Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Senaste plattan du lyssnade igenom?


The Killers - Battle Born
  • 0
Siriusmo-Mosaik

Nästan en "Förbjuden Frukt"-njutning.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
The Knife - Shaking the Habitual

Tungt som satan. Får nog lyssna igenom några gånger innan jag kan ge en rättvis bedömning. Men det lovar riktigt gott.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Burial - Untrue.

Det är något speciellt med att lyssna på Burial så här sent. Man känner sig som ensam och omfamnad på samma gång.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Heaven & Hell - The Devil You Know

Sista skivan med legenden Ronnie James Dio. Vilket avslut det blev. Suverän skiva. Legends Never Die.
  • 0
Who Are You
The Who

Någon gång i sin karriär är det tamejfan läge att ta sig an The Who. De första plattorna var alltför ointressanta, men just "Who Are You" känns bekvämt ösig och stadig på ett vis som få andra plattor.
  • 0
Kurt Vile - Wakin On A Pretty Daze (2013)

Bra!
Klappa fina katten?
  • 0
Phoenix - Bankrupt!

Helt okej, men får gärna växa till sig lite. Inte lika bra som senaste.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Magna Carta Cartel - Goodmorning Restrained

Hur bra som helst, att de inte har skivkontrakt är ju helt galet. Går att ladda ner här (lagligt): http://soundsofzilence.com/
  • 0
The Sword - Warp Riders
Sodom - Epitome of Torture
Sodom - M-16
Queens of the Stone Age - Songs for the Deaf
  • 0
Slayer - Reign in Blood
Slayer - South of Heaven
Slayer - Season in the Abyss

R.I.P Jeff Hanneman
  • 0
Citerar Mästerkatten:
Kurt Vile - Wakin On A Pretty Daze (2013)

Inledningslåten är magisk. Älskar drivet.

Ryan Adams - Gold
Deep Purple - Now What!?
  • 0
Siriusmo & Jan Driver-AMT

Snacka om två mästare i aktion! Denna LP verkade som klippt och skuret för de båda producenterna och det blev ju såklart storartat! När "Amatilda" rockar loss går det inte att sitta stilla!
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Inledningslåten är magisk. Älskar drivet.


Ja! Fastnade direkt verkligen.

Can - Tago Mago
Klappa fina katten?
  • 0
Kraftwerk-Greatest Hits

Fyra fina herrar i kostymer har all mumma inom elektronisk musik.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Swans - Filth
Don Caballero - For Respect
Fujiya & Miyagi - Lightbulbs

Nyinköp på vinyl.
Klappa fina katten?
  • 0
Håkan Hellström - Det kommer aldrig va över för mig (2013)

Superfint, vackert och allt som är som det ska när det gäller Hellström. Även om jag tycker att skivan inte är riktigt blir lika bra som 2 Steg Från Paradise (som jag håller som hans starkaste, tillsammans med de två första skivorna) så är låten 'Fri till slut' en av hans bästa någonsin. Hur bra som helst.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Armin van Buuren-Intense

Podcast-kungen och DJ Mag #1 Armin van Buuren gav mig en rejäl chock då jag lyssnade på detta album. Så ren och ljuvlig trance i stor förpackning! Jag har nu insett att jag fattat fel meningen om Armin helt och hållet. En producent som jag hädanefter kommer hålla koll på. Pulsar får mina öron att smälta varje gång jag hör den visan.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Megadeth - Rust In Peace

Helt otroligt album, ger alla låtar 10/10, mycket tack vare Marty Friedmans galna solon
49% Son of a bitch 51% Motherfucker
  • 0
Imagine Dragons - Night Visions (2013)

Positivt överraskad, även om det är ett jättedåligt bandnamn. Det kan ha varit därför som jag hade så låga förväntningar, men det här är definitivt en av årets hittills bästa skivor. Bästa spår är On Top Of The World.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Daft Punk - Random Access Memories (2013)
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Lil Wayne-Tha Cartner I
Lil Wayne-Tha Cartner II
Lil Wayne-Tha Cartner III


Var ju (hur ska man säga) rena mästerverket jämfört med dagens Wayne.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Modest Mouse - Lonesome Crowded West

Var ett tag sedan sist men Modest Mouse är lika fantastiska som vanligt.
Klappa fina katten?
  • 0
Random Access Memories.

Daft Punk.

Briljant trots något sämre parti.
  • 0
She & Him - Volume 3 (2013)

Årets hittills bästa album.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!