Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Sanningen hur brutal den än är.


Www.Freedocumentaries.org

Vill ni ha reda på sanningen hur brutal den än är? Besök denna sida. Här finns det fakta om nästan allt. Dokumentärer som du kan kolla på helt gratis. Långa filmer om orättvisor religon osv. Varnar om att denna sida innehåller extremt hemska saker i vissa filmer. Så kolla på egen risk, jag har varnat er.
Filmerna kan få er att känna ångest, ändra uppfattning och kanske bli helt annorlunda.

Lär er att få en egen uppfattning om världen, låt ingen styra er!. Här under är en av mina favoriter på denna sida.

http://www.freedocumentary.org/film.php?id=196
Hate, Dominate, Congregate, Eliminate!
  • 0
Något du skulle kunna göra är att tipsa Rösti om detta så han kan skriva in det i mediaguide.
"Prohibition has made nothing but trouble"
  • 0
Citerar Sarvus:
Något du skulle kunna tipsa Rösti om så han kan skriva in det i mediaguide.

Jag skulle gärna lägga till länken om det inte vore för att vissa av dokumentärerna innehåller känsliga scener som eventuellt kan bryta mot forumets regler.

För övrigt bra fynd, S009400, men jag tycker bättre om LiveLeak och liknande.
Det kan man ju veta, att när högfärden är inne stugan, så står olyckan redan och lurar ute i förstun.
  • 0
Jag såg precis dokumentären Zeitgiest, och den har gett mig massa nya tankar om religion. Jag håller just nu på med att konfirmera mig och detta ska jag argumentera med min konfirmations präst om
Kvinnor delar vår smärta, fördubblar vår glädje och tredubblar våra utgifter.
  • 0
Citerar Crusade:
Jag såg precis dokumentären Zeitgiest, och den har gett mig massa nya tankar om religion. Jag håller just nu på med att konfirmera mig och detta ska jag argumentera med min konfirmations präst om


Jag har en känsla av att du inte kommer bli allt för omtyckt.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar Crusade:
Jag håller just nu på med att konfirmera mig och detta ska jag argumentera med min konfirmations präst om


Du bör inte ta faktan i dokumentären som hundra procent korrekt, för det är den inte.
"Dear Diary, today I was pompous and my sister was crazy. Today, we were kidnapped by hill folk never to be seen again. It was the best day ever."
  • 0
Citerar Zeitgeist:
Citerar Crusade:
Jag håller just nu på med att konfirmera mig och detta ska jag argumentera med min konfirmations präst om


Du bör inte ta faktan i dokumentären som hundra procent korrekt, för det är den inte.


Hmm, fortfarande kan det bli en kul disskution
Kvinnor delar vår smärta, fördubblar vår glädje och tredubblar våra utgifter.
  • 0
Citerar Crusade:
Hmm, fortfarande kan det bli en kul disskution


Absolut, jag säger inte att det är fel, snarare att du kan aldrig säga att du har bevis bara för att det har sagts i en dokumentär med en del tvivelaktiga källor.
"Dear Diary, today I was pompous and my sister was crazy. Today, we were kidnapped by hill folk never to be seen again. It was the best day ever."
  • 0
Orkar inte/kan inte se på filmen just nu, men kan någon berätta lite vad den handlar om?
42
  • 0
  • 348
  • 348
Detta är endast konspirationsteorier. Mycket lite fakta ligger bakom. Dock intressant och det skapar debatter.

Men man ser dagligen folk som "förstått verkligheten" efter de sett Zeitgeist. Jag brukar skratta åt dem......
  • 0
Har sett filmen det länkades till, men det är väl inte riktigt så, säger bibeln att man hamnar i helvettet om man skulle bryta en enda utav de tio budorden, en gång?
42
  • 0
348: Menar det, roligt att de är fullt utbildade när de sett en film om kristendomen men inte läst bibeln.

Linus Ohlsson: Nej, så fungerar det inte, hört talats om bikt? Man kan tekniskt sett synda oändligt många gånger och sen ångra sig (på riktigt).
  • 0
Citerar Chrillen:
Linus Ohlsson: Nej, så fungerar det inte, hört talats om bikt? Man kan tekniskt sett synda oändligt många gånger och sen ångra sig (på riktigt).


Jadå, vilket jag tycker är sjukt, man kan ju leva i oskuld och synd, sedan biktar man sej och får syndernas förlåtelse.

Men saken var den att jag uppfattade filmen som att dom ansåg att om man skulle bryta ett utav de tio budorden så hamnar man i helvettet, vilket inte stämmer, men det var så jag uppfattade det.
42
  • 0
Citerar Chrillen:
348: Menar det, roligt att de är fullt utbildade när de sett en film om kristendomen men inte läst bibeln.

Linus Ohlsson: Nej, så fungerar det inte, hört talats om bikt? Man kan tekniskt sett synda oändligt många gånger och sen ångra sig (på riktigt).


Fast om man gör fel och sen ångrar sig ovs. Då får man nog inte förlåtelse, eftersom man tappar förtroende varje gång man syndar. Man kan ju inte heller ångra sig, för att sedan göra fel. Då är man inte "ledsen" på riktigt, anser jag.

Vill du ändra på dig, gör det då. Det svåra är nog att bevara sina förändringar, men med Guds kraft så ska det nog gå bra.
  • 0
Citerar Linus Ohlsson-99:
Jadå, vilket jag tycker är sjukt, man kan ju leva i oskuld och synd, sedan biktar man sej och får syndernas förlåtelse.


Som jag tolkat det så är det bara om du verkligen innerst inne menar det och sedan förbättrar dig som du blir förlåten.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
  • Gold
  • Gold
Citerar S009400:
Vill ni ha reda på sanningen


Citerar Crusade:
Jag såg precis dokumentären Zeitgiest


Det går inte ihop.
  • 0
Citerar Gold:
Det går inte ihop.


Allt är självklart inte sanning. Man måste okså tänka själv och vara kritisk till källorna. Men de flesta filmer där visar mänsklighetens mörka baksida. T.ex. filmen om hur djur behandlas när dem slaktas .
Hate, Dominate, Congregate, Eliminate!
  • 0
Jag var påväg att se Zeitgeist för någon månad sedan, är den värd att se?
  • 0
Citerar Herrkrabba:
Jag var påväg att se Zeitgeist för någon månad sedan, är den värd att se?


Mjaa.. Den första delen var underhållande. De andra två är mest konspirations-pladder som man hört tusen gånger innan.
We should kill time.
  • 0
Citerar S009400:
Allt är självklart inte sanning.

SHUT YOUR MOUF!
  • 0
Citerar Herrkrabba:
Jag var påväg att se Zeitgeist för någon månad sedan, är den värd att se?

Tycker du ska se 2:an, väldigt mycket bättre enligt mig. (Zeitgeist Addendum)
FU™
  • 0
Citerar de KING 91:
Tycker du ska se 2:an, väldigt mycket bättre enligt mig. (Zeitgeist Addendum)


En annan ni måste se är filmen om hur dem behandlar djur i både EU länder och U länder. Animal rights eller något liknande heter den. Helt sjuk, man ändrar snabbt uppfattning om vad man tror är rätt och fel. Dock så är den extremt hemsk, men lärorik.
Hate, Dominate, Congregate, Eliminate!
  • 0
Citerar Chrillen:
Linus Ohlsson: Nej, så fungerar det inte, hört talats om bikt? Man kan tekniskt sett synda oändligt många gånger och sen ångra sig (på riktigt).


Här i Sverige är vi Protestanter, inte Katoliker.
:3
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!