Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Senaste plattan du lyssnade igenom?


Bigelf - Cheat the Gallows
Blue Öyster Cult - Mirrors
The Smashing Pumpkins - Mellon Collie and the Infinite Sadness
The Sword - Apocryphon
  • 0
De två senaste plattorna jag lyssnade igenom är Lordi's senaste skiva To Beast or Not to Beast samt Cradle of Filth's senaste skiva The Manticore and Other Horrors.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Rihanna - Loud
Rihanna - Good Girl Gone Bad
Rihanna <3
  • 0
Hardcore Superstar - C'mon Take On Me.
De bästa låtarna är Above The Law och One More Minute.
  • 0
Soilwork - The Living Infinite
Wintersun - Time
Opeth - Morningrise

Det är dem jag lyssnat mest på senaste tiden, dem två sista är mästerverk.
  • 0
Har låtit det australenska bandet "the rubens" självbetitlade debutskiva gå på högvarv senaste månaden.

"My gun" är nog den låten jag nynnat mest på, medan "Elvis" är låten som fått flest spelningar. Helt klart ett intressant band som jag tycker fler borde lyssna in sig på.

(Rent genre-mässigt skulle jag säga att dem rör sig mellan pop och post-rock)
  • 0
Jake Bugg - Jake Bugg (2012)

Fyfan vilken makalöst bra debut.
Johnny ain't so crazy. He's always got a line for the ladies.
  • 0
Citerar Nixxer:
Jake Bugg - Jake Bugg (2012)

Fyfan vilken makalöst bra debut.


Otroligt bra, född 94 dessutom.

~

The Last Shadow Puppets - The Age of the Understatement

Magiskt bra.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Black Rebel Motorcycle Club - Specter At The Feast

Bara växer och växer.
  • 0
David Bowie - The Next Day

Wow.

Som en bomb slog nyheten om ett nytt album med Bowie ner i början av året, och vilken skiva det är sen. Flera helt fantastiska låtar och utan tvekan en tidig kandidat till årets bästa album för min egen del. Hans bästa skiva på årtionden. Andres Lokko skrev en väldigt bra recension på skivan för SvD.

"Och hur många som än har försökt upprepa vad David Bowie en gång gjorde så är "The next day" - sina smärre brister till trots - ett sjudundrande självsäkert bevis på att ingen annan ens har kommit i närheten."

Gammal är fortfarande äldst.

Bästa spår: You Feel So Lonely You Could Die, Valentine's Day, The Stars (Are Out Tonight)
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Har lyssnat grymt mycket på bob hunds två första plattor idag. Helt jävla fantastiska, det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte hittar hem; men det gör jag, tror jag är helt underbar, jag tror ärligt talat inte det hår att tröttna på den låten. Alla andra låtar år också de helt fantastiska, tror inte det finns en enda dålig låt på bob hund och bob hund II.

Även Television Personalities har gått varmt idag, lyssnade igenom liveskivan Chocolat Art som faktiskt var hur mysig som helst. Dans små gulliga kommentarer mellan låtar som konstrateras mot basisten som skriker åt ljudkillen att höja hans monitor bara för att i slutet av spelning märka att den stått i stand-by under hela tiden är så sjukt märkligt att man inte kan göra något annat än att le åt det. Samma sak kan egentligen sägas om musiken, Dans gälla gitarrtoner och lika gälla röst står i konstant kontrast med basen som brölar ut melodier medan trummorna spelas lekfullt och mjukt i bakgrunden. Geoffrey Ingraham, Someone to Share My Life With och a Picture of Dorian Gray är skitbra och hela skivan präglas av en slags smyg-surrealism. Helt fantastisk.
  • 0
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Froggy Fresh-Money Maker

Youtubes kanske bästa rappare just nu!

Bästa spår:
Best Friends
Mike's Mom
All The Haters Wanna Be Me
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Black Country Communion - Black Country
  • 0
Oasis - Whats The Story Morning Glory
Rihanna <3
  • 0
Porcupine Tree - Signify
Opeth - Deliverance
Mastodon - Crack the Skye
  • 0
Ryan Adams - 29
  • 0
Live - Throwing Copper

Matt Corby - Into the Flame
  • 0
Black Country Communion - Afterglow
  • 0
Battles - B EP
Battles - EP C
Battles - Mirrored
Klappa fina katten?
  • 0
David Bowie-The Next Day

Otroligt bra album och väldigt oväntat bra comeback ifrån gamle Bowie! Ljuvligt!

Cornelius-Point

Cornelius gör mig aldrig besviken! Saknar honom redan!

Steve Aoki-Wonderland (Bonus Track Edition)

Grym fest-musik! Aoki tillhör fortfarande de bästa asiatiska producenterna! Go Dim Mak!
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
The 2nd Law - Muse
What's the matter, never taken a short-cut before
  • 0
In Mourning - Shrouded Divine
In Mourning - Monolith
Lich King - Born of the Bomb
Lamb of God - Wrath
Kvelertak - Meir
Strapping Young Lad - Alien
Soen - Cognitive
Blue Oyster Cult - Blue Oyster Cult
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Felix Da Housecat-He Was King

Kan inte fatta att jag inte lyssnat på Felix på skitlänge. På tiden att jag lyssnade igen. Mycket trevligt album.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Aoki tillhör fortfarande de bästa asiatiska producenterna!

Han är ju född och uppvuxen i USA.

Black Eyed Peas - Bridging The Gap
A$AP Rocky - Long. Live. ASAP
Klappa fina katten?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!