Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Snus, cigg eller alkohol?


  • Missing Avatar
  • dzl
De tre vanligaste lagliga drogerna, vilken av dessa är din drog? För min del är det öl och ciggaretter jag är beroende av, slutade snusa för ett tag sen och hade inte tänkt börja med det igen.
It's just murder. All God's creatures do it. You look in the forests and you see species killing other species, our species killing all species including the forests, and we just call it industry, not murder.
  • 0
Röker och dricker. Snusade tidigare, men har nu slutat då jag tyckte att det var svårt att dosera nikotinet. Man får ju i sig olika mycket beroende på hur länge de sitter och därför får man mindre koll på hur mycket man drar i sig. Nu röker jag samtidigt som jag doserar ned hela tiden. Hittills går det bra och rökningen är mest koncentrerad till helgerna.

Snart är jag nog rökfri.
"MOO" because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Röka och snusa är enligt mig helt totalt onödigt och korkat, förstår inte vad folk får ut av det alls. Alkohol går ned ibland dock.
  • 0
  • Missing Avatar
  • dzl
Röka är bra.
It's just murder. All God's creatures do it. You look in the forests and you see species killing other species, our species killing all species including the forests, and we just call it industry, not murder.
  • 0
Citerar dzl:
vilken av dessa är din drog?


Ingen.
  • 0
Citerar PsychicWars:
Röka och snusa är enligt mig helt totalt onödigt och korkat, förstår inte vad folk får ut av det alls. Alkohol går ned ibland dock.


En drog som alla andra (inklusive alkohol). Ett rus alltså.
"MOO" because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Kaffe.
Gamers may debate what is a "feature" and what is a "bug", but to programmers the difference is obvious. A "bug" is a feature you can revert, while a "feature" is a bug you can't fix.
  • 0
Har varit rökfri i 2 månader nu efter tidigare 3 års rökning jag.
With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know.
  • 0
För övrigt tycker jag att det är lite roligt att det finns många alkoholdrickare som ser ner på rökning och snusning. Alkohol är ju faktiskt farligare.
"MOO" because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Citerar Freddas:
En drog som alla andra (inklusive alkohol). Ett rus alltså.

Ja, så är det väl. Ska väl vara glad att jag aldrig har fastnat för det.

Citerar Freddas:
För övrigt tycker jag att det är lite roligt att det finns många alkoholdrickare som ser ner på rökning och snusning. Alkohol är ju faktiskt farligare.

Alkohol smakar ju i alla fall gott, något jag inte tycker varken cigaretter eller snus gör.
  • 0
Citerar PsychicWars:
Alkohol smakar ju i alla fall gott, något jag inte tycker varken cigaretter eller snus gör.


Smaksak. Båda är dessutom något man vänjer sig vid och till slut börjar tycka om.
"MOO" because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Citerar dzl:
vilken av dessa är din drog?

Ingen av dem, men jag är på väg in på kaffets onda väg.
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Jag vet inte riktigt om jag gillar denna tråden... Låter lite fel att diskutera droger, även om dom är lagliga.

Men måste jag svara så säger jag väl alkohol, jag har aldrig rökt cigaretter.
  • 0
Citerar Das Erdbeerkuchen:
Ingen av dem, men jag är på väg in på kaffets onda väg.

LOL, let´s have a battle tomorrow...
Anders Borg sa; Vi måste spara pengar, kosta vad det kosta vill.
  • 0
Jag kan lova att ingen drog fuckar dig lika mycket som alkohol, ingen kan få dig att göra lika sjuka saker. Det är i alla fall från vad jag sett på vänner.
  • 0
Citerar -Knugen:
Citerar Fishy10:
Kaffe.
Fuck yeah!
  • 0
  • Missing Avatar
  • dzl
Citerar Radim:
Jag vet inte riktigt om jag gillar denna tråden... Låter lite fel att diskutera droger, även om dom är lagliga.


Vad säger du då om självmordstråden? Jag har annars sett trådar som behandlat barnporr här.
It's just murder. All God's creatures do it. You look in the forests and you see species killing other species, our species killing all species including the forests, and we just call it industry, not murder.
  • 0
Citerar Radim:
Jag kan lova att ingen drog fuckar dig lika mycket som alkohol, ingen kan få dig att göra lika sjuka saker. Det är i alla fall från vad jag sett på vänner.


Heh. Jo.
"MOO" because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Inget. Än så länge.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Citerar APELSINJOSef:
LOL, let´s have a battle tomorrow...

Haha, ofc. Så kommer vi vara som speedade duracell-kaniner hela kvällen.
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Citerar -Knugen:
Nja. Rökning tycker man knappast om exakt första gången man smakar det. Alkohol däremot, det kan man ju faktiskt gilla trots att det är första gången man smakar det.


Jag vill se den som uppskattar starksprit första gången. I öl, cider och vin är de andra beståndsdelarna i så hög koncentration så att det döljer alkoholen. Klart man kan gilla det då.
"MOO" because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Det börjar bli lite för mycket kaffe numera.
Sandberg speaks from heaven: "Vi Sandbergjanzoninar livnär oss på epik. Och för att skapa epik, krävs uppoffring. Hehuhåhehehe. http://open.spotify.com/track/7ycz6sgZWp4wvF53BZVTjE GRÅT!"
  • 0
Ingenting än, men det lär väl bli måttliga mängder alkohol senare i livet.
Fullt ös
  • 0
Citerar Das Erdbeerkuchen:
Haha, ofc. Så kommer vi vara som speedade duracell-kaniner hela kvällen.

Jag har sovmorgon till kl 12.30 dagen därpå.
Jag är beredd att vara vaken tills dess om det är så!
Anders Borg sa; Vi måste spara pengar, kosta vad det kosta vill.
  • 0
Citerar dzl:
Vad säger du då om självmordstråden? Jag har annars sett trådar som behandlat barnporr här.



Det är väl skillnad, alla håller med om att barnporr är fel, det är inget som diskuteras där. Men det görs det i denna tråden, dessutom bryter den ganska direkt emot reglerna, då man inte får diskutera droger.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!