Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Skor


Något jag aldrig mer tänker skaffa i hela mitt liv är skate-skor.
Jag var och köpte dom på Stadium vid Mars 2010 som hade ett läcker omslag med en hel del blandade siffror bokstäver med röd och svart färg, men höll ut bara i 5 mån då själva underdelen revs bort.

En dag så frågade jag hos en annan butik på Götgatan som sålde en hel del streetprylar varför det var så låg hållbarhet på skorna och han sa att vissa brukade kasta dom på sopen redan efter 1 mån, så jag var nog lite försiktigare med mina skor än dom busiga skateboard snubbarna.


Tillagt 2011-01-30 21:44:
Citerar Crank:
Jag var rätt nära att inhandla ett par Wolverine 1000 Mile Boots, men avstod på grund av priset. Det fick bli ett par låga Dr. Martens istället.


Såg ju rätt sköna och snygga ut.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Fick ett par Dr. Martens häromdagen. Blev mycket glad då jag lyckats förstöra min förra kängor
  • 0
Brukar gilla att köpa skor. Köpte ett par rejäla vinterkängor förra året som sitter riktigt bra. Men jag har ändå inte använt dem så mycket, inte för att de är fula, tvärtom. Snarare för att jag inte kan vara utan mina låga skor. Vanliga modeller från adidas/nike fungerar alltid. Ingen klass på det, men antar att smidigheten och känslan går före!
Ischlo Pischlo!
  • 0
Någon som vet vad för mode det kommer vara bland skor för män i vår?
  • 0
Ärligt talat, bara jag som hatar alla Converse?
"They say their fans are ghosts. You don't see or hear them." Almunia about Chelsea
  • 0
Citerar Aaandy:
Någon som vet vad för mode det kommer vara bland skor för män i vår?


Ingen aning men kängor är snyggt!

Citerar Asbest:
Ärligt talat, bara jag som hatar alla Converse?


Förmodligen inte. Jag tycker iaf om dem, har fem par tror jag...
  • 0
Citerar Asbest:
Ärligt talat, bara jag som hatar alla Converse?


Converse är horribelt. Äckligt fula och mainstream.

Citerar naiesano:
Ingen aning men kängor är snyggt!


Kängor känns som aningen varma skor nu till våren. :/
  • 0
Citerar Aaandy:
Kängor känns som aningen varma skor nu till våren. :/


Du har en poäng där... Å andra sidan är inte Sverige det varmaste landet om man säger så. Jag tänker iaf gå i mina kängor i början av våren!

Då har jag inget bra svar på frågan du ställde i början, sorry. Har ingen direkt koll på skor för män D:
  • 0
Citerar naiesano:
Du har en poäng där... Å andra sidan är inte Sverige det varmaste landet om man säger så. Jag tänker iaf gå i mina kängor i början av våren!


I början av våren, ja, men framåt senvåren och början av sommaren måste man ju ha ett par skor som inte är fodrade.
  • 0
Citerar Aaandy:
I början av våren, ja, men framåt senvåren och början av sommaren måste man ju ha ett par skor som inte är fodrade.


Tunna tygskor ska det vara!
Ischlo Pischlo!
  • 0
Citerar Asbest:
Ärligt talat, bara jag som hatar alla Converse?


Converse är mina favoritskor, jag tycker att de är riktigt snygga och sköna.
I'll see you on the dark side of the moon.
  • 0
Citerar Åke Jävel:
Converse är mina favoritskor, jag tycker att de är riktigt snygga och sköna.


Håller med. Passar perfekt till smala brallor, dessutom.
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
Citerar Åke Jävel:
Converse är mina favoritskor, jag tycker att de är riktigt snygga och sköna.


Man avlider ju dock lite smått varje gång man går med dem ute i den svenska vintern - inte som den är nu alltså, utan när det är 20-25 minus.
  • 0
Citerar Crank:
Man avlider ju dock lite smått varje gång man går med dem ute i den svenska vintern - inte som den är nu alltså, utan när det är 20-25 minus.


Vilken tur att allting under -10 är en omöjlighet i Malmö numera.
"Do androids dream of electric sheep?"
  • 0
Till våren och sommaren ska jag bära ett par supersnygga ökenskor, men tänkte försöka hitta ett par billiga och snygga seglarskor också.
Jag vaknade upp och insåg direkt att jag hade fått ett fel.
  • 0
Förra vinterns motorcykelkängor har bytts ut mot ett par svarta Chelsea Boots. Absolut bästa kängan som någonsin existerat.
To Dare is To Do
  • 0
Blir att köpa ett par converse igen till sommaren, mina nuvarande är låga och har en ljusgrön färg. Tänkte på höga Converse med Blå/ Turkos färg. Alternativet är ett par nya Jim Rickey och modellen Dreamtop.

Jim Rickey Dreamtop - Retro Multi

Converse
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Ironfist00:
Blir att köpa ett par converse igen till sommaren, mina nuvarande är låga och har en ljusgrön färg. Tänkte på höga Converse med Blå/ Turkos färg. Alternativet är ett par nya Jim Rickey och modellen Dreamtop.

Jim Rickey Dreamtop - Retro Multi

Converse


Jim Rickey-dojorna är överlägset snyggast.
Have you ever tried to eat a clock? It's very time consuming.
  • 0
Usch, converse.. Finns en anledning att dom kostar runt 250kr.
  • 0
Citerar Radim:
Usch, converse.. Finns en anledning att dom kostar runt 250kr.


För att de de har en anrik historia som nästan sträcker sig över ett sekel, tillverkas i mängder på grund av sin popularitet och är en sko för sommaren som kräver lite material vilket håller nere kostnaden?
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
För ett par år sedan så hade dom mycket bättre kvalitet än vad dom har nu. Visst så ser dom inte likadana ut, men det är i så fall mer tilltande för mig att köpa dr martens för en femhundring som faktiskt håller ett bra tag.
  • 0
Citerar Radim:
För ett par år sedan så hade dom mycket bättre kvalitet än vad dom har nu. Visst så ser dom inte likadana ut, men det är i så fall mer tilltande för mig att köpa dr martens för en femhundring som faktiskt håller ett bra tag.


Converse kostar mer än 200kr, ligger på 600kr och uppåt nationellt. Men jag tycker dem är bra, inte bara tyg utan även andra material, många olika stilar och otroligt stilrena att gå med, både till Chinos, Shorts och Jeans.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Mjo.. Men jag ser inte riktigt anledningen till att köpa något i butik här i sverige. Visst, du får det direkt. Men det kostar ofta mer än dubbelt så mycket som det borde och ifall du beställer från england t.ex så tar det ofta 3 dagar för det att vara brevlådan. Jag beställde lite ifrån USA för 4-5 arbetsdagar sedan och det låg i lägenheten idag. Kan man inte vänta 3 dagar och faktiskt vill betala 2-3 gånger mer för samma produkt så ska man köpa i sverige. Ifall man faktiskt kan vänta och inte har mycket pengar så är det däremot ganska onödigt.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!