Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Naruto


Håller med! Jag undrar hur bra Mifune är egentligen, jag har jämt trott att han är svag(även fast han är squadleader... ), men om han ska slåss mot Hanzo måste han ju vara ganska kraftfull.
Och såg jag fel eller var det "Banana-fan" som Tenten såg på marken?
Where is the cake? I was told there would be cake. The cake is a lie!
  • 0
Jag fick svar på frågorna om vem som ska möta Kakuzu och Hanzo i samma kapitel, vilket jag är glad över. Sedan var det nästan lite komiskt att Ten-Ten hittade Banana-Fan, liksom när hon är "The Weapon User"!

Sedan är Mifune faktiskt ledare för Samuraierna också, vilket lär betyda att han är på Kagenivå. Blir typ ungefär Kage (ledare för ett mindre land: Hanzo) mot ungefär Kage (ledare för Samuraier istället för ninja)

Dessa två är säkert bland de starkaste i hela serien överhuvudtaget.

Nu väntar jag dock fortfarande på att Black-Zetsu och Madara ska röra på sig!
Art is not ink on paper, characters made of stone nor visions of a calm world. No, Art is nothing less than ONE HELL OF AN EXPLOSION!
  • 0
Citerar Josephus Flavius:
Jag undrar framför allt när vi får se Naruto i det hela. Utfyllnadskaraktärer i all ära, men jag är mer intresserad av hans utveckling än deras.


Håller med. Var väl lite coolt med dem nya karaktärerna osv men inte fler kyuubis.. Tex det där filler arcet i animen störde mig galet med den där falske kyuubin.. Kollar bara stora fajter i animen men råkade se det där grejset.. Usch! Nej tack jag är nöjd med den kyuubin som är i Naruto's mage och inga fler! Ville Kishimoto spamma svansade bestar så kunde han ha sparat några och slängt in dem nu istället. Lite tålamod..
I don't share food..
  • 0
  • Trog
  • Trog
Citerar Hannikun:
Och såg jag fel eller var det "Banana-fan" som Tenten såg på marken?


Det var nog så.

Citerar Josephus Flavius:
Jag undrar framför allt när vi får se Naruto i det hela. Utfyllnadskaraktärer i all ära, men jag är mer intresserad av hans utveckling än deras.

När de flesta andra striderna är slut, gissar jag på. När Madara släpper lös Sasuke.
I just dont know what went wrong
  • 0
Naruto behöver mogna till sig lite innan han möter Sasuke, det hoppas jag iallefall, annars blir det bara gallskrik från Naruto hela tiden...
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Citerar Hannikun:
Och såg jag fel eller var det "Banana-fan" som Tenten såg på marken?


Mycket troligt. Skulle inte bli förvånad om Tenten hoppar in och räddar någon i en strid, typ Ino-Shika-Chou eller Darui (vs. Kakuzu) med den och sedan kollapsar för att den tar så mycket chakra.
"En kompromiss är konsten att dela en kaka så att alla tror de har fått den största biten."
  • 0
Man vill ju se Sasukes nya Mangekyo sharingan nu när han har tagit Itachis ögon.
Nee
  • 0
WTB less ointressanta fighter. Kunde inte bry mig mindre om Mifune och Hanzo... Hoppas det inte sträcker sig över mer än ett kapitel.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Citerar Josephus Flavius:
Klart det gör, det kommer dras ut i 3-5 kapitel. Minst.


Snackar inte om själva striden, utan mer tiden då dessa karaktärer är i fokus innan vi får se några andra.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
  • Trog
  • Trog
Tror knappast det blir mer än ett kapitel till om striden mellan dem. Men förresten, har det någonsin sagt <i>varför<i/> Hanzou var så stark som det sägs att han var?
I just dont know what went wrong
  • 0
Undrar om det ens blir kapitel denna vecka med tanke på katastrofen i Japan.
Art is not ink on paper, characters made of stone nor visions of a calm world. No, Art is nothing less than ONE HELL OF AN EXPLOSION!
  • 0
Citerar Rahelon:
Undrar om det ens blir kapitel denna vecka med tanke på katastrofen i Japan.


Jag tror att det kommer bli det, för att kapitlen var förmodligen skrivna före olyckshändelsen.
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Citerar Rahelon:
Undrar om det ens blir kapitel denna vecka med tanke på katastrofen i Japan.


Inte en chans.
Fuck yeah!
  • 0
I värsta fall så kan till och med någon av de som ansvarar för serien ha skadats/dött så att vi får vänta i flera månader innan något nytt kapitel kommer. I bästa fall händer ingenting om det nu är så att de som arbetar med Naruto jobbade så pass långt borta så vi får kapitlet i vanlig tid. Sistnämnda är dock nästan omöjligt då problemet inte är serien Naruto, utan släppet av Shounen Jump i affärer.

Så mycket som får mig att vilja ha nästa kapitel. Så många frågor...
Art is not ink on paper, characters made of stone nor visions of a calm world. No, Art is nothing less than ONE HELL OF AN EXPLOSION!
  • 0
Hörde att de skulle släppa nya nummret av Shounen Jump den 19/3. Vilket betyder att nästa vecka är det up and running.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Ska komma upp inatt på Mangastream, enligt dem själva. Alltså bara några få timmar sena. Weird... men bra!
Art is not ink on paper, characters made of stone nor visions of a calm world. No, Art is nothing less than ONE HELL OF AN EXPLOSION!
  • 0
Citerar Rahelon:
Ska komma upp inatt på Mangastream, enligt dem själva. Alltså bara några få timmar sena. Weird... men bra!


Såg det, rätt awesome!
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Citerar Twisp:
Citerar Rahelon:
Undrar om det ens blir kapitel denna vecka med tanke på katastrofen i Japan.


Inte en chans.




Var inte så säker på det.


One Piece och Bleach är redan ute.


Jag förstår ju om dom måste pausa mangan för en stund, men om alla slutar jobba i Japan på grund av katastrofen så kommer ju Japan hamna ännu värre rent ekonomiskt. Även i dem värsta tilfällen så måste man göra det bästa av det.


Men även om mangan fortsätter släppas även under allt detta, så tror jag iallafall att release datumen kan bli....annorlunda.

Tillagt 2011-03-17 08:29:
Föresten., dem som gillar Naruto bör kolla in min senaste blogg.
Life experience is an important ingredient. Curiosity. Nerves. Dare to make a fool of itself, be naked. Constantly exposing themselves to danger and artistic: Never say now I'm ready.
  • 0
Detta kapitel var inte direkt "viktigt" men jag gillade det ändå!
Gillade talet i tillbakablicken!
Art is not ink on paper, characters made of stone nor visions of a calm world. No, Art is nothing less than ONE HELL OF AN EXPLOSION!
  • 0
Citerar luddeking:
Var inte så säker på det.


Well, jag är glad att jag hade fel! Risken finns ju dock att dessa kapitlen var klara redan och att det är nästa veckas som påverkas istället. =|
Fuck yeah!
  • 0
Citerar Twisp:
Well, jag är glad att jag hade fel! Risken finns ju dock att dessa kapitlen var klara redan och att det är nästa veckas som påverkas istället. =|


Så ska du inte tänka. Även fast det var en katastrof i Japan så är det är inga problem alls för skaparna att skriva ett kapitel då de egentligen bara behöver papper, penna och ett bord. Däremot så gör ju katastrofen så att utskickning av post till tryckerier samt publicering vid affärer mycket svårare. Där är problemet!
Det hände ju dock inget denna vecka och då bör det inte hända något nästa vecka heller isåfall!

En sak jag inte var berred på i detta kapitel var att Hanzo faktiskt framstod som god. Han hade alltså många fiender men han var alltså aldrig något "Akatsuki monster".

Tillagt 2011-03-17 21:32:
Det ska dock vara paus nästa vecka för Shounen Jump. Inte för att författarna inte klarar av katastrofen utan säkert för en lugnare vecka efter katastrofen.
Art is not ink on paper, characters made of stone nor visions of a calm world. No, Art is nothing less than ONE HELL OF AN EXPLOSION!
  • 0
  • Trog
  • Trog
Tråkigt kapitel, massa snack mellan två fodders.
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Trog:
Tråkigt kapitel, massa snack mellan två fodders.


Va? Hanzou och Mifune är inte fodders.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Visst, vi har inte fått see Hanzo eller Mifune slåss särskilt mycket, men fodders?


Naeh.


Mifune är ju en av divisonsledarna. En sån plats får man nog inte om man är fodder.


Själv gillade jag fighten, både på grund av att den ser ut att kunna ge mig bra målnings material, och på grund av att jag gillar hur tvåsidiga bovarna är i Naruto.


Ena stunden så framställs dom som skitstövlar, såsom Danzo för det mesta gjorde, men i slutet så får Kishi ändå på något sätt oss att tycka bra om dem, även om det bara är i några ögonblick.


Se på Hanzo, han har ju framställts ganska dåligt i några flashbacks, självisk och cynisk. I detta kapitel så framställs ju han lite mer som den ledare som det sas han var i många kapitel tillbaka. Om ni inte förstår vad jag menar, läs kaptitlena där Jiraiya förhör dem där regninjorna.


Det är väl ett ganska stort kännetecken med Kishi's skrivande, att han alltid ger en sorts flashback som visar att bovarna kanske inte var så onda ändå. Orochimaru fick en förklarande flashback när han '' dödas '' av Sasuke. Danzo likaså.
Life experience is an important ingredient. Curiosity. Nerves. Dare to make a fool of itself, be naked. Constantly exposing themselves to danger and artistic: Never say now I'm ready.
  • 0
  • Trog
  • Trog
Fodder som i inte viktig för ploten.

Gillade att hanzou var "trevlig" och kunde visa respekt.
I just dont know what went wrong
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!