Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Berätta om din "åhnejsekund"!


Härlig tråd. Även fast jag borde plugga än att skriva här, ska jag berätta om den senaste "åhnejsekund".

För ett par dagar sen skulle jag flytta på min baslåda. På nåt sätt lyckas jag ställa den på sladden som går till ena högtalaren, som låg på skrivbordet. -Shit, tänker jag, tur att jag inte drog ner högtalarn. Bäst jag lyfter bort den från sladden. Sekunden senare faller högtalaren i golvet.

Blev inte bättre av att ingen ljud kom från den när jag testade om den fortfarande funka. Som tur var satt inte kontakten i datorn inte i ordentligt.
I Like!!1
  • 0
Citerar Artillery Force:
Du är ju bara ett år äldre. Skillnaden spelar ingen roll alls.
Dessutom så är du utsatt i en situation där du blir oerhört stressad. Alla tutar och du får inte igång mopeden. Du växlar ner men det går ändå inte tillräckligt snabbt.
Jag mår oerhört dåligt när jag känner hur adrenalinet pumpar igenom kroppen.


Ja, det har väl helt enkelt med mognad att göra. Det har hänt mig med, men inte fan blev jag ärrad för livet.
Vik hädan, troll.
  • 0
När jag blev full på nyår och vakna dagen efter med en tjej som jag absolut inte skulle gjort det jag nu gjorde ifall jag var nykter. När jag blev klar i huvudet så fattade jag att det var bland det dummaste jag gjort och tänkte "åh nej!"
Gud är bög.
  • 0
En annan "åhnejsekund" var när jag snubblade över tjejens laptop-sladd. Drog ned den på golvet... ÅHNEJSEKUND... men inser sen att den har landat på en mjuk kudde. Phew.
Sällan hostar hackspetten.
  • 0
Citerar Poindaxter:
En annan "åhnejsekund" var när jag snubblade över tjejens laptop-sladd. Drog ned den på golvet... ÅHNEJSEKUND... men inser sen att den har landat på en mjuk kudde. Phew.


När sådant händer känner man bara hur en kall känsla går genom hela ryggraden.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Hrm troligen när jag skulle lägga mig i min dåvarande flickväns säng och hennes katt sprang förbi framför mina fötter och jag snubblade så jag landade på kanten av sängen och ett ben på den knäcks av...
Blev inget myspys i den sängen den natten, blev det istället på en madrass på golvet..
Du ångrar aldrig dom chanser du tog.
  • 0
Jag hade massa "hawt pix" på laptopen uppe, men somnat med datorn uppe. När jag vaknar sitter pappa bredvid och startar just dator, "åhnej"! Jag säger då snabbt att jag åtar mig att rusa upp med datorn (som turligt nog hade dött batteri) och ladda den åt honom. Snabbt som TUSAN stängde jag allt och dödade historiken. PUH!

Tillagt 2009-02-20 01:34:
Citerar Poindaxter:
Känns dock som den klart mest vanliga "åhnej"-sekunden . Att man glömt bort att "rensa känslig data" ^^

Precis.^^

Citerar Poindaxter:
Troligtvis den värsta "åhnejsekunden" i mitt liv, när jag tittade upp och såg att jag hade skrivit i fel fält!

Om du inte använder det fortfarande kan du ju berätta!
My hair is a bird. Your argument is invalid.
  • 0
Läser alltid Berätta om din "åsnekund"
Fan vad bra du är på teater. Du ser ju fan död ut.
  • 0
Citerar Splinter Snake:
Om du inte använder det fortfarande kan du ju berätta!

Jag säger inte det exakta. Men det hade med kvinnokroppen att göra .
Sällan hostar hackspetten.
  • 0
För ungefär två år sen skickade jag avklädda bilder till en killkompis lite då och då, och eftersom det var hans familjs data så sparade han dem på mailen. Och efter ett par månader (hade då skickat runt 30 bilder) blir hans msn hackad, och jag trodde det var min kompis som loggade in så jag började prata med honom, då säger hackaren "är det inte du på de där bilderna?".
Nog det dummaste jag nånsin gjort.
  • 0
För ungeför 3 månader sen nu kom min flickväns storebror in i rummet när jag och hon... aaa ni vet Det var nog det pinsammaste jag varit med om.
spela är underskattat
  • 0
Jag skulle dra ut min polares sladd till hans dator på ett lan och av misstag drog jag ut mitt 360 och min dator, på 360 höll jag på att spela Oblivion utan att ha sparat på 3 timmar cirkus .

Eller på en gymnastik lektion inte för så länge sedan. Jag brydde mig inte om att knyta skorna för att det bara skulle vara fotboll och jag tänkte att inget skulle hända. Men ack så fel jag har. Efter att jag har fått bollen och ska göra en jävla tåpaj rakt in i mål så slinter jag och skon plus bollen flyger mot 2 håll, bollen mot min polares rygg och skon rakt mot min lärare .

Min polare blev arg och min lärare knockades.

Citerar stekarn007:
För ungeför 3 månader sen nu kom min flickväns storebror in i rummet när jag och hon... aaa ni vet Det var nog det pinsammaste jag varit med om.


Hot Kool aid
  • 0
Jag hade nyss en...
Efter att ha byggt och inrett ett gigantiskt två-vånings hus i The Sims 2, ska jag spara. Istället trycker jag på Quit, och märker det efter att jag har tryckt Yes...
"I'd rather be hated for who I am, than loved for who I'm not" - Kurt Cobain
  • 0
Citerar Sir Pringles:
Jag hade nyss en...
Efter att ha byggt och inrett ett gigantiskt två-vånings hus i The Sims 2, ska jag spara. Istället trycker jag på Quit, och märker det efter att jag har tryckt Yes...


Aww hatar när sånt händer. När jag spelade The Sims när jag var yngre hände det ofta att min crapdator stannade precis när man höll på att bygga nåt.
  • 0
Nyss drog jag värsta monstersolot och spelade som en jävla galning med min elgura. Men helt plötsligt gick E-strängen av! Jag tänkte "Äh, köper nya på Måndag efter skolan..."

Men kom nyss på att jag ska träffa en kompis imorgon och då skulle vi spela tillsammans...
Får hoppas han har några extrasträngar att låna ut annars är hela dagen förstörd...
It is better to have a lion at the head of an army of sheep, than a sheep at the head of an army of lions.
  • 0
Jag spillde ut en skål Ahlgrens Sursockrade Bilar i sänge precis. När jag kom på hur mycket socker det låg i botten kände jag mig rätt dum.
  • 0
Citerar marten1000:
Jag spillde ut en skål Ahlgrens Sursockrade Bilar i sänge precis. När jag kom på hur mycket socker det låg i botten kände jag mig rätt dum.


Hahahah
It is better to have a lion at the head of an army of sheep, than a sheep at the head of an army of lions.
  • 0
Haha! min värsta "åh nej-sekund" var när jag kopplade själv ihop en sladd samt glödlampa (hur svårt det nu var) på tekniklektionen på högstadiet. När jag kände mig färdig gick jag med stora kliv mot eluttaget och skulle testa min koppling. Resultatet blev att jag lyckades släckta ner hela skolan... men min lampa lös!
You've been left on your own - Like a Rainbow in the Dark
  • 0
När jag skulle skriva till en kompis om en person så råkade jag kopiera in texten till precis den personen som det handlade om och jag fick panik då
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Citerar Siegfried:
När jag skulle skriva till en kompis om en person så råkade jag kopiera in texten till precis den personen som det handlade om och jag fick panik då


Hände precis samma för mig idag...
It is better to have a lion at the head of an army of sheep, than a sheep at the head of an army of lions.
  • 0
Citerar Luddinator:
Haha! min värsta "åh nej-sekund" var när jag kopplade själv ihop en sladd samt glödlampa (hur svårt det nu var) på tekniklektionen på högstadiet. När jag kände mig färdig gick jag med stora kliv mot eluttaget och skulle testa min koppling. Resultatet blev att jag lyckades släckta ner hela skolan... men min lampa lös!


Aah, en farfar! Han skulle bli elektriker men dödade hela skolan. Han blev inte elektriker.
My hair is a bird. Your argument is invalid.
  • 0
Citerar Sarvus:
När jag var ungefär tolv så skulle jag och min familj spela minigolf, gick jävligt bra i början faktiskt. Men sen upp emot slutet så var jag sämst av alla av min familj, tog mig typ femtio puttar innan man fick i bollen i hålet. Då lackade jag ur, så jag slog till bollen så hårt jag kunde, sen såg hur bollen var i en riktning mot en 65-70-årig gubbe, han står bakåtvänd mot bollen och kollar ner i ett dike. Han får bollen i huvudet, rullar ner i diket. Men när man väl ser att hans huvud sticker upp lite ur det där diket och skriker Vad i helvete! så kollar jag upp och ser hur racket flyger i himmelen, och jag förstår att han även kommer få klubban rakt i skallen. Och det får han, en halvsekund tar det innan man hör pladask i vattnet, jag kutar dit, tror snubben är stendöd men han hade bara svimmat. Som tur var.


Så där mycket har jag inte skrattat på åratal, insåg jag precis.

En "åhnejsekund" för min egen del var för tre eller fyra år sedan, på valborgsmässoafton vid en av kyrkorna i min stad. Jävligt tanklös som jag var då så skulle jag utan att se mig för visa mina kompisar hur långt jag kunde svinga en trädgren ut från ett högt berg, utan att se mig för var jag kastade den. Precis efter att ha slängt iväg den så tittade jag nedåt mot platsen som grenen skulle landa på... där ett medelålders par står. Oh fuckity no.

Gick i alla fall ner till mannen i paret som jag hade träffat och bad om ursäkt, otroligt nog var han inte ett dugg arg på mig. Jag hade skitdåligt samvete för vad jag hade gjort, och har det än idag.
Paying for my freedom with your lonely unmarked graves
  • 0
En annan grej som var så jävla pinsamt var på låg/mellanstadiet, jag går och sätter mig med dom andra i klassen precis innan idrottslärarna kommer till lektionen så stirrar alla på mig, jag fattar inte varför, sen upptäcker jag att jag hade glömt ta på mig shorts så jag satt med kallingar i salen, jag sprang fort som fan och bytade om
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Citerar Siegfried:
En annan grej som var så jävla pinsamt var på låg/mellanstadiet, jag går och sätter mig med dom andra i klassen precis innan idrottslärarna kommer till lektionen så stirrar alla på mig, jag fattar inte varför, sen upptäcker jag att jag hade glömt ta på mig shorts så jag satt med kallingar i salen, jag sprang fort som fan och bytade om


Sandberg speaks from heaven: "Vi Sandbergjanzoninar livnär oss på epik. Och för att skapa epik, krävs uppoffring. Hehuhåhehehe. http://open.spotify.com/track/7ycz6sgZWp4wvF53BZVTjE GRÅT!"
  • 0
Citerar hell_world:
Jag skulle dra ut min polares sladd till hans dator på ett lan och av misstag drog jag ut mitt 360 och min dator, på 360 höll jag på att spela Oblivion utan att ha sparat på 3 timmar cirkus .

Eller på en gymnastik lektion inte för så länge sedan. Jag brydde mig inte om att knyta skorna för att det bara skulle vara fotboll och jag tänkte att inget skulle hända. Men ack så fel jag har. Efter att jag har fått bollen och ska göra en jävla tåpaj rakt in i mål så slinter jag och skon plus bollen flyger mot 2 håll, bollen mot min polares rygg och skon rakt mot min lärare .

Min polare blev arg och min lärare knockades.

Citerar stekarn007:För ungeför 3 månader sen nu kom min flickväns storebror in i rummet när jag och hon... aaa ni vet Det var nog det pinsammaste jag varit med om.


Min kompis gick in på hans syrras rum när hon och hennes pojkvän gjorde samma sak
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!