Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Pierca sig.


när man går... KLINK KLINK KLINK XD
Because the world needs a hero! My wretched domain: http://www.comichowl.com
  • 0
Haha. Kvinnor gillar män med piercingar i snoppen...
  • 0
Citerar Offer:
Haha. Kvinnor gillar män med piercingar i snoppen...


Nja inte nödvändigtsvis.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Artillery Force:
Citerar Offer:
Haha. Kvinnor gillar män med piercingar i snoppen...


Nja inte nödvändigtsvis.


Om man har en vibrerande piercing så blir man nog populär
  • 0
Citerar Artillery Force:
Citerar Offer:Haha. Kvinnor gillar män med piercingar i snoppen...

Nja inte nödvändigtsvis.


Kvinnor tycks även tända på män med ärr...
  • 0
Citerar Offer:
Kvinnor tycks även tända på män med ärr...


Haha, tur att man har armarna fulla va sånna då...

Aja, tror jag ska pierca mig i ögonbrynet... skulle passa bra på mig.
  • 0
Citerar GW Jocke:
Aja, tror jag ska pierca mig i ögonbrynet... skulle passa bra på mig.


Högra eller vänstra?
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Artillery Force:
Högra eller vänstra?


Vänstra lutar det mot ensålänge.
  • 0
Citerar GW Jocke:
Haha, tur att man har armarna fulla va sånna då...


Jag kommer nog att få efter sommaren. Har dock ett i handflatan efter att jag vart stucken (?) med en kniv av en polare och ett ärr på mitt långfinger för att jag slog sönt en glasruta. Sen så har jag 2 ärr på knäet efter ha ramlat med brädan. Ett ärr på hakan.
  • 0
Citerar GW Jocke:
Vänstra lutar det mot ensålänge.


Kör på det.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Har tänkt mig en piercing i örat iallafall. Kanske blir mer sen. =D
Sandberg speaks from heaven: "Vi Sandbergjanzoninar livnär oss på epik. Och för att skapa epik, krävs uppoffring. Hehuhåhehehe. http://open.spotify.com/track/7ycz6sgZWp4wvF53BZVTjE GRÅT!"
  • 0
Jag hatar piercingar i ansiktet ifall ngn undrar. Har sj piercing i bröstvårtan. Tyckte de va riktigt bögit att ha just där för några år sedan, men gjorde den ändå på fyllan på en utlandsresa och av ngn anledning så ångrar jag det inte utan låter staven lugnt o fint sitta kvar där i vårtan. Skulle annars kunna tänka mig en piercing i örat ngn gång.
With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know.
  • 0
Citerar Offer:
Tjena, jag har en fråga angående att ta hål i ögonbrynet/läppen (för min del).

Jag fick ett erbjudande av min kompis igår att hans syrra är väldigt bra på att ta hål och är säker på sin sak och nej hon använder inte "hemma-saker" som nål osv. Utan riktiga "verktyg".

Men jag undrar, vad ska man tänka på när man tagit hål i ögonbrynet/läppen?
Att rengöra varje morgon och kväll, givetvis. Men hur går det om man röker och har ett hål i läppen?

Läste någonstans att man inte fick dricka alkohol på 1 månad, stämmer det?
Man fick inte heller kyssa någon inom några månader.

Men vad bör jag tänka på när jag har tagit hål i läppen och ögonbrynet? Tänkte börja med ögonbrynet, sen någon månad efter, läppen.

Om ni har några tips, så varsågoda att skriva ner dem här så jag får ta nytta av de.


För att återvända till trådens ursprungliga inlägg så kan jag hänvisa till Tribes hemsida. Och du, låt inte någon klåpare sticka dig hemma, det spelar ingen roll hur duktig personen i fråga är, det finns alltid en risk för blodsmitta. Gå till en bra studio, det vinner du på i längden. Kan själv rekommendera Tribe, då jag jobbat där i många år.
"Fuck you" he said, "Motherfucker" he added.
  • 0
Citerar f0mpy:
Jag ska nog byta till en labret i läppen och en bananbell med tärningar till ögat
Det är nice.

Jag kom o tänka på en i trakten. Han tappade sin piercing efter en vecka och tryckte in en spik i ögonbrynet. Manligt som fan



Haha, det är redigt bra det
  • 0
Citerar matvrak:
Citerar f0mpy:
Jag ska nog byta till en labret i läppen och en bananbell med tärningar till ögat
Det är nice.

Jag kom o tänka på en i trakten. Han tappade sin piercing efter en vecka och tryckte in en spik i ögonbrynet. Manligt som fan



Haha, det är redigt bra det


Aningen för stort hål efter de?
  • 0
Piercing i naveln på tjejer är ett måste! Annars så är jag inte ett så stort fan av piercingar faktiskt.
Mata mig med gres
  • 0
Citerar luddeking:
Citerar Purity:Citerar Aaandy:
Jag vill pierca snoppen.


Äh, det är för mesar.. Rakt genom pungkulan är det som gäller!

Nej fy! Ett hål genom juvelerna låter ju inte kul.


  • 0
En sak jag funderat på är om jag piercar underläppen, hur går det då med tänderna? Har själva smycket kontakt med tänderna i underkäken, dvs finns det risk för slitskador?
  • 0
Citerar Chaos3:
En sak jag funderat på är om jag piercar underläppen, hur går det då med tänderna? Har själva smycket kontakt med tänderna i underkäken, dvs finns det risk för slitskador?


Det finns alltid risk för slitskador iom piercingar i läppen, men det är inget att bry sig om ifall du bara ska ha ett smycke på 1,2-3mm. Jag själv ligger runt 9-10mm nu och har börjat få lite problem med tandköttet (vilket dumt beror på att jag gjort ett eget "orakt" smycke då labretpluggar verkar vara obefintliga).

Citerar earth is dying:
Kan själv rekommendera Tribe, då jag jobbat där i många år.


Av egen erfarenhet så tycker jag att Ed är bättre och trevligare. Galet smart och talangfull liten kille. Inte för att försöka få Tribe att framstå som en dålig studio, men han verkar bry sig mer om konsten än de flesta "kroppsmoddare" i landet.

Tribe är dock antagligen billigast i sverige vad gäller deras smycken.
  • 0
Citerar Mintgrön:
Det finns alltid risk för slitskador iom piercingar i läppen, men det är inget att bry sig om ifall du bara ska ha ett smycke på 1,2-3mm. Jag själv ligger runt 9-10mm nu och har börjat få lite problem med tandköttet (vilket dumt beror på att jag gjort ett eget "orakt" smycke då labretpluggar verkar vara obefintliga).


Ok, har funderat på kanske två framför vardera hörntand. Men jag är osäker pga eventuella slitskador på mina tänder.

Edit: Ngn som vet vad ett sådant ingrepp + smycke kostar ca?
  • 0
Citerar Chaos3:
Edit: Ngn som vet vad ett sådant ingrepp + smycke kostar ca?


Jag piercade läppen på stardust tattoo i örebro och det gick på 400:-. Så ska du ha två i läppen lär det kosta runt 500-800:-.
  • 0
Citerar Purity:
Jag piercade läppen på stardust tattoo i örebro och det gick på 400:-. Så ska du ha två i läppen lär det kosta runt 500-800:-.


Ok, faktiskt billigare än jag trodde att det kostade, men sen hade jag inte så god koll på det heller iof.

Citerar TheDante:
samt rave-folk och annat löst pack.


Som mig då.
  • 0
Jag ska bara säga vad jag tycker om piercingar. Jag tycker det är motbjudanda och äckligt. Allt annat än örhängen (PÅ TJEJER!) och kanske navelpiercings är riktigt jävla motbjudanda. Killar som går runt med piercings i ögonbrynet/näsan/läppen är riktigt disgusting. Detsamma gäller tjejer.
A fool is wise in his eyes...
  • 0
Hmm... Morsan skulle nog aldrig låta mig pierca och att fråga farsan skulle bara ge mig ett svar som "Fråga din mor".

Dock har jag alltid velat ha septum. Gillar det starkt! Och sedan tänkte jag väl en ring i mitten av underläppen, sedan en ring i högra ögonbrynet. Tänkte även ta några hål i öronen, fast inte vid öronsnibben utan längre upp. Om jag fortfarande vill detta om tre år, så blir det nog av! Då kan mamma inte säga så mycket om det, förutom att påpeka att hon avskyr det varje gång hon ser mig, men hon påpekar varje dag att hon ogillar mitt långa hår så jag klarar väl mig igenom klagomål om piercingar

Men min flickvän är emot septum, så det känns lite tråkigt
I'm too old to die young now.
  • 0
Citerar Chaplin:
Jag funderar på att ta septum nästa vecka :3

Awesome fan!
Vad tror du flickvännen kommer säga? :o
I'm too old to die young now.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!