Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Senaste plattan du lyssnade igenom?


Daft Punk-Random Access Memories

GIVE LIFE BACK TO MUSIC!
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Steve Harris - British Lion

Står sig som en av förra årets bättre skivor.
  • 0
The Game-The Documentary

Ett av de bästa rap-albumen jag lyssnat på. The Game's långsamma flow blandat med de rockiga beats och keyboard-sounden är bara för härliga att lyssna på. Tyckte dock att The Game borde inte lämnat över så mycket av rhymen till 50 Cent på deras låtar.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Joy Division - Unknown Pleasures

Fantastiskt album som jag plockar fram då och då av nostalgiska skäl.
  • 0
Emmelie de Forest-Only Teardrops

Jag brukar inte tycka om artister som har blivit kända från Eurovision. Men detta album var ett undantag. Emmelie har en fantastisk sångröst och tar varenda ton klockrent. Bland dem bästa albumen jag lyssnat i år hittills.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Dark Tranquillity - Construct

En av årets bästa skivor.
  • 0
Two Door Cinema Club - Tourist History
Sbtrkt - SBTRKT
WU LYF - Go Tell Fire To The Mountain
  • 0
Bassnectar-Timestretch EP
Bassnectar-Divergent Spectrum
Bassnectar-VAVA VOOM
Bassnectar-Freestyle EP

Suveräna plattor med rik bas.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Soilwork - The Living Infinte
Wintersun - Time I
  • 0
Celtic Frost - Monotheist
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Disclosure - Settle

Ruskigt bra, härlig och lite annorlunda stil.
  • 0
Fronda-Svart Poesi

Fronda spottar ut sina rhymes som en tvättäkta poet. Hata eller älska honom. Jag tycker Fronda är den enda riktiga svenska rapstjärnan vi har, tillsammans med Carlito.

Outasight-Nights like These

Hade jag sluppit höra de horribla house-refrängerna så hade albumet varit så mycket bättre. Tyvärr blir just det själva problemet. Ett album jag inte kommer lyssna på mer.

Oskar Linnros-Klappar och Slag

En väldigt fantasifull blandning mellan soul-ballad och en gnutta R'n'B bjuder mästar Linnros på. Hur dom än lär blir årets mest överskattade svenska låt, men annars ett väldigt grymt album. Bra jobbat Oscar!
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
James Blake - James Blake
Gorillaz - Demon Days
  • 0
Black Sabbath - 13
  • 0
Vampire Weekend-Contra
Vampire Weekend-Vampire Weekend
Vampire Weekend-Modern Vampires in the City

Tre storslagna album av världens bästa band, någonsin.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Action Bronson & Harry Fraud - SAAB Stories

Rätt soft EP. Strictly 4 My Jeeps sticker ut mest med sitt coola boom bap-beat.
Klappa fina katten?
  • 0
Children of Bodom - Halo of Blood
  • 0
MitiS-Born
MitiS-Delivernace
MitiS-Give My Regards
MitiS-What We Saw EP

Storslagna skivor som innehåller fantastisk brostep, chillstep och lovestep.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Bastille - Bad Blood
  • 0
The Resistance - Scars

Riktigt bra debutskiva.
  • 0
Vampire Weekend - Modern Vampires of the City

Bättre än deras tidigare album, ett klart godkänt album och mer därtill. Bäst med det är dock omslaget. 3/5

Amy Winehouse - Back to Black

Fantastisk bra. 4/5

Håkan Hellström - Det är så jag säger det

Hans bästa, tillsammans med debuten och 2 Steg Från Paradise. 5/5
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Symphony X - Iconoclast

Kung album, speciellt titellåten. 10/10
  • 0
Kanye West - Yeezus (2013)

Klappa fina katten?
  • 0
Lazerhawk - Redline

Inte ofta man hittar riktigt bra synthelectro med 80-tals inspiration.
  • 0
Mando Diao - Infruset

Riktigt bra, speciellt för en sån som jag som vanligtvis lyssnar på Hårdrock och Metal.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!