Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Släck lyset 20.30 - 21.30!


Det spelar ingen roll om hela Sverige slutar använda el och alla slutar köra bil.
Kinas expansion skiter över oss alla, så varför ens försöka?
(Och ingen jävla "om alla tänkte så"-sentimentalitet!)
:3
  • 0
Det hade varit betydligt bättre om alla hade tagit vara på denna timme genom att gå ut och plantera ett träd.
Also known as Pennywise the dancing clown
  • 0
Citerar -Seb_:
En timme liksom, hur jobbigt är det?


Inte alls jobbigt, men totalt meningslöst eftersom det inte blir någon skillnad. Det är bara en till sak för att göra oss västerländska människor nöjda och få oss tro att vi gjort något bra.
  • 0
Citerar Zebaroth:
Kinas expansion


Ett nytt kolkraftverk i timmen ftw!
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Citerar Damien Rice:
Det är bara en till sak för att göra oss västerländska människor nöjda och få oss tro att vi gjort något bra.


Men att bolag släcker ner känns ändå rätt bra. Sen blir det ju mysigt med levande ljus o skit.
What? We can't stop here, this is bat country.
  • 0
Citerar Necro-Mech:
Så det dåliga sammvetet skjuts upp till imorron när du vaknar bakfull och ser vem du bannat den här gången


Meh. Det som såg ut som att bli så ljus kväll för mig och så förstör du det sådär.

"ljus kväll" är ju en paradox förresten... men är det inte så att Sverige-Portugal krockar med nedsläckningen?
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Släcka ljuset mitt under match? Aldrig i livet.
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Citerar Damien Rice:
Inte alls jobbigt, men totalt meningslöst eftersom det inte blir någon skillnad. Det är bara en till sak för att göra oss västerländska människor nöjda och få oss tro att vi gjort något bra.


Om det inte är så jobbigt, kan du väl släcka några lampor? Se detta som en anledning att gå ut och gå eller göra något socialt.
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort
  • 0
Citerar -Seb_:
Men att bolag släcker ner känns ändå rätt bra. Sen blir det ju mysigt med levande ljus o skit.


Du är faktiskt en större belastning på miljön än vad vi som har lyset på är. Vår el har redan producerats men du plockar fram ljus, vars tillverkning slitit på naturen. Du är en ondskefull världsätare, Seb.
Also known as Pennywise the dancing clown
  • 0
Citerar Damien Rice:
Därför är ju hela den här så kallade "insatsen" totalt meningslös.


Så du skulle hellre vilja att mijön totalförstörs om 10 000 år, än att den har läkt 20 000 år?
"Prohibition has made nothing but trouble"
  • 0
Citerar Sarvus:
Så du skulle hellre vilja att mijön totalförstörs om 10 000 år, än att den har läkt 20 000 år?

Tror du att en timme släkt ljus räddar miljön!? Det blir ingen skillnad, kolkraftverken kommer ändå att rulla.
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Citerar Mr Bob Gray:
men du plockar fram ljus, vars tillverkning slitit på naturen.


Och som också släpper ut växthusgaser.
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Citerar Sarvus:
Så du skulle hellre vilja att mijön totalförstörs om 10 000 år, än att den har läkt 20 000 år?


Men är du dum på riktigt? Tror du på allvar att bara för att vi i västvärlden vill känna oss duktiga en kväll så kommer läget att ändras? Lär du hur världen fungerar.
Dom riktiga miljöbovarna är Kina och Kor (Ja vegetarianer, ni dödar planeten era jävlar!) och inget vi någonsin gör kommer att kunna rädda planeten för att gå under i förtid pga vår förorening.
:3
  • 0
Citerar Zebaroth:
Dom riktiga miljöbovarna är Kina


Fast det är åt oss Kina tillverkar.
Also known as Pennywise the dancing clown
  • 0
Citerar Reader:
Om det inte är så jobbigt, kan du väl släcka några lampor? Se detta som en anledning att gå ut och gå eller göra något socialt.


Om det hade gjort någon skillnad hade jag givetvis gjort det, men eftersom det inte gör det kan man lika gärna strunta i det. Sedan har jag ändå viktigare saker för mig.

Citerar Sarvus:
Så du skulle hellre vilja att mijön totalförstörs om 10 000 år, än att den har läkt 20 000 år?


Suck...
  • 0
Citerar Mr Bob Gray:
Fast det är åt oss Kina tillverkar.


Det är inte bara kolkraftverken, utan även bilindustrin som är på stark frammarsch.
:3
  • 0
Citerar The_gunners:
Tror du att en timme släkt ljus räddar miljön!? Det blir ingen skillnad, kolkraftverken kommer ändå att rulla.


Nejdå, men 20 000 år av miljökämpning kommer säkert löna sig. För dessa initiativ kommer säkerligen öka.
"Prohibition has made nothing but trouble"
  • 0
Citerar Zebaroth:
Det är inte bara kolkraftverken, utan även bilindustrin som är på stark frammarsch.


Deras inhemska marknad är en droppe i havet jämfört med det de tillverkar åt väst.
Also known as Pennywise the dancing clown
  • 0
Varför tror alla att Earth Hour enbart finns till för att jorden ska läka på en timme? Självklart kommer detta inte att ske. Det ska snarare funka som en slags väckarklocka och kanske få folk att inse att släckta lampor inte alls bits.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Citerar Mr Bob Gray:
Du är en ondskefull världsätare, Seb.


Happ, där gick min cover. Nu ska jag gå och pissa i någons brevinkast, bara för att vara jävlig. Mot hela omgivningen.
What? We can't stop here, this is bat country.
  • 0
Citerar Mr Bob Gray:
Deras inhemska marknad är en droppe i havet jämfört med det de tillverkar åt väst.


Det kommer det inte vara i framtiden. Skit samma, vi är ändå överrens, så ingen poäng i att debattera detaljer.
:3
  • 0
Citerar Damien Rice:
Om det hade gjort någon skillnad hade jag givetvis gjort det, men eftersom det inte gör det kan man lika gärna strunta i det. Sedan har jag ändå viktigare saker för mig.


Du är bara envis, helt enkelt.
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort
  • 0
Citerar zwqase:
Varför tror alla att Earth Hour enbart finns till för att jorden ska läcka på en timme? Självklart kommer detta inte att ske. Det ska snarare funka som en slags väckarklocka och kanske få folk att inse att släckta lampor inte alls bits.


Hade du gått ut och planterat ett träd hade kanske något brytt sig, det här här bara för slött för att på allvar skapa någon sorts förändring.

Tillagt 2009-03-28 18:19:
Citerar Zebaroth:
Det kommer det inte vara i framtiden. Skit samma, vi är ändå överrens, så ingen poäng i att debattera detaljer.


Framtiden är irrelevant i debatten.
Also known as Pennywise the dancing clown
  • 0
Citerar Mr Bob Gray:
Hade du gått ut och planterat ett träd hade kanske något brytt sig, det här här bara för slött för att på allvar skapa någon sorts förändring.


Du menar alltså att bland de miljarder människor som lever på jorden så kommer inte en enda att ta sig en funderare?

Tillagt 2009-03-28 18:22:
Man gör vad man kan. Det är ju solklart bättre att göra något sånthär eftersom det är fullt möjligt istället för att inte göra något. Stänga vägar eller liknande är inte möjligt i samma utsträckning.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Citerar zwqase:
Du menar alltså att bland de miljarder människor som lever på jorden så kommer inte en enda att ta sig en funderare?


Vad jag menar är att du med ditt beteende enbart cementerar makthavarnas åsikt om att du är för slö för att på allvar protestera mot miljöförstörelsen. Därför kan maskinerna fortsätta rulla på obehindrat.

Tillagt 2009-03-28 18:23:
Citerar zwqase:
Man gör vad man kan. Det är ju solklart bättre att göra något sånthär eftersom det är fullt möjligt istället för att stänga vägar eller liknande.


Att lämna bilen hemma är fullt möjligt en dag. Det ger dessutom något positivt och skrämmer oljebolagen.
Also known as Pennywise the dancing clown
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!