del på sommarn.
Röker.
Snusar.
Spelar våldsspel som Gamerman1 skrev i den här tråden.
Jag motionerar inte alls.
Jag äter "ojämnt", så jag går inte upp i vikt, och det måste jag.
Jag bryr mig inte om min kropp, sjukdomar dvs, det tar jag som det kommer, om jag får någon.
Äter nästan aldrig sallad.

Finns nog många onyttiga saker jag håller på med.


Alkohol är också en drog. Så ta dig i röven och dra långt åt helvete din hemska missbrukare.


Både alkohol, cigg och snus är droger. Men alkohol och t.ex kokain är 2 olika saker. Alkohol hör t.ex till Sveriges kultur, det gör inte knark däremot.

Knark är inte heller lagligt. En vanlig människa som knarkar eller dricker alkohol utan att ta ADHD lr något liknande t.ex, är det bättre om han dricker. Knark kan leda till så mkt värre saker än alkohol. Dock så varierar det från person till person, men oftast så är knark värre. Tänk lite innan ditt jävla ljushuve.
  • 0
Varför är alkohol bättre? Alkohol är ett gift, det är inte till exempel cannabis? Dessutom gnällde du på spice, det är ju också lagligt.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Citerar Holmfrid:
Varför är alkohol bättre? Alkohol är ett gift, det är inte till exempel cannabis? Dessutom gnällde du på spice, det är ju också lagligt.


Har inte Spice hunnit bli olagligt än? Har för mig det varit det ett tag. Även om det inte är olagligt nu, så kommer det bli. Synd att Sveriges fängelse-straff är så lågt..

Om du tycker att det är bättre att knarka än att dricka, så måste du ha något fel. Att t.ex röka hasch, visst det kanske inte är farligt de första gångerna. Men sen kan det ju hända att du får "tvär ryck" och vill slå ihjäl någon? Alkohol har också gett den effekten, men inte lika ofta. Sen langare, de förstör folkets liv med att sälja droger till dem, det gör de som säljer alkohol också till ungdomar men däremot om jag är 19, och en som är 20 köper öl lr något till mig, ser jag inte som någon fara.

Och som jag sa, droger hör inte till våran kultur. Det gör däremot alkohol.
  • 0
Citerar Offer:
Citerar Holmfrid:
Varför är alkohol bättre? Alkohol är ett gift, det är inte till exempel cannabis? Dessutom gnällde du på spice, det är ju också lagligt.


Har inte Spice hunnit bli olagligt än? Har för mig det varit det ett tag. Även om det inte är olagligt nu, så kommer det bli. Synd att Sveriges fängelse-straff är så lågt..

Om du tycker att det är bättre att knarka än att dricka, så måste du ha något fel. Att t.ex röka hasch, visst det kanske inte är farligt de första gångerna. Men sen kan det ju hända att du får "tvär ryck" och vill slå ihjäl någon? Alkohol har också gett den effekten, men inte lika ofta. Sen langare, de förstör folkets liv med att sälja droger till dem, det gör de som säljer alkohol också till ungdomar men däremot om jag är 19, och en som är 20 köper öl lr något till mig, ser jag inte som någon fara.

Och som jag sa, droger hör inte till våran kultur. Det gör däremot alkohol.


Jag tycker ditt sätt att resonera är ologiskt.

Våran kultur har inget med saken att göra i denna diskussion. Jag är själv ingen drogförespråkare men har svårt att se vad som är harmlöst med alkohol bara för det tillhör vår kultur.

Kaffe och snus känns i alla fall väldigt harmlösa i sammanhanget
PSN: Schylen
  • 0
Citerar matlen:
Citerar Offer:Citerar Holmfrid:
Varför är alkohol bättre? Alkohol är ett gift, det är inte till exempel cannabis? Dessutom gnällde du på spice, det är ju också lagligt.


Har inte Spice hunnit bli olagligt än? Har för mig det varit det ett tag. Även om det inte är olagligt nu, så kommer det bli. Synd att Sveriges fängelse-straff är så lågt..

Om du tycker att det är bättre att knarka än att dricka, så måste du ha något fel. Att t.ex röka hasch, visst det kanske inte är farligt de första gångerna. Men sen kan det ju hända att du får "tvär ryck" och vill slå ihjäl någon? Alkohol har också gett den effekten, men inte lika ofta. Sen langare, de förstör folkets liv med att sälja droger till dem, det gör de som säljer alkohol också till ungdomar men däremot om jag är 19, och en som är 20 köper öl lr något till mig, ser jag inte som någon fara.

Och som jag sa, droger hör inte till våran kultur. Det gör däremot alkohol.

Jag tycker ditt sätt att resonera är ologiskt.

Våran kultur har inget med saken att göra i denna diskussion. Jag är själv ingen drogförespråkare men har svårt att se vad som är harmlöst med alkohol bara för det tillhör vår kultur.

Kaffe och snus känns i alla fall väldigt harmlösa i sammanhanget


Våran kultur har visst med saken att göra. Droger hör inte till våra lagar, våran kultur eller någonting sådant. Jag har nyss sagt till dig att alkohol gör oftast inte lika mycket skada som många droger gör.

Jaha du var någon annan. Men jag har förklarat så gott jag kan varför jag är emot droger. Och om ni ser det som idiotisk resonemang, så gör det då.
  • 0
Citerar Offer:
Om du tycker att det är bättre att knarka än att dricka, så måste du ha något fel. Att t.ex röka hasch, visst det kanske inte är farligt de första gångerna. Men sen kan det ju hända att du får "tvär ryck" och vill slå ihjäl någon? Alkohol har också gett den effekten, men inte lika ofta. Sen langare, de förstör folkets liv med att sälja droger till dem, det gör de som säljer alkohol också till ungdomar men däremot om jag är 19, och en som är 20 köper öl lr något till mig, ser jag inte som någon fara.



Ursäkta, men HAHAHAHAHAHAHAHAHA. "Tvär ryck" och vill slå ihjäl någon? Man blir inte aggressiv av hasch, däremot kan alkohol ha den effekten på en del människor. Hasch är inte i närheten så farligt som alkohol.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Citerar Holmfrid:
Ursäkta, men HAHAHAHAHAHAHAHAHA. "Tvär ryck" och vill slå ihjäl någon? Man blir inte aggressiv av hasch, däremot kan alkohol ha den effekten på en del människor. Hasch är inte i närheten så farligt som alkohol.


Man får snarare tvärryck och äter upp en hamburgerrestaurang...
  • 0
Sant!
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Citerar Holmfrid:
Citerar Offer m du tycker att det är bättre att knarka än att dricka, så måste du ha något fel. Att t.ex röka hasch, visst det kanske inte är farligt de första gångerna. Men sen kan det ju hända att du får "tvär ryck" och vill slå ihjäl någon? Alkohol har också gett den effekten, men inte lika ofta. Sen langare, de förstör folkets liv med att sälja droger till dem, det gör de som säljer alkohol också till ungdomar men däremot om jag är 19, och en som är 20 köper öl lr något till mig, ser jag inte som någon fara.


Ursäkta, men HAHAHAHAHAHAHAHAHA. "Tvär ryck" och vill slå ihjäl någon? Man blir inte aggressiv av hasch, däremot kan alkohol ha den effekten på en del människor. Hasch är inte i närheten så farligt som alkohol.


Haha. Du, att röka hasch kan man få "tvär ryck" av, kanske inte slå ihjäl någon, men något annan. T.ex jag känner en "polare" som röker hasch på fester, han har ADHD, och det är ju väldigt bra att göra det, plus att han dricker alkohol. Det farligaste är ju dock att blanda alkohol med droger. Och nu när han äter tabletter för ADHD, så kan han bli, aggresiv/deprimerad, t.ex ett försök till självmord. Och jag vet att alkohol är farligt. Allt är farligt. Du kan tydligen få cancer av pontus nu mera.
  • 0
Här debatterar vi om det är bra att röka, snusa eller dricka när svaret är så uppenbart...
"Kriminaliteten är 250 % högre bland utrikesfödda barn än bland svenskfödda" - Brottsförebyggande rådet http://www.youtube.com/watch?v=6g_tSs5OJqs&feature=related SD 2010! För sen är det för sent!
  • 0
Citerar Holmfrid:
Varför är alkohol bättre? Alkohol är ett gift, det är inte till exempel cannabis?


Cannabis är visst ett gift. Det är lika mycket gift som alkohol. Ett gift påverkar kroppen på det ena eller andra sätet, alá cannabis.

Citerar Holmfrid:
Dessutom gnällde du på spice, det är ju också lagligt.


Du har fel. Spice blev olagligt den 1/4 2009 inom Sveriges gränser.

Citerar Offer:
Alkohol hör t.ex till Sveriges kultur, det gör inte knark däremot.


Därav blir det självfallet accepterat.

Inom arab-kulturen är det inte socialtaccperat att dricka någon slags alkohol, däremot har de gigantiska opiumsalar. Det finns fler än bara en västerländsk syn på den 'heliga' alkohol-kontra-droger debatten.


Offer, för övrigt, olika folk reagerar olika till droger. Det är precis som med alkohol.

--

Nu till trådens tema; jag föredrar nog den gudomliga blandingen av riktigt smakande alkohol och cigaretter. Snus har jag väldigt, väldigt, svårt för.
  • 0
Citerar Offer:
Men sen kan det ju hända att du får "tvär ryck" och vill slå ihjäl någon? Alkohol har också gett den effekten, men inte lika ofta. .


Haha du har sååå fel! det händer nog fler gånger med alkohol än med hasch.....
  • 0
Offer: Du röker, snusar och super och skiter fullkomligt i din kropp och du är 15 år? Härligt.

...Välkommen till klubben! (bortsett från snusandet och supandet)
''Väljer dem dåligt och neråt så är dem tvugna att döda vidare för framtiden. Jag menar, dåligt är ju dåligt. - Rolf Peter Andersson
  • 0
Citerar Sällskapet:
Citerar Offer:Men sen kan det ju hända att du får "tvär ryck" och vill slå ihjäl någon? Alkohol har också gett den effekten, men inte lika ofta. .

Haha du har sååå fel! det händer nog fler gånger med alkohol än med hasch.....


Hasch, brukar inte göra det, så ofta. Men om du blandar det med alkohol kan det bli väldigt stora risker. Sen om du har något ADHD, som tidigare berättat, och tar hasch/andra droger så kan det leda till något.

Citerar Matheew:
Offer: Du röker, snusar och super och skiter fullkomligt i din kropp och du är 15 år? Härligt.

...Välkommen till klubben! (bortsett från snusandet och supandet)


Man lever bara en gång. Dock så köper jag inte cigg. Jag snor inte heller, utan jag får gratis och då kan jag inte säga nej. Drack i helgen, några öl, förutom det hade jag inte druckit på över en månad.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!