Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Senaste plattan du lyssnade igenom?


King Krule - 6 Feet Beneath the Moon

Otroligt träffsäkert, såhär ska musik låta 2013.
  • 0
Origin of Symmetry - Muse

Heroin.
"Själv så kan jag ju snickra, skruva, meka, fixa trixa, slakta, rensa och samtidigt städa, tvätta, laga mat, sy etc Så antingen är jag en hermafrodit eller så förbereder jag mig för ett forever alone liv" - Noire
  • 0
Arctic Monkeys - AM

Fantastiskt bra album, som väntat. Inledningen med singeln Do I Wanna Know? vars tunga riff fortfarande ekar bland Glastonburys scener samt låten som styrde bandet åt det här hållet, R U Mine?, är magisk. De mer fartfyllda låtarna, som Arabella, Fireside och Snap Out Of It är skivans bästa spår, endast slagna av den helt underbart fantastiska No. 1 Party Anthem, som sin titel till trots är en Lennon/Submarine-låtande ballad för dem som älskar Cornerstone. Seglar den här skivan upp som nummer ett på albumlistan så blir det deras femte i rad (av fem möjliga), och det är så välförtjänt. Flera av låtarna kommer förmodligen att växa ytterligare med tiden, precis som varit fallet med deras fyra tidigare album. Believe the hype.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
The Flaming Lips-The Terror

Inte lika udda, knasigt eller mystiskt som grabbarna brukar vara. Men det är psykedelisk rock som sitter som handen i handsken. De går fortfarande inte en "safe way" som bandets grundare sa.

Yelle-Safari Disco Club

Känns lite slapp produktion på sätt och vis. Första lyssningen gjorde mig inte helt övertygad när endast den första låten ger mig bra humör. Bättre kan ni Yelle!

Norlie & KKV-Snart

Tama rim blandas med mediokra beats. Ändå så diggar jag albumet, hårt. Kanske för att "Pansar" är en så bra låt.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Samael - Blood Ritual
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Disturbed - Asylum

Disturbed som alla känner igen. Samma uppbyggnad, samma tempoväxling och samma melodiska låtar. Men fy helvete vad låtarna klämmer sig fast i hjässen
Where we're going, we don't need eyes to see...
  • 0
Degradead - The Monster Within

Riktigt bra skiva, de blir bara bättre och bättre.
  • 0
Avicii-TRUE

Lite väl överskattat album, men ett stabilt verk av Tim Berg.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Hardcore Superstar - Dreamin' In A Casket

Då det snart är hela 6 år sedan detta album släpptes kan man bara konstatera - tiden går fort. Skivan i sig står sig lika bra idag.
  • 0
2001 års kollektion av Simon & Garfunkels juveler och ädelstenar.
  • 0
Lyssnar på Daft Punks Random Access Memories och är på låt 5. Hittills så är Give Life Back to Music och Giorgio by Moroder de bästa låtarna. Instant Crush är också bra. Överlag så gillar jag albumet. Ett skönt utbyte mot dagens house.
Färska grönsaker.
  • 0
Shpongle Nothing Lasts... But Nothing Is Lost

Märkligt nog påminner arrangemangen - hur man lägger ihop låten med nummer av repetitioner av riff/melodier - om Metallica's Justice for all Ändlösa reps och återkomster som på även Blood Fire Death och som Rob Hubbard's Commando och Nemesis the warlock!
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
MGMT-MGMT

Underskattat album som inte är så dåligt som folk påstår. En andra lyssning om man blir som fångad!
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
The Bloody Beetroots-HIDE

Inte lika personligt som jag hade hoppats på, men precis som det förra albumet Romborama är den också en egen historia. Vilka kollaborationer alltså! Tommy Lee, Greta Svabo Bech, Theophilus London och Gigi Barocco för att nämna några. Fräschaste electron man hört på ett tag.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Morbid Angel - Altars of Madness

Death Metal klassiker som är lika gammal som jag själv.
  • 0
MGMT - MGMT

Vadfan säger jag bara... Det konstigaste de gjort hittills. Jag älskade Congratulations. Men här går gränsen. Alien Days är bra dock, det ska sägas.
What came first the chicken or the dickhead?
  • 0
Samael - Blood Ritual

Den är för enkel för mig. Lite som Ac Dc fast metal.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Ratatat-LP4

Jag har just nu blivit nästan förälskad i amerikanska indie-band. Ratatat är heller inget undantag.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar Chaan:
Samael - Blood Ritual

Den är för enkel för mig. Lite som Ac Dc fast metal.

Den är bäst.
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Carcass - Surgical Steel
  • 0
Megadeth - Countdown To Extinction
Black Sabbath - Black Sabbath
49% Son of a bitch 51% Motherfucker
  • 0
Shadow Gallery - Carved in Stone En väldigt bra Progressiv Metal!
Rush - Fly By Night Underskattad skiva!
The Police - Reggatta De Blanc Petter Hegevall har bra musiksmak.
Rihanna - Talk That Talk Rihanna är fortfarande bäst.
Slipknot - Slipknot 10th Anniversary Edition Första skivan.
Killswitch Engage - As Daylight Dies Trodde inte denna skulle vara bra, men detta var inte så dåligt.

På senaste tid har jag lyssnat på dessa skivor och även Dream Theaters senaste skiva.
  • 0
Passion Pit-Gossamer

Shet vilket mysigt album! Den där härliga blandningen av alternativ rock och pop funkar alltid för mig.

Boys Noize-Out of the Black

Bitvis skön Hard Electro. Någorlunda repetitivt och ibland rätt tjatigt. Önskar det vore fler kollaborationer med andra artister än bara Siriusmo. Har man hört första låten i albumet så har man hört hela, tyvärr.

Deltron 3030-Event II

Århundradets största besvikelse i musik.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Muse - The 2nd Law
Muse - Black Holes And Revelations
Radiohead - Kid A
  • 0
Citerar Misternice:
Muse - The 2nd Law
Muse - Black Holes And Revelations
Radiohead - Kid A


Vilka skivor alltså
Vilken tyckte du bättre om? 2nd Law eller BH&R?
"Själv så kan jag ju snickra, skruva, meka, fixa trixa, slakta, rensa och samtidigt städa, tvätta, laga mat, sy etc Så antingen är jag en hermafrodit eller så förbereder jag mig för ett forever alone liv" - Noire
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!