Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Ta ställning till Sverigedemokraterna!


Citerar Ree:
SVT


Dock många fler än SVT som lider av den uppsvällda grisen.
  • 0
Ni som vill ta in hundratusentals invandrare per år, hur tror ni det ska fungera? Sverige lider redan av bostadsbrist och arbetslöshet. Om USA är världens polis så är Sverige världens mamma.

http://muslimrapewave.wordpress.com/1655-2/

Känns bra.
  • 0
Citerar whoco5:
http://muslimrapewave.wordpress.com/1655-2/


Legit Hemsida. Källkritik much?
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar Kanutus:
Citerar whoco5:http://muslimrapewave.wordpress.com/1655-2/

Legit Hemsida. Källkritik much?


"Statistics now suggest that 1 out of every 4 Swedish women will be raped."

Saxat från sidan

Seems legit.
  • 0
Citerar Genera:
Citerar Kanutus:Citerar whoco5:http://muslimrapewave.wordpress.com/1655-2/

Legit Hemsida. Källkritik much?

"Statistics now suggest that 1 out of every 4 Swedish women will be raped."

Saxat från sidan

Seems legit.


Lika legit som svensk media. Vad kan man egentligen tro på?
  • 0
Citerar whoco5:
Vad kan man egentligen tro på?


Precis, vad kan du egentligen tro på?
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar Kanutus:
Precis, vad kan du egentligen tro på?


https://www.youtube.com/watch?v=HQoRXhS7vlU
And in despair I bowed my head; There is no peace on earth, I said; For hate is strong, and mocks the song of peace on earth, good-will to men!
  • 0
Citerar Center of this Universe:
X-files



Sluta skräms! But well played.
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar Österberg:
Lite humor såhär på förmiddagen


Dock onödiga kommentarer från båda två, visar vilken nivå svensk politik befinner sig på.
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Alliansens budget som är klubbat slagit spillror i Sverige allra redan. Kommer nog inte rösta alls. De har redan misslyckad med en fel prioterad budget. Så babbla ni på när ni inte har koll på den klubbade budgeten.
  • 0
Tycker det är konstigt att SD får så lite röster!
Tycker det är konstigt att Jimmy Åkesson inte redan är statsminister!

7klövern hycklar tillsammans med Media!

Sverige är ju på väg mot en ren o skär katastrof. Inte äns dom som redan är invandrade under 30 års tid kommer kunna få jobb eller bostad i framtiden!
Välfärden kommer rasa ihop!!

Godheten får ej överstiga Visheten, därav röstar mer o mer på SD!
  • 0
Vishet? Ett parti med rötter i Nazism, som bara de senaste månaderna gjort bort sig i kommunfullmäktige, landsting riksdag med rasistiska uttal, rasistiska skämt, ett parti som vill vrida tillbaka klockan 200 år, ett parti som är i favör för nationalism. Ett parti som vill minska kvinnors rättigheter, ett parti som vill skapa grupperingar i samhället där våld och smutskastning mot minoriteter blir normaliserat... vishet? Snarare dumheter, denna gång dock kan vi inte komma och säga vi inget visste, jag föredrar att vi slipper den dagen.

Kom ihåg att det är på grund av SD som vi har omval inte Alliansen eller Rödgröna, ett omval som kan kosta upp emot 200 miljoner eller mer i skattepengar, där en budget som från föregående år kan orsaka än mer förluster. Snarare är dom en katastrof, ett enfråge parti som säger sig ha en lösning på en ganska liten fråga egentligen med lösningar som inte kommer att bara gå att lösa med ett knapptryck, som helt plötsligt blivit den viktigaste för hela landet. Det är det dom vill, bryta sönder landet, skapa syndabockar för att få igenom sin politik. Snarare säger jag såhär SD är roten till detta och vi är inte på väg mot en katastrof så länge Alliansen eller Röd gröna får styra. Däremot får SD styra då kan vi välkomna problem av stor magnitud framöver. :I
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
För ett tag sedan så postade Christoffer Fagerberg (fp) detta på sin facebook.com-sida:

Citerar Christoffer Fagerberg:
Sverigedemokraterna gjorde precis nu sitt första inlägg i trafikdebatten på budgetfullmäktige i Stockholms läns landsting. Ett 22 minuter långt inlägg där SDs representant visar egenritade overheadbilder, pratade med tillgjord barn-röst när hen skulle beskriva politiska motståndare, pratade inte ett enda ord om någon konkret fråga för trafiknämnden, pratade om att en viss buss hen hade sett på en utställning var jättehäftig, bad om ett glas vatten från talarstolen och pratade om SD är för det positiva samhället och dom som är emot SD för motsatsen. Vad det positiva samhället är, eller vad som som är emot det tycker är också oklart

Om det var någon förvirrad person där ute som tror att SD är ett seriöst parti så rekommenderar jag att ta en titt på debatten i landstingsfullmäktige.


Glad blev jag när jag såg att någon nu har lagt upp hela anförandet i sin helhet på hemsidan youtube.com:

https://www.youtube.com/watch?v=69c736Ssfz0
  • 0
Helt galet vad vad borta han verkar vara just där, undrar om han är hög på något. Bland det värsta jag sett på ett tag...
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Men faktum är att SD växer och blir större för var dag, trots all negativ kritik dom får i media och genom media mobbning, lögner om partiet och floskler som media bedriver.
Vilket annat parti skulle växa med denna utsatthet som SD får utstå?

Tillagt 2014-12-23 10:43:
18% vid nyval vore inte konstigt!
  • 0
Lögner, floskler? Knappast mycket av det som skrivs om SD går att dubbelkolla, det kan vara tal dom gjort bort sig i, uttalanden etc. Det är synd att folk röstar på ett parti som i grunden är ny fascistiskt och vill andra människor ont, och försvarar dom med offerkofftan där det är alla andras fel. Partiet förtjänar den kritik dom fått. Och det återstår att se hur länge partiet växer. Sett bakåt så växer partier som dessa fram så länge det är oroligt i ett land ofta ekonomiskt, och dom kan övertala folk om att just dom har den snabba lösningen på alla problem för landet, som i deras fall är invandrare och framförallt muslimer.

Folk vill ha någon att lägga problemen på, grova generaliseringar och lätta mål även om det måste trixas fram rent statistiskt. Folk hör bara sanningen de själva bestämt på förhand och säger inte media det, så är de köpta eller ljuger. Med det sagt bör man alltid kolla flera källor. Ett starkare SD är en svagare demokrati, dom går emot vad demokratin och Sverige står för och bör stå för. Att väldigt många politiker inom SD har rötter i anti-demokratiska organisationer som vit makt och ny- nazim inte bekymrar människor är oroväckande, jag vill inte se forna nazister och vit-makt förkämpar ha såhär mycket politisk makt i ett demokratiskt land.

Demokratin är inte given, vi leker med elden när vi ger partier som gärna monterar ner den om dom får chansen mer och mer makt. Partiet skapades inte ur en god tanke 1980 där omkring utan det var Bevara Sverige Svenskt, Skin skallar, Nazistiska nordiska rikspartiet m.fl. och tunga namn inom den dåvarande nazistiska grupperingarna som grundade partiet en av grundarna var en forna SS anhängare. Problemet är att alldeles för många av partiets medlemmar fortfarande har kopplingar till detta, där dess ismer som fascism och nazism och dess ideal fortfarande är aktuellt är oroväckande. Detta var inte 1939 utan det var 1988-1990-idag detta sker.

Partiet har inte lyckats tvätta bort sitt främlingsfientliga och rasistiska förflutna. Det är ett parti ur tiden, som blir aktuellt i vågor ofta i situationer där ekonomin går sämre. SD lever kvar idag med konstanta uttalanden som bär rasistisk underton eller direkt, det är inte ovanligt att de hetsar mot folkgrupper och en politik som ibland är väldigt lik den från andra främlingsfientliga partier. De grupperar människor i fack som svensk och icke svensk baserad på tro och etnicitet även om dessa har svenskt medborgarskap. Och har mage att sätta etiketter på människor på ett sådant vis vilka som är svenska eller inte.

De försöker skapa kaos och missämja och grupperingar inom samhället. Sen att människor med hull och hår köper att SD har en snabb lösning på ett för Sverige egentligen egentligen litet problem som folk tror är det enda Sverige bör fundera kring, och som på sikt kommer att skada landet på många sätt såsom ekonomiskt skulle man börja med isolationistisk politik igen är lite oroväckande. Med tanke på hur lite människor vi egentligen tar in sett till yta och befolkning i jämförelse med de länder runt konfliktzoner blir oron ganska ogrundad. SD är ett i grunden demokrati- fientligt och ett anti- demokratiskt parti med rötter i 1920-1940 talets ismer.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Citerar Patrikseve:
Det är synd att folk drar på ett parti som i grunden är ny Fascistiskt vill andra människor ont offerkofftan.


Förlåt att jag bara tar en mening ur hela lektionen (hade detta som lektionsämne i Samhällskunskap) men kan du redigera mening så den begrips?

Så som jag tror du menar är att det ska vara "Vill andra människor ont, < ? > offerkoftan" men känns som om ett par ord saknas där emellan.

____________

Själv anser jag att det är alla partierna som måste ta tag i integrationspolitiken. Den har ju bevisligen gått åt skogen då människor, som du säger, röstar på ett missnöjes parti för att man tror sig anse att problemet ligger hos andra folkgrupper.
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Jag hade redigerat den obegriplig till att börja med... nu har jag redigerat den begriplig igen
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Citerar Patrikseve:
Sen att människor med hull och hår köper att SD har en snabb lösning på ett för Sverige egentligen egentligen litet problem [...]


Som neutral betraktare av diskussionen är jag nyfiken på vilka argument eller källor du stödjer det på? Hur definierar du problemet?

Folk "drabbas" nog olika av problemet - dvs. mängden invandring i relation till ineffektiv, rentav misslyckad integration - beroende på ställningen i samhället; var du bor, vart du rör dig osv. Vilket leder till att problemet ses som mer eller mindre allvarligt.

Vid sidan om det ekonomiska är den kulturella dimensionen av "problemet" inte fullständigt oberättigad. Många invandringskritiker skriver nog under på detta citat:

"When an insecure, malleable, relativistic culture meets a culture that is anchored,
confident, and strengthened by common doctrines, it is generally the former that
changes to suit the latter"
- Christopher Caldwell

Citatet hittade jag i en utvärdering om "integration eller assimilation" av en statsvetare från Göteborgs universitet. Ganska intressant läsning som jag rekommenderar att titta närmare på: http://www.timbro.se/bokhandel/pdf/9175667966.pdf


Citerar Patrikseve:
Med tanke på hur lite människor vi egentligen tar in sett till yta och befolkning i jämförelse med de länder runt konfliktzoner blir oron ganska ogrundad


Tycker den jämförelsen känns tvivelaktig eftersom villkoren förmodligen ser annorlunda ut. Är inte de tältförsedda flyktinglägren i grannländerna runt Syrien och Irak tillfälliga? Hur ser erbjudandena av tjänster och bidrag ut jämfört med i Sverige? Vad är den faktiska effekten av mottagandet i dessa grannländer?


Citerar Patrikseve:
SD är ett i grunden demokrati- fientligt och ett anti- demokratiskt parti med rötter i 1920-1940 talets ismer.


Jag tror inte att man bör eller kan analysera samtidens högervindar endast utifrån ett historiskt perspektiv eftersom varje situation ter sig annorlunda. Men visst är jag medveten om att det finns generella mönster i historien.

Edit: Att SD till stor del består av tvivelaktigt folk säger jag inte emot, utan jag menade mer generellt med det ovan skrivna.
  • 0
Citerar Yuriyami:
Citerar Patrikseve en att människor med hull och hår köper att SD har en snabb lösning på ett för Sverige egentligen egentligen litet problem [...]


SD:s egna utsagor och förstoring av problemet. Den delen av budgeten som går till detta är inte så pass stor i jämförelse med andra viktiga områden i landet så att det blir en nationsfråga som är avgörande för hela samhället. Missförstå mig inte jag tycker att debatten om immigration och invandring är viktig att tas, men jag tycker inte SD är partiet som är ansvarsfulla nog och kapabla att hantera den frågan för landet, med tanke på sin bakgrund, sin politik och en rad politiker i alla skicken inom partiet som har mer än tveksamma bakgrunder.

S, MP, V, KD, M, Fp och C bör däremot öppna för debatten på ett ansvarsfullt sätt med varandra. Samt bättre upplysning om hur det fungerar och mer information om vad som behöver åtgärdas och varför det är viktigt utan att blåsa upp det till enorma proportioner åt folket något dom kan göra något bättre än idag. Nej, men historiska återkopplingar kan ge perspektiv på vad som hänt förr och hjälpa med eventuella analyser idag.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Citerar Patrikseve:
S, MP, V, KD, M, Fp och C bör däremot öppna för debatten på ett ansvarsfullt sätt med varandra.


Till och med folk som varit helt emot SD i min närhet börjar prata om hur det är "för mycket". Ifall inte de andra partierna tar tag i problemet och faktiskt lyssnar på folket så kommr SD att vara största parti tillslut.

Jag förstår mig verkligen inte på dagens läge, där vi tar in tusentals, slussar dessa människor till samma område och samtidigt inte bygga nya bostäder. Alla som äger sin bostad borde dock inte rösta SD, priserna på bostäder i storstäder börjar bli ett skämt och det finns pengar att tjäna.

Om vi ska vara emot SD så kan vi iaf försöka komma med något som är bättre, och det gör knappast de andra partierna idag.
One swallow does not make a summer
  • 0
Citerar antonfusk:
Om vi ska vara emot SD så kan vi iaf försöka komma med något som är bättre, och det gör knappast de andra partierna idag.


So much this.
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!