Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Snus, cigg eller alkohol?


Alkohol är gött, mums
Evil Is Back
  • 0
Citerar HellSpawn:
Alkohol är gött, mums


alkohol smakar väl inte så gott? sprit däremot haha sorry för ordkrängerier jag var bara tvungen
"Fear me Ive killed hundreds of Time Lords" "Fear me, Ive killed all of them"
  • 0
Citerar SAS-S:
Citerar HellSpawn:
Alkohol är gött, mums


alkohol smakar väl inte så gott? sprit däremot haha sorry för ordkrängerier jag var bara tvungen



Gött mena ja
Evil Is Back
  • 0
NEEEEJ!!!!
Hur funkar egentligen din livssituation - När ingenting du gör idag blir riktigt kanon?
  • 0
Citerar Scratching Gamer:
Helt vanlig cigg är ju dock så mycket godare än Cigariller. Då ska man ju inte äns dra ner det i lungorna, och hur nödvändigt är det då?


Varför dra ner cigarettrök i lungorna då det likt förbannat inte smakar någonting? Då avnjuter jag hellre en god cigarill, skonar mina lungor samtidigt som smaken är bättre.
So the floodgates open but nothing comes out.
  • 0
Citerar Janis_Joplin:
För guds skull ungar, börja inte dricka skiten, värre än all tobak och alkohol i hela världen.


Så sant!
Kan inte räkna hur många gånger jag inte kunnat somna pga kaffe...
Kan inte räkna hur många gånger jag blivit sur och ilsken pga abstinensbesvär...

flying monkeys stole my signature. damn them.
  • 0
Citerar Dr Muu:
Citerar Janis_Joplin:För guds skull ungar, börja inte dricka skiten, värre än all tobak och alkohol i hela världen.



Så sant!

Kan inte räkna hur många gånger jag inte kunnat somna pga kaffe...

Kan inte räkna hur många gånger jag blivit sur och ilsken pga abstinensbesvär...


Jag är beroende av kaffe men jag kan sova lätt även om jag druckit en kopp timmen innan.
  • 0
Citerar Dr Muu:
Så sant!
Kan inte räkna hur många gånger jag inte kunnat somna pga kaffe...
Kan inte räkna hur många gånger jag blivit sur och ilsken pga abstinensbesvär...


Tricket är att dricka alldeles för mycket kaffe, då får det motsatt effekt, och du känner dig nästan febrig...
I SCANNED IT WITH NORTON AND IT SAYS IT CONTAINS A TROJAN
  • 0
Citerar Janis_Joplin:
Varför dra ner cigarettrök i lungorna då det likt förbannat inte smakar någonting? Då avnjuter jag hellre en god cigarill, skonar mina lungor samtidigt som smaken är bättre.

Känslan är ju en del av grejen. Jag blir lugn av cigg, även om jag har hållit på ett bra tag nu.
Hur funkar egentligen din livssituation - När ingenting du gör idag blir riktigt kanon?
  • 0
Röka, dricka, snusa: bevisar bara hur dum människan är egentligen.
  • 0
Citerar Frasse6:
Röka, dricka, snusa: bevisar bara hur dum människan är egentligen.


Och du är lika dum som oss andra.
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Citerar Livlig:
Citerar Frasse6:
Röka, dricka, snusa: bevisar bara hur dum människan är egentligen.


Och du är lika dum som oss andra.


För att?! Du känner inte mig ett dugg.
  • 0
Jag klarar mig inte utan snus. Röker väl 1-2 pack i veckan. Slutade snusa, började röka, började snusa igen, och röker till och från. En cigarett + en öl, mmmmmums.
  • 0
Citerar Frasse6:
Röka, dricka, snusa: bevisar bara hur dum människan är egentligen.


Du har antagligen aldrig provat så du ska inte yttra dig.
  • 0
Hellre sparar man pengarna till spel istället!

Jag är säkert bara ung och dum enligt alla här på forumet, men jag finner inte en enda anledning till att börja snusa eller röka.
Man förstör ju bara sin kropp, åldras (utséendemässigt) fortare, lukar skit etc.

Det kostar ju också en stor summa per år.

För den "normala" rökaren kostar cigaretterna ca. 20-30 000 per år.
Ett nytt spel kostar oftast runt 400 kr.

30000/400=75

Så istället för att köpa dessa dödande cigaretter kan man alltså köpa 75 spel.

Hellre en stor spelsamling än sotiga lungor. Period.
"Kriminaliteten är 250 % högre bland utrikesfödda barn än bland svenskfödda" - Brottsförebyggande rådet http://www.youtube.com/watch?v=6g_tSs5OJqs&feature=related SD 2010! För sen är det för sent!
  • 0
Citerar Offer:
En cigarett + en öl, mmmmmums.


WORD - Helt underbart en solig eftermiddag
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Kaffe, öl och snus är alla "onyttiga" preparat du trycker in i din kropp.

Men om vi inte hade några laster vad skulle vi göra då?

Nä, lite lagom med synder tror jag bara förlänger livet.

Att röka däremot är bevisligen korkat då risken att dö i förtid är väldigt påtaglig, vilket inte alls är detsamma med måttliga mängder öl, kaffe och snus. (mest dokumenterade risker har nog öl av dessa 3).

Om någon kan ge mig ett exempel på någon som dött av kaffe eller snus så ge mig en blänkare...
PSN: Schylen
  • 0
Just nu vill jag ha snus, cigaretter och tuggtobak. Jag vill ha en öl, en whisky och en jävla vodka on the rocks.

Bah, varför skall man alltid överkonsumera när man är nervös.
  • 0
Citerar Sällskapet:
Citerar Frasse6:
Röka, dricka, snusa: bevisar bara hur dum människan är egentligen.


Du har antagligen aldrig provat så du ska inte yttra dig.


Jag vet ju var det gör med folk så jag kan yttra mig hur mycket jag vill.
  • 0
Godis
Det är lätt att bli en skitstövel.
  • 0
Citerar Frasse6:
Röka, dricka, snusa: bevisar bara hur dum människan är egentligen.


Tycker att religion fint visar hur dum människan är. Nej men det är mitt val om jag vill snusa, röka och dricka alkoholhaltiga drycker.
Inte gör detta mig dummare, bortsett från alkoholen...
  • 0
Citerar Gomer_pyle:
Citerar Frasse6:
Röka, dricka, snusa: bevisar bara hur dum människan är egentligen.


Tycker att religion fint visar hur dum människan är. Nej men det är mitt val om jag vill snusa, röka och dricka alkoholhaltiga drycker.
Inte gör detta mig dummare, bortsett från alkoholen...


Exakt, vi människor har en tendens att göra dumheter (den som känner sig oskyldig kan kasta första stenen) och hur är livet utan?

Är ganska övertygad om att det inte finns en enda person som läser denna tråd som inte sysslar eller använder sig av något av följande (dessa anses allihop som "onyttiga" eller "fördummande" eller allmänt onödiga:

Tobak
Alkohol
Våldsspel
Kaffe
Te
Godis
Elitidrott (vem blir inte skadad av det? Finns det tid för normalt liv?)
Storstadsliv (dålig luft)
Internetmissbruk

Det enda jag vill avstå från på den listan är elitidrott och internetmissbruk, de anser jag vara värst.
PSN: Schylen
  • 0
Spice
spela är underskattat
  • 0
Citerar stekarn007:
Spice


The World Is Yours
  • 0
Ja gå in på Goodsmoke.se eller spicenordic.se så får du se vad spice är för något;)
spela är underskattat
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!