Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Twitter - Officiell tråd


Twitter är, för de som inte redan är medvetna om det, en ny ("ny") sensation på internet. Det hela fungerar som en miniblogg som man uppdaterar från stund till stund där man skriver vad man gör just nu, eller precis har gjort och kan se vad tusentals andra människor gör just nu. Jag var själv skeptisk till det här när jag först skapade min profil men det blev hutlöst beroendeframkallande.

Samtidigt som man själv håller sig uppdaterad så kan man spana in vad andra människor "gör just nu". Vare sig det är släkt eller familjemedlemmar till kompisar eller kändisar och artister. Är du exempelvis ett Megadeth fan? Då kan du spana in vad bandet gör just nu på deras twitter ( http://twitter.com/Megadeth ) samma sak gäller mängder av andra band, artister och kändisar.

Mer information tillsammans med en snitsig liten videoguide finns på hemsidan.

Vi ses där!

http://twitter.com/

Och så min blygsamma Profil.
SHUT YOUR MOUF!
  • 0
Började själv för ett par veckor sedan. Mest för att öva upp engelskan och att det inte krävdes så mycket tankeverksamhet bakom det, jämfört med en blogg.

http://twitter.com/Ynos
  • 0
Tack för länken till Megadeth, men jag kan inte hitta mer än 5 inlägg? Hur gör man??

Skeptisk till sajten
Far away across the field // The tolling of the iron bell // Calls the faithful to their knees // To hear the softly spoken magic spells
  • 0
Nja, inget för mig :/
So the floodgates open but nothing comes out.
  • 0
Kan ju även tilläggas att när du har din Twitter så samlas alla dina "vänners" postar på din egen sida - du behöver inte surfa in på någon annans sida för att se deras inlägg. Snabbt, smidigt och enkelt.
  • 0
Oj, det där verkar riktigt tråkigt. Men man lär väl säker fastna för det en dag,..
Jag har fisk i fickorna
  • 0
Citerar 1 Bullet:
Tack för länken till Megadeth, men jag kan inte hitta mer än 5 inlägg? Hur gör man??

Skeptisk till sajten

Om det inte går att trycka på "Older" knappen längst ner i hörnet så har Megadeth antagligen bara hunnit skriva fem inlägg.
SHUT YOUR MOUF!
  • 0
Det här verkar otroligt meningslöst. Nej tack.
  • 0
Citerar Elak Kyckling:
http://twitter.com/Evil_Chicken

Värt ett försök.


*Follow*
SHUT YOUR MOUF!
  • 0
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Darth Vaders twitter är hysteriskt rolig.

"Disappointed that Luke won't get to be my flunky. Difficult to make someone your right-hand man after you've cut it off."
SHUT YOUR MOUF!
  • 0
Citerar mygga_med_stil:
Darth Vaders twitter är hysteriskt rolig.


"Still waiting for my call-back from the Dancing With The Stars people. Something tells me it's not coming, which is unfortunate. For them."
Så talade Waiiwan
  • 0
Citerar Darth Vader:
.


300th: Told Luke he was my son. Chopped off his hand and broke his brain in one fell swoop. I love it when a plan comes together.

Jag har fisk i fickorna
  • 0
Citerar mygga_med_stil:
Och så min blygsamma Profil.


Är det du på bilden!?

Citerar mygga_med_stil:
Darth Vaders twitter är hysteriskt rolig.


Underbar.

Men detta är inget för mej.
42
  • 0
Citerar Linus Ohlsson-99:
Är det du på bilden!?

Det är mig från förra sommaren.
SHUT YOUR MOUF!
  • 0
Tänker på smör just nu.
  • 0
Verkar inte vara särskilt kul.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Why? Because even basic updates are meaningful to family members, friends, or colleagues -especially when they're timely.

• Eating soup? Research shows that moms want to know.
Running late to a meeting? Your co-workers might find that useful.
• Partying? Your friends may want to join you.


Eh? Så istället för att pallra sig iväg till mötet så ska man göra en mini-blogg om det? Det här med internet börjar gå för långt.
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Citerar The Sheriff:
Eh? Så istället för att pallra sig iväg till mötet så ska man göra en mini-blogg om det? Det här med internet börjar gå för långt.

Man kan "blogga" genom SMS också...

För övrigt, Wut?
SHUT YOUR MOUF!
  • 0
Följ mig om du vill.


Citerar mygga_med_stil:
Darth Vaders twitter är hysteriskt rolig.

hej
  • 0
Friends stoning friends stoning friends stoning friends stoning friends stoning friends.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!