Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Ta ställning till Sverigedemokraterna!

Nytt inlägg om SD ifrån Cornucopia.

http://cornucopia.cornubot.se/2014/09/sverigedemokraterna-sakna
r.html

"Sverigedemokraterna saknar utrikespolitik - och därmed försvarspolitik"

Citerar Lars:
Diverse idioter påstår att man ska rösta på Sverigedemokraterna för deras försvarspolitik, men i praktiken saknar de försvarspolitik, då de saknar utrikespolitik. Tvärt om stöder många namngivna Sverigedemokrater Ryssland, det sitter rent av en ryss i partistyrelsen, och många av den sk SD-svansen i kommentarsfältet är sk Putinkuddbitare som hyllar Rysslands agerande i och mot Ukraina. Då partiet verkar anse att Sverige ska närma sig Ryssland är partiets försvarspolitik helt meningslös och ett slöseri med pengar.

(Pastebin)

Jag kan rekommendera hela inlägget och dessutom den övriga bloggen. Rätt mycket bra skit där, och också en hel del som kan användas som argument för SDs politik om man är ute efter det.

Ligger bra i linje med det inlägg om att SD försvårar för försvaret som jag länkade till för ett tag sedan (som dessutom Cornucopia nämner):

http://wisemanswisdoms.blogspot.se/2014/05/gastinlagg-sd-forsva
rar-for-forsvaret.html?m=1

Citerar Wiseman:
SD bygger alltså sin säkerhetspolitik och utrikespolitik på en försvarsallians som inte finns, och som inte tycks varken önskvärd eller möjlig bland de tilltänkta samarbetsstaterna.

(Pastebin)
  • 0
Enligt Löfvén i dagens debat så är det bara en väldig liten del av SD väljarna som är rasister/nazister. Vilket inte är så förvånande enligt mig!
  • 0
Citerar Havsöring:
Enligt Löfvén i dagens debat så är det bara en väldig liten del av SD väljarna som är rasister/nazister. Vilket inte är så förvånande enligt mig!

Vad annat skulle han säga? Man kan anklaga ett parti för rasism, men inte de väljare han försöker nå ut till.
  • 0
Men det är klart, bara för att partimedlemmarna är rasister och nazister så betyder det knappast att alla deras väljare är det. De för ett väldigt populistiskt budskap som gått hem många gånger i historien.
Gamertag: Ribcage se
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Men det är klart, bara för att partimedlemmarna är rasister och nazister så betyder det knappast att alla deras väljare är det. De för ett väldigt populistiskt budskap som gått hem många gånger i historien.

Nu är det väl väldigt långt ifrån alla partimedlemmar som är rasister och nazister. Eller sitter du också på ett hackat åsiktsregister? Att kalla partimedlemmar i SD för nazister är ett väldigt lågt grepp.

Det är ett enormt gap mellan SD och de andra partierna i invandringsfrågan. Något mellanläge finns inte då de övriga partierna hävdar att massinvandringen ska fortsätta oavsett vad det får för konsekvenser.
  • 0
Citerar Knight of Cydonia:
Nu är det väl väldigt långt ifrån alla partimedlemmar som är rasister och nazister.

Precis, de hoppar ju av en efter en också. Öppna rasister och nazister får de inte vara längre, såklart.
  • 0
Citerar Knight of Cydonia:
Citerar Costae Cavea:Men det är klart, bara för att partimedlemmarna är rasister och nazister så betyder det knappast att alla deras väljare är det. De för ett väldigt populistiskt budskap som gått hem många gånger i historien.

Nu är det väl väldigt långt ifrån alla partimedlemmar som är rasister och nazister. Eller sitter du också på ett hackat åsiktsregister? Att kalla partimedlemmar i SD för nazister är ett väldigt lågt grepp.

Det är ett enormt gap mellan SD och de andra partierna i invandringsfrågan. Något mellanläge finns inte då de övriga partierna hävdar att massinvandringen ska fortsätta oavsett vad det får för konsekvenser.

Nej men enligt avslöjande ovan så sitter alldeles för många av partimedlemmarna på just denna form av helt oacceptabla åsikter. Något som oroar mig, är det här människor vi vill ska styra Sverige? SD är tyvärr ett främlingsfientligt parti, med populistiska åsikter som drar till sig inte bara medlemmar, utan också en hel del röstare med antidemokratiska värderingar. Alla är inte så naturligtvis, en hel del ser ett legitimt problem i samhället, dock tror jag lösningen de tror på är helt fel, men det är en annan diskussion. Det är tråkigt för demokratin att dessa partier återigen får medvind i Europa, en farlig utveckling som kan öppna upp för än värre partier i framtiden. Att dom förespråkar en del protektionism (handel) är inte bra det heller.

Det var inte så längesedan Sverige var ett av dom ledande länderna inom pseudovetenskapen kring rasbiologi och dylika. När vi begick reella grymheter som tvångskastreringar, och på vad vi då såg som undermänniskor. SD, SVP och dess ökande inflytande skvallrar om att är vi inte försiktiga så kan vi röra oss tillbaka mot det här. Detta tänk som idag kanske är otänkbart kanske inte blir det i en framtid om dessa partier och deras mer radikala åsikter får fäste. Det går fort om man vänder bort blicken och hat mot vissa människor får normaliseras.

Dock ser jag SD som ett av de mildare partierna kontra de mer extrema i Sverige. I Europa står ju National Front som ett skräckexempel. Den här typen av partier är farliga, vi har historien att se tillbaka på. Nationalism, patriotism i dess mer extrema utsvängningar kombinerat med främlingsfientlighet, vars ideer får fäste hos en befolkning, leder till ökade spänningar mellan stater, det kan också leda till folkmord. Det är ingenting positivt för en kärnvapenbestyckad värld.

Det kommer att splittra Europa, något som flera av våra grannar vill. Ryssland sponsrar tex flera av dessa mer radikala fascistiska-grupperingar (trots att dom säger att dom avskyr ideologin), partierna reser regelbundet till Moskva som tydligen har blivit en förebild för dessa... av ganska uppenbara skäl egentligen. För dom är det som att få en buffé serverad. Speciellt i tider när dom är ytterst aggressiva, hotfulla och för krig mot sina grannar. Jag tycker Sverige ska vara ett exempel och välja bort dessa partier, det finns bättre alternativ. Jag ser inte ett i grunden nästintill kristdemokratiskt parti med populistiska åsikter att sänka invandringen som något bra för landet och en reell lösning på problemen med integration. Snarare ser jag mer skada på sikt, än vad dom någonsin kan gynna landet med. Speciellt nu med alla tabbar kring utbred rasism inom partiet och stort fusk med moms vilket inte klingar så bra i mina öron.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Citerar Patrikseve:
SD, SVP och dess ökande inflytande skvallrar om att är vi inte försiktiga så kan vi röra oss tillbaka mot det här. Detta tänk som idag kanske är otänkbart kanske inte blir det i en framtid om dessa partier och deras mer radikala åsikter får fäste. Det går fort om man vänder bort blicken och hat mot vissa människor får normaliseras.

Det är lite det här jag är rädd för. Rasism blir mer och mer okej och det mynnar i hemskheter till slut.
  • 0
Jag förstår om man är kritisk mot sidor som Fria Tider eller Avpixlat (då de väljer ut en viss typ av nyheter för att föra fram sitt budskap).

Men att vara kritisk mot högerextrema sidor genom att referera till sidor som Expo är komedi.
Expo har en tydlig agenda med tydligt politiskt mål och arbetar precis som Avpixlat och Fria Tider.
De är på vänsterkanten. Extremism är extremism, oavsett färg.

Det är svårt dessa dagar att hitta instanser där allt presenteras utan dolda motiv.

Jag såg duellen mellan Löfven och Reinfeldt i söndags. De kom till frågan om integration och vad pratade de båda om?
Jo de pratade om SD samt hur de står upp mot SD.
Alla VET att Lövfen och Reinfeldt inte kommer regera med SD, de behöver inte säga det igen. Kan de istället presentera sina egna förslag på förbättrad integration.
Trist, för det är sånt där som spelar SD i händerna.

Jag trodde inte att SD kunde komma över 10 % i detta valet och nu börjar det pratas om 15 %. Samt att de eller Mp blir tredje största partiet, ev tredje största parti efter två val.
Det går inte att säga det är "några få personer som inte förstår" längre.
Har en kompis från ett annat land som känner sig mer "invandrad" nu än han nånsin gjort och inget händer/görs (?).

Besvara oron som finns bland medborgare istället.

Människor ställer (återigen som jag själv hört) frågor som,
1. Om personer som kommer hit inte kan läsa, skriva eller räkna, hur ska de få jobb? Ökar det inte arbetslösheten?
2. Om min dotter inte kan få studentbostad nu, hur ska vi kunna ge bostäder åt alla tusentals människor som kommer hit?
3. Min farbror kommer inte till i sjukvården och måste betala för tandvården, men hur har de råd att ge vård till de som kommer hit? Kommer min farbror inte få sämre vård i framtiden?
4. Min mormor har ingen att prata med och äter för lite, vart går pengarna?

Människor styrs av rädsla. Om du inte kan ta bort rädslan kan andra spela på rädslan, vilket händer just nu. Jag säger inte att det är enkla frågor att besvara, men det är DÄR fokus borde ligga. Inte fokus på vilket parti som vinner i tävlingen att hata SD mest. SD ger svar på människors rädsla, det behöver inte vara rätt svar överhuvudtaget. Men det spelar ingen roll om ingen annan ger alternativa svar på samma frågor.

Hade önskat Reinfeldt och Löfven pratade om sin politik i söndags och struntade i SD, för bara en kväll.
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Med det håller jag med dig om, partierna måste öppna för att se varför 15 % kanske kan tänkas rösta på SD. Lika mycket som Socialdemokraterna och Moderaterna ser varför folk röstar på varandras parti. Jag tror att en del av de % som röstar på SD skulle utan svårighet kunna rösta på något av de andra partierna, om man förstod varför, och var tydliga med att försök arbeta för att bättra situationen för de som kommer hit. Jag håller med om att det finns problem med själva integrationen på ett antal punkter, men det är ju inte människorna som kommer hits fel, det är ju problem med själva systemet som måste effektiviseras, men det finns alltid fler vägar än ett att bemöta det här på. Har S eller M konkreta förslag som de når ut till landet med tror jag många kommer att hoppa över till de andra partierna. En effektivisering och bättre integration av människor som kommer hit.

Sen vill jag påpeka att många dras med myter och okunskap vad gäller invandring och immigration. Ett ämne man kanske borde diskutera i skolan för att öka kunskaperna kring detta, då objektivt och fakta grundat, ingenting annat. Jag ser också ett stort problem när man gör immigration till en kärnfråga, eftersom det bara är en mindre del i väldigt många områden som måste behandlas för att kunna styra Sverige. Lite mer kunskap om vad detta är, men kanske också lite mer konkreta förslag från S, M och de andra tror jag skulle kunna neutralisera många % av SDs väljarbas. Det är ett svårt ämne, vi är också bundna via FN resolutioner, Eu resolutioner, vi får inte normalisera tänket vi-dom, invandrarna är roten till alla problem i samhället... det leder oss tillbaka på en mycket farlig väg, vi har varit där, vi måste veta bättre så att vi inte återupprepar gamla misstag på sikt. Jag tror inte att SD är lösningen, utan kommer istället att bidra till fler långsiktigt problem...
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Citerar Patrikseve:
Jag tycker Sverige ska vara ett exempel och välja bort dessa partier, det finns bättre alternativ. Jag ser inte ett i grunden nästintill kristdemokratiskt parti med populistiska åsikter att sänka invandringen som något bra för landet och en reell lösning på problemen med integration. Snarare ser jag mer skada på sikt, än vad dom någonsin kan gynna landet med. Speciellt nu med alla tabbar kring utbred rasism inom partiet och stort fusk med moms vilket inte klingar så bra i mina öron.

Det är märkligt att SDs politik alltid granskas för att sedan förkastas trots att de ännu inte haft något inflytande. Vi har dock facit från ca: 40 år av massinvandring som bäst kan beskrivas som ett samhällsexperiment. Vi har facit från 8 år av allianspolitik som bedriver en chockdoktrin för att krossa opposition mot invandring. Vi har hundratals bostadsområden som lever i utanförskap där invånarna bygger parallellsamhällen. Varken alliansen eller det rödgröna blocket har något svar på hur de ska bryta utanförskapet utan både Reinfeldt och Löfven har lovat att massinvandringen ska ta ännu större proportioner framöver trots ovannämnda problem med integrationen. Invandring är den utgiftspost som inte har ett tak utan det får kosta vad det kostar vilket resulterar i höjda skatter eller sämre välfärd eller både och. Flera ledande ekonomer har påpekat det omöjliga i att ha en stabil välfärd och hög invandring. Jag ser inget bättre alternativ när partier jag anser bära ansvaret för nuvarande invandringspolitik bara bekräftar att stormen ska fortsätta och öka i intensitet. Givetvis kan man problematisera mina ovanstående påståenden men i grund och botten sköts invandringen på ett sätt som är skadligt för alla och för riket i stort. Det är också "sjuklöverns" (ogillar termen) som har bidragit till polariseringen då man vägrar diskutera invandringsfrågan i annat än positiva termer för då bekräftar man SDs problembild. Alltså huvudet ner i sanden medan vi som uppfattar förd politik som totalt vansinne lämnas få alternativ.

Angående SDs skandaler: Givetvis stödjer jag inte politiker som uttalar sig rasistiskt men det kan inte bara vara sympatisörer till SD som får en klump i magen nu när stora delar av Sveriges medier ska karaktärsslakta partiet. Det som nu rullas upp är resultatet av en granskning som enbart SD utsätts för. Vad skulle vi finna hos övriga partier om de utsattes för samma behandling? Om man hackade deras interna kommunikation, granskade vad samtliga kandidater har för "likes", spelar in vad de säger bakom stängda dörrar och minutiöst granskade varje kvitto och varje handling de begår. Det finns gott om skandaler, bl a kan jag påminna om Josefssons valstugereportage 2002, SSUs ständiga fiffel med medlemsavtal och inte minst Gudrun Schymans omfattande skattefusk för att nämna några milstolpar. Medias "scoop" har de suttit på i flera år för att spela ut just den här veckan för att påverka valet. Det är långt ifrån vad demokratisk press bör ägna sig åt och påminner mer om press i diktaturer. Jag själv känner djup avsmak för medias oblyga agenda att krossa en folkvilja och sättet man gör det på.

Aftonbladet måste har publicerat den mest absurda artikeln för att demonstrera det jag menar när de på fullt allvar hävdade att två chihuahuor ska ha skällt ut Åkesson eftersom de inte gillar rasister.

Hur goda intentioner ni än har måste ni väl ändå våga ifrågasätta medias beteende? Deras spel är så fult att SD trots skandaler och suspekta kandidater framstår som mer rumsrena än vad deras granskare gör. Hela historien där Expressen lejt kriminell våldsvänster för att med olagliga metoder åsiktsregistrera för att sedan krossa enskilda individer är ett övertramp ovärdigt Sverige och antirasismen överlag.

Tillagt 2014-09-09 21:24:
Citerar Patrikseve:
. Jag håller med om att det finns problem med själva integrationen på ett antal punkter, men det är ju inte människorna som kommer hits fel, det är ju problem med själva systemet som måste effektiviseras, men det finns alltid fler vägar än ett att bemöta det här på. Har S eller M konkreta förslag som de når ut till landet med tror jag många kommer att hoppa över till de andra partierna. En effektivisering och bättre integration av människor som kommer hit.

Sen vill jag påpeka att många dras med myter och okunskap vad gäller invandring och immigration. Ett ämne man kanske borde diskutera i skolan för att öka kunskaperna kring detta, då objektivt och fakta grundat, ingenting annat. Jag ser också ett stort problem när man gör immigration till en kärnfråga, eftersom det bara är en mindre del i väldigt många områden som måste behandlas för att kunna styra Sverige. Lite mer kunskap om vad detta är, men kanske också lite mer konkreta förslag från S, M och de andra tror jag skulle kunna neutralisera många % av SDs väljarbas. Det är ett svårt ämne, vi är också bundna via FN resolutioner, Eu resolutioner, vi får inte normalisera tänket vi-dom, invandrarna är roten till alla problem i samhället... det leder oss tillbaka på en mycket farlig väg, vi har varit där, vi måste veta bättre så att vi inte återupprepar gamla misstag på sikt. Jag tror inte att SD är lösningen, utan kommer istället att bidra till fler långsiktigt problem...

En bättre effektivisering och integration är något politiker säger samtidigt som man famlar i mörkret om hur.
Hur kan man effektivisera systemet för att få invandring i dessa volymer och högre att fungera? Jag tror inte det är möjligt och kommer inte anförtro något av blocken min röst för de har haft makten och snarare förvärrat problemet. S och M har lagt massor av kostsamma integrationsförslag som inte hjälper och det är uppenbart att de har tappat kontrollen över situationen. Det blev väldigt tydligt när Reinfeldt stod där på Norrmalmstorg och bad oss öppna våra hjärtan/plånböcker då statskassan är tom och kostnaderna visst skenar iväg. Det är klart och tydligt att vi förväntas bära en börda vi helt enkelt inte klarar av. Jag säger det igen - Reinfeldt gnuggade den bitterljuva infon rakt i ansiktet på oss. Ett enormt misslyckande och erkännande som helt tycks ha drunknat i medias sensationsjournalistik.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Som Björn Söder sa idag när de utannonserade ytterligare uteslutningar: 99% av SDs kandidater har inte sagt eller gjort något olämpligt. Det är bara medias oändliga häcklande som får det att framstå som om de uteslutit stora mängder medlemmar, och hamnar i fiktiva "blåsväder" hela tiden.

SD är ett parti drivet av irritation i princip, de är irriterade över vad andra partier gjort med Sverige, och försöker fixa situationen.

Det är övriga partier som borde vara under skottgluggen som låtit invandringspolitiken gå så långt som den gjort, kräva så oändligt mycket resurser som den gör. Att det är tvärtom, att SD kritiseras, är egentligen helt absurt då de inte hunnit göra något än. De har inte haft något som helst inflytande. Medias inställning är i princip ett enda stort argumentationsfel, ad hominem, där man attackerar personen som framför argumentet snarare än argumentet i sig.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem-argument

Och då tar jag inte ens upp det jag tycker SD borde fokusera på, de grova brott som mer eller mindre exploderat under den här politiken. Det blir lite anekdotisk bevisföring om jag tar upp några enstaka exempel, men sambandet mellan ökningen av grova brott och vår invandringspolitik är väldigt klart.
  • 0
Citerar Ree:
Att det är tvärtom, att SD kritiseras, är egentligen helt absurt då de inte hunnit göra något än. De har inte haft något som helst inflytande.

Ett riksdagsparti som inte ska få kritiseras, bland det dummaste jag hört.

Media bör då heller inte få kasta skit på nazisterna i Svenskarnas Parti, som haft noll inflytande?
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar Dörden:

Tack. Du har redan sänkt nivån på debatten med ett sånt inledande. Eftersom du gör halvhjärtade kommentarer gör jag också det.

Du tar upp SVP och jämför dom med SD. Det är ogiltigt då de inte ens är ett riksdagsparti. Jämför istället med granskningen på t.ex. MP, som är i princip icke-existerande, trots att de funnits bra längre och är större. Det handlar inte om "granskning" längre. Det handlar om smutskastning.
  • 0
Tycker att SD:s nolltolerans är jättebra och jag stödjer verkligen Partiledningen som vill rensa upp och kasta ut personer som inte följer Partiets regler. Visst är det märkligtatt avslöja en massa sånt här en vecka innan valet när man lätt kunde gjorde det för länge sedan alltså om sånt folk skrivit på så kallade hatsajter. Har bara skrivit en kommentar på en sån sida och det var att jag tyckte det var rätt sjukt med massinvandringena kostnader till Sverige men jag skulle inte Hållt på och skrivit tusentals rasistiska kommentarer.

Men sedan är det inte hela partiets fel heller. Om någon i Vänsterpartiet skulle lika Revolutionära fronten betyder ju inte det att att hela partiet står bakom det.

Tycker i alla fall att Åkesson gör ett bra jobb liksom.

Tillagt 2014-09-10 12:50:
Citerar Dörden:
Citerar Ree:Att det är tvärtom, att SD kritiseras, är egentligen helt absurt då de inte hunnit göra något än. De har inte haft något som helst inflytande.

Media bör då heller inte få kasta skit på nazisterna i Svenskarnas Parti, som haft noll inflytande?

Håller med om att allt ska få kritiseras såklart.
  • 0
Inte för att jag röstade på bondlurkarna i SD, men det är riktigt underhållande att se alla "Alla är lika värda, wooohh. Förutom Sverigedemokrater, DE SKA ALLA DÖ OCH OM DU RÖSTADE PÅ DEM ÄR DU INTE LÄNGRE MIN VÄN FÖR DU HAR INTE RÄTT ÅSIKTER" hycklare.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Citerar Holmfrid:
Inte för att jag röstade på bondlurkarna i SD, men det är riktigt underhållande att se alla "Alla är lika värda, wooohh. Förutom Sverigedemokrater, DE SKA ALLA DÖ OCH OM DU RÖSTADE PÅ DEM ÄR DU INTE LÄNGRE MIN VÄN FÖR DU HAR INTE RÄTT ÅSIKTER" hycklare.

Ja du, det är media som svartmålar och folk som sväljer det. Sånt ser man också på inom spelindustrin!
Och vad menar du med bondlurkar?
  • 0
Med bondlurkar menar jag bondlurkar. Jag vet att media har en fetisch för att svartmåla SD, men intervjuer och personliga samtal jag har haft med SD:are har jag mig det intrycket. No offense, och det är inget fel med det. Precis som att vänster anhängare är kommunister med skabbiga dreadslockar, palestinasjal, AFA och annat fjanteri. Det är mina fördomar med andra ord
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Vem annan sket i vad etablissemanget tycker och faktiskt tog steget att rösta på det bättre alternativet?

Med ett monopol om frågor som invandringspolitik så är det förstås inte konstigt att dom lyckas bli det tredje största partiet i Svea rike, att de sju andra partier vägrar samarbeta med SD och gör mig lite orolig för deras verklighetssyn. Vill de övriga partier sitta kvar i riksdagen eller behålla sin makt så borde dom faktiskt komma ut ur garderoben och erkänna att dom begick ett stort jävla misstag genom att ignorera SD totalt och smutskasta dom i fyra år, vilket folk förstås tröttnade på och resultatet av den lilla incidenten är att vi nu har ett parti med rötter ur nationalsocialism och annat hemskt man kan hitta i historieboken som det tredje största partiet vi har i vårat fullt så toleranta och mångkulturella samhälle.

Frågan kvarstår, kommer Löfven och hans lilla regering att fortsätta smutskasta SD i fyra år till eller kommer dom att be upp deras mångkulturella ideal för att faktiskt inse fakta? Jag tvivlar på att ett litet land på knappt tio miljoner klarar av att släppa in och ta hand om hundratusen invandrare per år. Men vad vet jag, alla de pålästa människorna i Stockholm har ju sagt att man inte kan mäta människovärde i pengar och att vi arbetslösa unga män som röstar på SD är dumma i hövvet och borde praktiskt taget inte få rösta alls.

Man måste verkligen älska vänsterns skeva syn på demokrati.
  • 0
Jag tror man kommer satsa på att vinna tillbaka väljarna från SD, det känns ganska rimligt, till skillnad från att kasta verbalbajs på dem.
Avgångstidelag
  • 0
Börjar inte medierna gå för långt nu med deras "Vi reser till ******* kommun för att försöka förstå varför människor röstar SD"?

Jag har inte mycket till övers för SD, men någon måtta får det fan vara. 13% av väljarna är inte stackars offer.
  • 0
Citerar Genera:
Börjar inte medierna gå för långt nu med deras "Vi reser till ******* kommun för att försöka förstå varför människor röstar SD"?

Jag har inte mycket till övers för SD, men någon måtta får det fan vara. 13% av väljarna är inte stackars offer.

Medierna har ingen aning om varför folk Röstar på ett invandringskritiskt parti. Kanske är det för att mjölkpriserna har gått upp. Eller kanske är det för att 13% av folket har tröttnat på nuvarande invandringspolitik och anser att vi faktiskt inte kan ''öppna våra hjärtan'' hur mycket som helst. Om man har lyssnat på debatter med Jimmie Åkesson vs valfri allians/rödgrön politiker så förstår jag varför Sverigedemokraterna är Sveriges tredje största parti.
  • 0
  • Xel
  • Xel
Eller så kanske de faktiskt tycker att "Samhället inte ska acceptera homosexuella eller islam", som deras högst uppsatte representant Björn Söder säger.

Helt rätt att SD inte accepteras i regering med sådana äckel som politiker.

Men KD och M kommer gå till val 2018 på att gå i regering med SD. Det vågar jag slå vad om. Får se vad C och Fp tycker men de skriker ju av ilska nu över att läx-RUT försvinner och att privatiseringsagendan villkoras mer.
  • 0
Skulle gärna vilja veta vad ni som röstar på sd tycker om att Björn söder inte vill att homosexuella ska få vara föräldrar?

Tycker ni fortfarande dom bedriver en rättvis och sjysst politik. Allas lika värde har aldrig varit sd's grej iofs. Men Någon måtta får det väl vara...
  • 0
Citerar Österberg:
Skulle gärna vilja veta vad ni som röstar på sd tycker om att Björn söder inte vill att homosexuella ska få vara föräldrar?

Tror inte de bryr sig... fast ser gärna en källa på dessa uttalanden.
It Can't Rain All the Time
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy