Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Japansk musik!


Citerar Catsoup:
Ooh, vad jag aldrig hört ett stycke japansk musik som varit bra, aldrig. Så dåligt, så dåligt


*Gör manande rörelser uppåt*. Bättre sent än aldrig.
Esike desike luntan tuntan.
  • 0
Citerar Strife:
Om ni tittar på allt annat som kommer från japan är det konstigt att man skulle tro som jag?

Och i Sverige finns absolut ingenting annat en sexiga blonda tjejer och barrskog.
SHUT YOUR MOUF!
  • 0
Jag har lyssnat på en del Japansk musik och jag gillar de faktiskt. Även om jag inte fattar vad dom säger ibland så gillar jag de ändå.
  • 0
An cafe var mitt förra favorit band dem är asbra!
  • 0
Citerar Wii nörden:
An cafe var mitt förra favorit band dem är asbra!
Aa dem är rätt bra!
  • 0
Jag lyssnade innan tills jag kom på att jag vetefan vad de sjunger om. Hade tydligen lyssnat på en väldigt porrig låt av Dir n grey utan att veta om det. Då slutade jag. Samt också av andra anledningar.
Pwnxorz
  • 0
Asian kung-fu generation lyssnade jag på förut i mina dar. Det var när jag precis hade börjat titta på Naruto som jag tankade ner en massa musik med dem. Slutade när jag kom på att de typ bara gjort en massa openings till en massa Anime. Kändes på nått vis inte lika kul efter det.
Stay out of my shed
  • 0
Citerar mygga_med_stil:
Och i Sverige finns absolut ingenting annat en sexiga blonda tjejer och barrskog.


Slår det inte dig att det är kanske så människor från andra länders generella bild av sverige ser ut? Klart vi har många förutfattade bilder av andra länder när vi inte vart där själva. Vi har ju bara TV och liknande medier att utgå från.
  • 0
Citerar Strife:
Slår det inte dig att det är kanske så människor från andra länders generella bild av sverige ser ut? Klart vi har många förutfattade bilder av andra länder när vi inte vart där själva. Vi har ju bara TV och liknande medier att utgå från.

Det är väl en ganska bra anledning att inte försöka generalisera så mycket själv?
SHUT YOUR MOUF!
  • 0
Citerar mygga_med_stil:
et är väl en ganska bra anledning att inte försöka generalisera så mycket själv?


SÅ mycket har jag väl ändå inte generaliserat. Jag tyckte det bara var ovanligt att höra den sortens från japan och drog en snabb slutsats, så farligt var det inte. Varför tar du åt dig?
  • 0
Citerar Strife:
SÅ mycket har jag väl ändå inte generaliserat. Jag tyckte det bara var ovanligt att höra den sortens från japan och drog en snabb slutsats, så farligt var det inte. Varför tar du åt dig?

Jag tar inte åt mig, jag ogillar bara tanken på att folk faktiskt tror att Japan inte erbjuder annan musik än sånt man hör i animé openings när det finns så mycket mer. Hårdrock och metal är exempelvis väldigt populärt i Japan, vilket har gjort att många artister har spelat in live skivor där, Punk och Hardcore scenen frodas även väldigt mycket i Japan. Samma sak gäller hip-hopp och massvis med andra genrer, precis som vilket modernt land som helst. Att det typiska J-rock/pop soundet har överskuggat allt annat är därför väldigt tråkigt i mina ögon.
SHUT YOUR MOUF!
  • 0
Som ung musikvideo-skapare inom animé lade jag vantarna på några japanska stycken. Jag började lyssna lite och så, men nu har det lagt sig.
DIE SONNE SCHEINT
  • 0
Jag har gillat Maximum the Hormone sedan jag hörde dem för första gången på Death Note. Har även upptäckt girugämesh för inte så lång tid sedan och dem gillar jag verkligen!
  • 0
Har börjat lyssna på FictionJunction YUUKA den senaste tiden. Hon är ganska bra faktiskt. Härligt sound men de flesta av hennes låtar har för likadant sound. Än så länge är favorit låten silly-go-round.
http://www.youtube.com/watch?v=QHqa48bPjDA
  • 0
  • Trog
  • Trog
Nästan all japansk musik går att lyssna på pga att språket är så vackert.
Ai Otsuka är mysig.
I just dont know what went wrong
  • 0
Det finns två band från Japan som verkligen har funnit en plats i mitt hjärta. Vilket är Maximum The Hormone och Dir En Grey.
Men allt annat jag har hört har jag inte gillat, tyvärr. D=
Graum! :3
  • 0
Jag har precis börjat lyssna lite på J-musik,men inte mycket, men det är jäkligt coolt och bra i många fall. Det enda som stör mig är att de flesta killarna klär sig så jäkla femenimn, om man kollar på An Café t.ex. Jag gillar inte An Café för jag tycker dom är rätt larviga men däremot gillar jag D'espairsRay

http://www.youtube.com/watch?v=uzzfWQZ9EhU

Även denna låt bör man hört om man gillar J rock Men det borde ni ha gjort ;) http://www.youtube.com/watch?v=JDjT81lkSFQ
"If I Live, I will kill you. If I Die, You are forgiven." Such is the Rule of Honor.
  • 0
Citerar TwistedTwister:
Jag har precis börjat lyssna lite på J-musik,men inte mycket, men det är jäkligt coolt och bra i många fall. Det enda som stör mig är att de flesta killarna klär sig så jäkla femenimn, om man kollar på An Café t.ex. Jag gillar inte An Café för jag tycker dom är rätt larviga men däremot gillar jag D'espairsRay


Oja! Glömde ju D'espairsRay! Dem är riktigt bra. =)
Om du vill ha ett Japanskt band där killarna inte klär sig som kvinnor är Maximum The Hormone självklart!
Graum! :3
  • 0
Har försökt lyssna på Boredoms, men det är så förskräckligt och så skränigt. Bara oljud för mig, tyvärr.
  • 0
Citerar Crank:
Har försökt lyssna på Boredoms, men det är så förskräckligt och så skränigt. Bara oljud för mig, tyvärr.

Vissa låtar och album är riktigt sköna, andra skräp.
  • 0
Citerar Damien Rice:
Vissa låtar och album är riktigt sköna, andra skräp.


Har du något tips på ett bra album de gjort?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!