Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Mattetråden


Men du hade ju fel...
www.myspace.com/karlhugoflow
  • 0
men snälla!!!

den här då:

räkna ut hyponitusan(vet inte hur det stavas)
av en rätvinklig triangel

kateterna är 5 och 7
Även solen har sin dystra gång!
  • 0
vad ä rdet för nått???
  • 0
det är den långa sidan på en triangel

ska jag räkna ut det eller??
Även solen har sin dystra gång!
  • 0
ja gör det.Så kan du tala om hur man räknar också
  • 0
Asså du skojar. En triangel är ju inte rätvinklig!!!

Eller.........??
  • 0
eller jo det kan den ju.

Tänkte fel........
  • 0
allt handlar om ett sätt som heter potagaras sats. enligt honom så blir de två små sidorna upphöjt i två lika mycket som den långa sidan upphöjt med 2. men på en rätvinklig triangel bara...alltså en som e rak på ena sidan

nu räkar ja ut det då
5upphöjt2+7upphöjt2= x upphöjt 2
25+49=74 sedan roten ur 74=8,6

den långa sidan är 8,6
Även solen har sin dystra gång!
  • 0
vad är roten jjag glömmer det hela tiden!!
  • 0
du vet. tex roten ur 4 är 2. för att 2 gånger 2 blir fyra
Även solen har sin dystra gång!
  • 0
Den kommunativa lagen (tror jag)
A+B=B+A
A*B=B*A
Jag vill ha DS nuuuu!!!!!!!!
  • 0
men hååller någon här på med trigometri??
Även solen har sin dystra gång!
  • 0
jag håller på med det.
går i ettan på forsmark...jäkligt tråkigt med trigometri
  • 0
Läser Matte A och hatar det. Vår lärare envisas med att nationella provet avgör allting... och det suger häst. Man kan faktiskt misslyckas vid enskilda prov på grund av omständigheter som inte är normala...

Någon annan som inte gilllar nationella prov?
  • 0
Cosinus sinus och tangens
Jag vill ha DS nuuuu!!!!!!!!
  • 0
  • Missing Avatar
  • Acer
ORKA MATTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!
"Dö myggjävlar, DÖÖÖÖÖ!!!"
  • 0
Jag gillar nationella proven, så trevliga
Live your dream, or die trying!
  • 0
matte e så tråkigt
7304041 w6krz4pg
  • 0
Matte är vad hela livet krätsar runt, tycker du matte är tråkigt så har du inget liv
Live your dream, or die trying!
  • 0
Haha, va?!

Matte är en sak som man inte bör fördjupa sig i eftersom jag aldrig haft någon praktiskt nytta av det mesta jag lärt mig. Tänker inte direkt på pytagoras sats när jag handlar müsli...
  • 0
Jag behöver aldrig mer ha lektioner i matte nu. Känns som en stor befrielse, matten har förföljt mig vare sig jag velat eller inte sedan skolstarte.
Fick iaf en poäng från VG på nat provet i matte B. Klarade VG i kursen faktiskt. Helt otroligt!
JAG vet bäst!
  • 0
Hehe me to^^
Done med den
Matte B är riktigt drygt, matte A är bara upprepning i stort sett från högstadiet.
Har inte fått våra betyg i matte B än då vissa som fått IG ska kunna göra nån sorts prövning för G
  • 0
Jag har samma lärare som Nymfan, vi går i samma klass. jag kan bara säga att våran mattelärare är så jäkla skön. Nymfan och jag sitter och ritar hela lekitionen. De senaste 5 lekitionerna jag har haft så kanske jag har gjort ca 5 tal. Han bryr sig bara om vad man får på det nationella provet...de andra proven kan bara höja ens betyg Så de tränar jag inte så värst mycket till. Sen när det nationella provet kommer så är det bara att skriva bra på det så får man bra betyg...
Atari uppfann det,N utvecklade det, Sony gjorde det mainstream, M$ köpte upp det
  • 0
dogmantre
Han hette Pythagoras och de korta sidorna heter kateter och en rätvinklig triangel är en triangel där en av vinklarna är 90 grader.
www.myspace.com/karlhugoflow
  • 0
Hypotenusa är den sida som inte är katet
Jag vill ha DS nuuuu!!!!!!!!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!