Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vad köpte du för film senast?


Lemony Snickets (har haft den förut men den är spårlöst försvunnen)
Once Upon a Time in the West
Sista Natten Med Gänget
X-Men Origins Wolverine
The Pink Panther Cartoon Collection
Trassel
The A-Team
Roligare än så här blir det inte med kläderna på!
  • 0
Hobo with a shotgun!

release idag... mmm ska det bli i soffan med en kall ikväll!
  • 0
Det kom lite filmer idag

Miller's Crossing - En av mina "all time" - favoriter. Fattar inte att jag inte hade bröderna Coens bästa film.

The Grey Zone - David Arquette, Harvey Keitel och Steve Buscemi + andra världskriget = Jag vill se

The Bunker - Stort fan av Jason Flemyng (Snatch, Lock, stock och Benjamin Button) och jag har sett denna film innan. En av dom bästa krigsfilmer jag sett med inslag av psykologisk skräck.

The Thin Red Line - Såg den för väldigt längesen, gillade skarpt om jag minns rätt. Behövdes i samlingen.

License To Drive - Som jag har letat efter denna 80-tals klassiker med de två Corey's. Tillslut hittade jag den för 50:- importerad reg.1. Underbart

Nu ska det njutas.
Death To All Vampires, Maximum Body Count. We Are Awesome Monster Bashers, The Meanest, The Baddest.
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar alice cooper:
Miller's Crossing - En av mina "all time" - favoriter. Fattar inte att jag inte hade bröderna Coens bästa film.


Har den hemma och jag var faktiskt inte så imponerad eller jag förväntade mig mer helt enkelt, får man höra en motivering?
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Cast Away
Fuck Yeah.
  • 0
Citerar fookUnb:
Har den hemma och jag var faktiskt inte så imponerad eller jag förväntade mig mer helt enkelt, får man höra en motivering?


För det första så älskar jag Gabriel Byrne, bland mina favoritskådisar. Hela casten gör sina roller riktigt bra och sätter grund för hur Coens filmer skulle komma att bli, skådespelarmässigt alltså. Stämningen är riktigt härlig, musik, miljöer och tidsåldern är superb. Karaktärer som nästan är ur en serietidning, otroligt karismatiska och färgstarka. Scenerna i skogen är något utöver det vanliga också. Storyn är dock inte speciell men funkar riktigt bra för mig. Inte högst upp på min lista, men det bästa Coen har gjort.
Death To All Vampires, Maximum Body Count. We Are Awesome Monster Bashers, The Meanest, The Baddest.
  • 0
  • ses
  • ses
Saw

...
Reach out and touch faith!
  • 0
Citerar ses:
Saw

...


Första är ju riktigt bra. Resten är ju inge vidare...

Animal Farm (1954)

Pepp!
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar Gamerman1:
Första är ju riktigt bra. Resten är ju inge vidare...


Aha, det var ju tur, för det man hört i samband med Saw-filmerna är ju annares inga positiva ord.

Citerar Gamerman1:
Animal Farm (1954)

Pepp!


Vart hittade du den?! Boken ifråga är min kanske absoluta favorit, och jag har kollat efter den i tre år!
Reach out and touch faith!
  • 0
Citerar ses:
Aha, det var ju tur, för det man hört i samband med Saw-filmerna är ju annares inga positiva ord.


De andra filmerna är ju inte alls så bra. Ettan är väl den enda filmen man inte fokuserar på att visa så mycket blod som möjligt.


Citerar ses:
Vart hittade du den?! Boken ifråga är min kanske absoluta favorit, och jag har kollat efter den i tre år!


Testade för första gången att beställa från Amazon. Fungerade fin fint att beställa därifrån och i princip allt finns ju. Har som du letat efter filmen länge, kanske inte tre år, men ett bra tag. Är otroligt sugen på filmen, ska ses i helgen.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Tre blu-ray filmer på rea från elgiganten. 100:- styck.

Hämnden

Predators

The American
Call it.
  • 0
Äntligen har man joinat Blu-Ray världen. Har köpt en Blu-Ray spelare från LG för 1395 kr, 200 kr billigare i affär än på nätet märkte jag till min stora glädje.

Köpte dessutom tre stycken dubbefilmer för 99 kr/st:

American Psycho/Rescue Dawn
Kill Bill vol. 1&2
The Hurt Locker/We Were Soldiers

Riktigt fin bild måste jag säga, och att mina gamla DVD-filmer skalas upp till 1080p gör ju inte saken sämre.
Hallowed Be Thy Name
  • 0
Transformers
Transformers Revenge Of The Fallen
Om du är ute på djupt vatten så är det smart att ha munnen stängd
  • 0
Citerar Hallowed:
Riktigt fin bild måste jag säga, och att mina gamla DVD-filmer skalas upp till 1080p gör ju inte saken sämre.


Det gör de väl ändå inte?

*edit*

Eller jo, visar sig att några gör det..hehe
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0
Glengarry Glen Ross och Rio Bravo.

Den första var strålande, med några otroligt bra prestationer, särskilt av Jack Lemmon. Den andra ska jag försöka se i veckan som kommer.
There are no desperate situations, there are only desperate people
  • 0
Blade Runner: The Final Cut 2-disc DVD. Fick med fel skiva med extramaterial, istället för "Making of"-dokumentären fick jag skivan med de andra versionerna av filmen (inkl. bio-versionen med Harrison Fords voiceover). Denna disc är nummer 3 i 5-disc utgåvan. Klagar dock inte.
  • 0
  • icz3
  • icz3
Apocalypse Now Redux (Bluray) Filmen var väldigt bra men lite för ''mycket'' bara.
"I am not an Athenian or a Greek, I am a citizen of the world." - Socrates
  • 0
Alien Collection.
  • 0
District 9 och Terminator Salvation. Båda på blu-ray.
  • 0
  • ays
  • ays
Denna vecka har det blivit följande:

DVD:
The Two Jakes (1990)
Rope (1948 )
House 2: the second story (1987)

BLU-RAY
Iron Man 2 (2010)
Wall Street: money never sleeps (2010)
Snabba Cash (2010)
Unforgiven (1992)
The Thing (1982)
The Rock (1996)

Info, motiveringar och trailers för mina köp finner man alltid via följande länk: http://a-y-s.bloggspace.se/r19826/senaste-kopet

Har dock inte hunnit skriva om The Thing och The Rock ännu.
  • 0
  • ses
  • ses
Nu är jag ett steg närmare att äga alla Lars Von Triers filmer, hittade Breaking The Waves för 35 kronor i en reahylla. Med det mästerverket i Trier-samlingen har jag nu 12 filmer av den instabile Dansken.

I övrigt hittade jag ett par filmer i London:

The Girl Who Leapt Through Time (2006) - Mamoru Hosoda
The Good, the Bad & the Weird (2008 ) - Kim Ji-Woon
Memories of Matsuko (2006) - Tetsuya Nakashima
The Wayward Cloud (2005) - Tsai Ming-Liang
The Adventure (1960) - Michelangelo Antonioni
Picnic at Hanging Around (3-discutgåva) (1975) - Peter Weir
Nights At Cabirias (1957) - Federico Fellini
The Spirit of the Beehive (1973) - Victor Erice
Valerie And Her Weeks of Wonder (1970) - Jaromil Jires
Eureka (2000) - Shinji Aoyama
Nowhere to Hide (1999) - Lee Myung-se

Reach out and touch faith!
  • 0
Citerar ses:
Nu är jag ett steg närmare att äga alla Lars Von Triers filmer, hittade Breaking The Waves för 35 kronor i en reahylla.

Ge mig, verkar ju ha utgått överallt .

I övrigt verkar du ha gjort helt fantastiska köp! När jag får min lön i september ska jag också storhandla, Valerie och Eureka är redan planerade köp.
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar Kaonashi:
Ge mig, verkar ju ha utgått överallt .


Haha, du kommer aldrig att få se vad som är Lars Von Triers nästbästa film (Dogville är ju självklart bäst!)

Citerar Kaonashi:
I övrigt verkar du ha gjort helt fantastiska köp! När jag får min lön i september ska jag också storhandla, Valerie och Eureka är redan planerade köp.


Lön? Sommarjobbat eller? (Får själv min lön för sommarjobbet på fredag! )

Men jag kan ju säga dig att Valerie och Eureka är rekommenderade köp, bara att kolla på omslagen gör mig salig.
Reach out and touch faith!
  • 0
Citerar ses:
The Good, the Bad & the Weird (2008 )


Ska bli intressant att se om du finner den lika underhållande som jag.
Indecent exposure is fun.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!