Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Spotify - Din egen låtlista!


Om ni har läst rubriken till tråden förstår ni nog att det handlar om att dela med sig av sin låtlista från Spotify. Ni som inte vet vad Spotify är kan ta en promenad med Google eller bara läsa Poindaxters tråd HÄR!

För att kopiera din låtlista till en URL så högerklickar du på din låtlista i Spotify och väljer "Copy HTTP Link".

Careface Låtlista!

För att få ett flow så kan vi snabbt betygsätta eller lämna en kommentar till den senaste publicerade låtlistan. På detta viset kan man upptäcka ny musik och få se forumitens musiksmak.

Rock on!
  • 0
Ja, för att posta sina listor i Spotify-tråden går då verkligen inte för sig...
  • 0
Citerar Durden:
Ja, för att posta sina listor i Spotify-tråden går då verkligen inte för sig...


Partypooper, jag anser att trådens syfte skiljer sig tillräckligt mycket för att få en egen tråd. För tro mig, snart har alla Spotify.
  • 0
Citerar Careface:
Partypooper, jag anser att trådens syfte skiljer sig tillräckligt mycket för att få en egen tråd. För tro mig, snart har alla Spotify.

Det kommer ju bara se ut som i "vilken låt lyssnar du på nu"-tråden med en massa dussinlägg med intetsägande open.spotify-länkar. Att det sedan känns som att fåtalet kommer att skriva ut vad man nu kan finna i listan gör det inte bättre. Spotify är skit och det vet ni om.
  • 0
Citerar Durden:
Spotify är skit och det vet ni om.


Hahaha, där har vi problemet varför du är en sån tjurpotta.

Citerar Ridley:
Ridleys (mestadels) elektroniska låtlista


Helt awesome. Tack vare dig började jag lyssna på Daft Punk. Såg att du och Crank skrev om dom och jag kollade upp dom på spotify. Och i sin tur gjorde det så att jag byggde en Talkbox av Toppen på en dykartub. Tänk vad man kan påverka på internet.
  • 0
Painman92.
  • 0
Citerar Careface:
Helt awesome. Tack vare dig började jag lyssna på Daft Punk. Såg att du och Crank skrev om dom och jag kollade upp dom på spotify.



Citerar Careface:
Och i sin tur gjorde det så att jag byggde en Talkbox av Toppen på en dykartub.

Du gjorde vad sade du? o.O
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Careface:
Hahaha, där har vi problemet varför du är en sån tjurpotta.

Den musik som i alla fall jag brukar lyssna på har jag redan på datorns hårddisk. Om det nu är någon ny artist/låt jag vill kolla upp så fungerar youtube, radioblogclub eller någon annan sida utmärkt. Spotify ger mig inte något jag saknat, alls.
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Painman92.


Gammalt användarnamn som jag alltid använt. Åttaåringsnick regerar!

Citerar Ridley:
Du gjorde vad sade du? o.O


Talkbox. Daft använder sig av det. http://se.youtube.com/watch?v=7ebhqACZHQ4

Citerar Durden:
Den musik som i alla fall jag brukar lyssna på har jag redan på datorns hårddisk. Om det nu är någon ny artist/låt jag vill kolla upp så fungerar youtube, radioblogclub eller någon annan sida utmärkt. Spotify ger mig inte något jag saknat, alls.


Youtube har sämre ljudkvalité och musik brukar tas bort p.ga copyrightlag. Finns inte en enda nirvanalåt på Youtube längre t.ex.

Låtar på hårddisken tar plats. Spotify ger bra ljudkvalite, enkel åtkomst och stort utbud. Tänk om, tänk rätt.
  • 0
Citerar Careface:
Youtube har sämre ljudkvalité och musik brukar tas bort p.ga copyrightlag. Finns inte en enda nirvanalåt på Youtube längre t.ex.

""Nirvana" video results 1 - 20 of about 64,000"

Om det nu bara är någon låt jag ska kolla upp så lägger jag inte allt för stor vikt på hur bra kvalitén är på ljudet.
  • 0
Citerar Careface:
Talkbox. Daft använder sig av det. http://se.youtube.com/watch?v=7ebhqACZHQ4

Jo, jag kollade upp det lite. Riktigt najs!
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
"Prohibition has made nothing but trouble"
  • 0
Citerar Durden:
""Nirvana" video results 1 - 20 of about 64,000"

Om det nu bara är någon låt jag ska kolla upp så lägger jag inte allt för stor vikt på hur bra kvalitén är på ljudet.


Pinsam du är. Sök upp studioversionen av Smells like teen spirit på youtube då om du är så säker på din sak. Eller försök hitta Lithium på youtube, eller In Bloom, eller Drain You, eller Lounge Act.
  • 0
En utav mina spellistor - Elektronisk musik

Kolla in Everybody och Smoke Bubbles, Ridley, om du inte har gjort det redan!
"Dear Diary, today I was pompous and my sister was crazy. Today, we were kidnapped by hill folk never to be seen again. It was the best day ever."
  • 0
Citerar Durden:
Hittar gör man ju.


Häftigt, synd dock att låtarna är så svåra att hitta, har dålig kvalité och tas bort inom några veckor.

Citerar Durden:
Synd bara att Courtney Love (?) håller så hårt i rättigheterna.


Tur att Spotify inte styrs av Courtney.
  • 0
Jag håller med Durden, vi har ju redan en Spotify-tråd. Det är som att göra en deviantART-tråd och sedan en deviantART-tråd där man länkar till sina bilder; eller göra en Last.fm-tråd och sedan en Last.fm-tråd där man länkar till sin profil.

Att Spotify sedan är dåligt kan jag inte avgöra, men jag håller med Durden om att (nästan) allt finns på andra ställen.
  • 0
Citerar Damien Rice:
Att Spotify sedan är dåligt kan jag inte avgöra, men jag håller med Durden om att (nästan) allt finns på andra ställen.


Allt finns på andra ställen. Du kan antingen sitta och lyssna på musiken i en behändig musikspelare, sitta och söka runt och leta efter låtar på Youtube eller köpa skiten i en butik.
"Dear Diary, today I was pompous and my sister was crazy. Today, we were kidnapped by hill folk never to be seen again. It was the best day ever."
  • 0
Fine, lås tråden då så ni får gå och frossrunka i behagan för att min tråd failade.
  • 0
Jag håller helt med Durden, det hela känns smått onödigt.

</offtopic>
DIE SONNE SCHEINT
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!