Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vilken webbläsare använder ni?


Okej! Men får se. Har använt Explorer hela livet...
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Chrome, ibland även Firefox beroende på vilken som krånglar minst för tillfället.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Firefox känns så osmidig på något vis, därför blir det oftast Chrome.
I don't envy you.
  • 0
Jag använder Internet Explorer. Många verkar tycka den e dålig men själv tycker jag det är en bra webbläsare.
Like a BOUSE!
  • 0
Det största problemet med IE är, enligt mig, inte för själva användaren (även om det är sjukt slött), utan det är för programmeraren. Microsoft har av någon anledning valt att inte följa vissa internet-standarder med sin webbläsare och själv hittat på egna. Så därför ser vissa hemsidor olika ut i olika webbläsare, en av dem tolkar fel, oftast är det IE som gör det. För att då få hemsidan man gör att se acceptabel ut i flera webbläsare måste man använda sig av massor ful-hack som tar åtskilliga timmar att lösa.

Därför bör man enligt mig inte använda Internet Explorer, även om de har bättrat sig i och med version 8.

Kör själv Chrome, snabbt och minst UI vilket ger mer plats åt hemsidan.
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Jag testade Chrome, men jag får ingen ordning på den riktigt under Ubuntu. Vet inte om jag bara varit lat eller vad det sitter i, ska titta igen.

Använder Firefox normalt, men den har börjat få en tendens att svälla så ini ******* när jag är inne på sidor som visar film (flv till exempel) eller när jag ska in på sidor som visar reklam via flash, misstänker någon märklig bugg mellan Adobe Flash och Mozilla Firefox. Gillade Opera för länge sedan, den har också fina funktioner, gav upp i takt med buggarna.

Seamonkey är en ganska skön, gammaldags bekantskap.

Irriterar mig bara på att läsarna tenderar bugga mer i takt med att de får fler funktioner, och därmed sluta göra det de togs fram för...
  • 0
Först FF en låång tid, sedan Chrome. Bytte till FireFox men den kändes slöare än Chrome, även med adblock. Så nu har jag Chromium! Det är webbläsaren som Google tar och sätter sin logga på Den är open source pricis som FF och Chrome extensions fingerar till den. Hämta här(mini-installer är det som behövs)
http://build.chromium.org/buildbot/snapshots/chromium-rel-xp/
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Nån som vet om det har kommit ut en extension för Chrome än för en adressmeny som är lik den som används i IE och Firefox? Chromes största svaghet att den inte har en dropdown-meny!
  • 0
Ingen som vet? Jag kan inte hitta en. Det är största nackdelen med Chrome för mig. Så jäkla jobbigt att lyfta händerna hela tiden för att skriva in en ny adress.

Vore inte Chrome så snabb så skulle man ha ändrat länge sen.
  • 0
  • Hawk
  • Hawk
Själv kör jag numera med Internet Explorer 9. En väldig förbättring, och framför allt betydligt snabbare än vad 8 var. Så för er som tycker att IE8 är segt, pröva 9 istället. Dock valde Microsoft att inte släppa den till Windows XP, vilket kan vara en nackdel om man fortfarande kör det.
  • 0
Körde Firefox på min gamla PC. Kört Safari ett halvår med min mac nu. Men ska ta och prova Chrome nu en stund för att se hur det funkar.
You are what you love, not what loves you.
  • 0
Google Chrome!
Mycket snabbare än internet explorer.
För mig iaf
Nee
  • 0
Kör Opera, men har även Firefox installerat. Den känns dock hackig och seg jämfört med Opera. Stort plus för adblock dock.
  • 0
Firefox och Chrome!
Opera i mobilen.
  • 0
Safari.
Känner inget behov av att byta, heller.
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
Safari
Mest för att kunna använda multitouch rörelserna på Macbooken. Top Sites är också en skön funktion.

Kanske även fungerar på andra webläsare, har inte kollat. Top Sites finns säkert också på andra.
  • 0
google chrome is tha shit
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead - Barney Stinson
  • 0
Växlar mellan Chrome och Firefox
  • 0
Bytte just från fox till chrome, startar mycket fortare iaf.
FU™
  • 0
Mestadels Opera 11, stundtals Google Chrome.
It ain't the fall that gets you... it's the sudden stop at the bottom
  • 0
Firefox. Varvar med Chrome.
"Winning is the most important. Everything is consequence of that." - Ayrton Senna
  • 0
Citerar yellow HR:
Firefox. Varvar med Chrome.


Jag förstår, du utnyttjar inkognitoläget lite då och då?
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar The Frostexx:
Jag förstår, du utnyttjar inkognitoläget lite då och då?

Det finns i båda.


Själv använder jag Firefox 4. Mycket bra.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Jag har både Chrome, Safari, Firefox och Opera installerade, men använder huvudsakligen bara de tre första. Chrome använder jag till informationssökning (smidigare vid googling att bara ha det i adressfältet) och youtube, Firefox använder jag när jag surfar med många flikar och anslutningar (pipelining ftw), Safari när jag bara gör det vanligaste (gillar startsidan med nio bokmärken som snabbt går att hoppa mellan) och Opera bara när en del sidor krånglar. Samt att flickvännen har sina credentials till sidor sparade i firefox, och jag har mina i Safari och Chrome, så när hon lånar min dator har hon mer eller mindre sin egen webläsare och behöver inte logga ut mig från alla ställen.
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!