Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Ta ställning till Sverigedemokraterna!


  • Ree
  • Ree
Citerar Lurkman:
Nej. Jag har väldigt svårt för att se vad som är upprörande.

Visar lite på hur avskärmade våra politiker är från vår egen värld. Han säger i praktiken något rasistiskt, att det är "fult" att vara vit, eller åtminstone att vår kultur är ofullständig och måste förbättras. Det är det jag reagerar och många andra på.

"Mångkultur" gäller tydligen inte europeisk kultur, eller japansk, eller ens amerikansk och kinesisk. Jag har bara hört det användas i samband med Afrika och Mellanöstern. Vad beror det på? Jag menar, det här är värre än rasistanklagelserna SD får för sin invandringspolitik, där folk antar att de är rasister för dittan och dattan.

Här kan jag med enkelhet anklaga finansministern för rasism, fast omvänt då, och ändå ha mer kött på benen än de som anklagar SD för rasism.
  • 0
Citerar Ree:
Visar lite på hur avskärmade våra politiker är från vår egen värld. Han säger i praktiken något rasistiskt, att det är "fult" att vara vit, eller åtminstone att vår kultur är ofullständig och måste förbättras. Det är det jag reagerar och många andra på.

"Mångkultur" gäller tydligen inte europeisk kultur, eller japansk, eller ens amerikansk och kinesisk. Jag har bara hört det användas i samband med Afrika och Mellanöstern. Vad beror det på? Jag menar, det här är värre än rasistanklagelserna SD får för sin invandringspolitik, där folk antar att de är rasister för dittan och dattan.

Här kan jag med enkelhet anklaga finansministern för rasism, fast omvänt då, och ändå ha mer kött på benen än de som anklagar SD för rasism.


Jag håller inte alls med om att det skulle vara rasistiskt. Han säger inget om att det är fult att vara vit, inte ens i närheten. Däremot så säger han att "Europa kommer bli bättre, mer multikulturellt".
  • 0
  • Ree
  • Ree
Vilket antyder att det är i dåligt skick just nu, på grund av dess kultur, måste du väl ändå hålla med om?

Det är som att SD tycker att vi borde gå mot monokultur och få bort alla inslag av t.ex. samekultur och liknande. Precis lika illa.
  • 0
Citerar Ree:
Vilket antyder att det är i dåligt skick just nu, på grund av dess kultur, måste du väl ändå hålla med om?

Det är som att SD tycker att vi borde gå mot monokultur och få bort alla inslag av t.ex. samekultur och liknande. Precis lika illa.


Visst, om man vill förbättra något så innebär det att man anser att det nuvarande är dåligt - relativt sett - men jag tycker fortfarande inte att det han säger låter illa. Dock så har vi nog ganska olik smak; jag och Borg.
  • 0
.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Tänk till lite nu: är det för att de är invandrare eller för att de bråkstakar som Sd vill skjuta vatten på dem?
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Kombination av båda.
  • 0
Citerar Ree:
Vilket antyder att det är i dåligt skick just nu, på grund av dess kultur, måste du väl ändå hålla med om?

Det är som att SD tycker att vi borde gå mot monokultur och få bort alla inslag av t.ex. samekultur och liknande. Precis lika illa.

Men hallå, det är ju bara rasistiskt om det är muslimer, araber eller afrikaner som det handlar om.

Definitionen på rasism: Vit person som yttrar/tar upp problem som beror på överinvandring och invandrares oförklarliga oförmåga att anpassa sig till rådande regler och traditioner. Med invandrare menas här uteslutande muslimer, araber och afrikaner.

Att vara invandrare i Sverige idag berättigar dig automatiskt med en sorts kulturell imunitet där du går helt skuldfri i alla typer av situationer. Du kan alltid skylla på poliser, politiker eller varför inte spela ut det klassiska "rasistkortet" som en sista utväg mot vanliga Svenssons. Det är aldrig just DITT fel som invandrare att det blev problem då du vägrade skaka hand med en kvinna bara just för att hon är en kvinna, eller att du var tvungen att hedersmörda din dotter för att hon tagit av sig burkan på en fredagkväll då hon ville ha lite kul. DIN kultur med sina traditioner är ALDRIG problemet, det är alltid vi svenska som är problemet som inte tolererar att man sticker ut. Räkna även med ett villkorslöst stöd från vänstermedia och vänsterfolk i allmänhet oavsett vad det handlar om.

Grattis Sverige, snart i en krigszon nära dig...
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar Chairborne:
vattenkanoner, gummikulor

Va, är sånt inte tillåtet idag? Det är ju "riot control" A och O.

Kastar folk sten på polisen har de idag i Sverige alltså 2 val: Skjuta skarpt eller jaga. Jagar dom springer dom iväg. Inte undra på att polisen inte har någon kontroll.

Angående det om att de ska bli "andra klassens medborgare", antar att du syftar på att invandrare som begår brott ska kunna utvisas? "Okej.." är min reaktion.

Ser inget kontroversiellt här.
  • 0
Min pappa gömmer 25 raketgevär och 50 fruar i källaren. En dag ska du få, klajdo!
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
Citerar klajdo1:
Men hallå, det är ju bara rasistiskt om det är muslimer, araber eller afrikaner som det handlar om.

Definitionen på rasism: Vit person som yttrar/tar upp problem som beror på överinvandring och invandrares oförklarliga oförmåga att anpassa sig till rådande regler och traditioner. Med invandrare menas här uteslutande muslimer, araber och afrikaner.


Hahaha! Vilken attityd! Jag håller med dig; varför ska du få äran att kallas för rasist! Vore du en sådan så skulle du åtminstone besitta någon form av individualitet. Nej, du är bara en slav.
  • 0
Låt mig ge er ett klassiskt exempel på vad jag menar med rasism:

För inte så länge sedan blev en man vid namn Omar Mustafa invald i Sossarnas partistyrelse. Kort därefter blev han avsatt pga hans tveksamma bakgrund där han vid flertalet tillfällen bjudit in ökända antisemiter till diverse föreläsningar etc, gillat folk på facebook som vill skicka bombplan till Israel och hyllat förintelsen osv osv. Den häftiga efterföljande debatten handlande dels om hur fan karln hade kommit undan med allt sådant beteende under en länge tid men även om, och den förklaring som drevs av hans mulsimpolare, att Sverige är R-A-S-I-S-T-I-S-K och inte klarar av att ha troende muslimer i så högt uppsatta positioner. Den enkla och allmängiltiga förklaringen då den avser problem som har med muslimer att göra kort och gott.

Men vänta nu, rasistiskt? Var det inte Omar själv som hade uppvisat ett tydligt beteende på att han sympatiserade med diverse muslimska extremister och antisemiter? Är det inte egentligen det som är det rasistiska i det hela? ..oj förlåt, vi glömde bort att karln faktiskt är muslim och att de har ensamrätt på att använda argumentet rasism i defensivt syfte och att han själv inte kan bli anklagad för rasism då han är en muslim och det är ju bara rasism då det kritiken går EMOT muslimer...det är ju det som är definitionen på rasism.

I förlängningen ser man oxå den fullständiga bristen på insikt bland den muslimska grupperingen när det kommer till kritik mot deras egna led. I debatt på SVT satt ett gäng representanter från diverse muslimska förbund totalt oförstående inför det faktum att det Omar gjort kan anses som tveksamt, istället spelade man ut rasistkortet som det enda man argument man hade. Helt otroligt. Det är liksom inget konstigt att man som muslime hyllar antisemiter osv, det är ju snarare tradition. Det verkar ju onekligen oxå så att ju högre upp man kommer i olika muslimska föreningar så blir det mer och mer primitivt, antisemitiskt och rasistiskt...men det är ju inget konstigt med det heller....

Grattis Sverige, tredje natten på raken av bräder i Husby.
  • 0
Samhället ruttnar.
Kan vi bygga ett nytt undrar jag?
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar Oxenstierna:
Tänk till lite nu: är det för att de är invandrare eller för att de bråkstakar som Sd vill skjuta vatten på dem?


Givetvis för att de är bråkstakar. Det är mest principen "Vi och dom" jag är emot.
Sedan ska all brott givetvis prövas och finner man personen som väldigt farlig för allmänheten så skall dennes uppehållstillstånd prövas i domstol

Citerar Ree:
Citerar Chairborne:vattenkanoner, gummikulor
Va, är sånt inte tillåtet idag? Det är ju "riot control" A och O.

Kastar folk sten på polisen har de idag i Sverige alltså 2 val: Skjuta skarpt eller jaga. Jagar dom springer dom iväg. Inte undra på att polisen inte har någon kontroll.


Nej, idag får de i princip bara köra fram Mercedes-bussar, och vifta med batongen. Sedan har de sin pepparsprej och sina tjänstevapen.

Gummikulor och vattenkanon hade varit väldigt välkommet. Detta för att det skapar en trygghet hos poliserna som inte tvingas till stressade beslut när bilarna brinner och stenarna flyger igenom luften. Sedan är den avskräckande biten väldigt bra, och kommer få folk att tänka efter både en och två gånger.

Skulle vilja se containers igen, som under Göteborgskravallerna.
  • 0
Citerar Chairborne:
föga förvånandne utreda utvisning på invandrare, och göra invandrare till andra klassens medborgare.


Vill bara förtydliga att de invandrare som SD menar angående utvisning är de som saknar svenskt medborgarskap.
Leo
  • 0
Citerar Chairborne:
Nu vill SD tillåta vattenkanoner, gummikulor och tårgas och föga förvånandne utreda utvisning på invandrare, och göra invandrare till andra klassens medborgare.

http://www.dn.se/sthlm/sd-vill-ha-undantagstillstand-i-husby

Vad tycker vi om detta då?


Jag tycker att det är smart tänkt av SD, de vinner nog röster på det utspelet. Min uppfattning är att väldigt få människor har någon som helst sympati för upprorsmakarna i Husby. Politikerna kan skrika segregation hur mycket de vill, men det är nog inte många som köper det. Folket är trötta.

Men vi ska väl ha det som i England och Frankrike innan det börjar hända något på riktigt.
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
  • Ree
  • Ree
http://www.friatider.se/dn-journalist-darfor-ljuger-vi-om-invandrar
kravallerna


"Hon menar att Dagens Nyheter väljer bort historier och händelser som kan väcka kritik mot regeringen Reinfeldts invandringspolitik.

- Det ena är att jag av egen erfarenhet vet att vi väljer bort historier och händelser som lätt kan användas i främlingsfientliga syften. Vi citerar inte allt vi hör och berättar inte allt vi ser, säger hon."

Och på temat journalister så verkar sveriges tidningar betala invandrare att bränna bilar i Husby. http://hotlamotte.com/2013/05/24/aftonbladet-och-expressen-betal
ar-oss-for-att-branna-bilar-i-husby/
  • 0
Citerar Pardon:
Min uppfattning är att väldigt få människor har någon som helst sympati för upprorsmakarna i Husby.


Alla jihadister i hela världen? Sen är det många "oroliga" svenskar (jag kallar det bärsärkar) som skulle börja kravalla om polisen börjar ta i. Det här bara en taktisk förklaring till varför "ingen gör något".. Polisen ligger lågt för att det lurar ännu värre problem - till exempel finns en massa illegala vapen. Mina åsikter i övrigt håller jag käft om för närvarande.

Polisen jobbar ju med det här varje vecka på sommarhalvåret åtminstone. Det blir ju kravaller i samband med fotboll någon gång per månad i Stockholm. Men det brukar ju vara mer åt slagsmål och våldsamt upplopp och inte så mycket anlagda bränder så den biten är ny.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Citerar Ree:
- Det ena är att jag av egen erfarenhet vet att vi väljer bort historier och händelser som lätt kan användas i främlingsfientliga syften. Vi citerar inte allt vi hör och berättar inte allt vi ser, säger hon.

Old news men det tåls att påpekas igen. Tänk om media på samma sätt skulle låta bli att djuphavsborra efter småsaker på SD-repressentanter?! Man kan ju fan tro det är muslimska brödraskapet som äger dagens media...
  • 0
Citerar klajdo1:
Man kan ju fan tro det är muslimska brödraskapet som äger dagens media...

Ge dig.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Citerar klajdo1:
Old news men det tåls att påpekas igen. Tänk om media på samma sätt skulle låta bli att djuphavsborra efter småsaker på SD-repressentanter?! Man kan ju fan tro det är muslimska brödraskapet som äger dagens media...

"There's always should-haves where I'm going There's always could-haves where I've been."
  • 0
Stör mig på Media, Gammelmedia som AB är så PK att man blir paff men Avpixlat, Fria Tider osv. är smått paranoida och säger sig alltid veta sanningen, det enda sättet att man få reda på vad som händer är att själv va ute på byn å ta reda på mer.

Tillagt 2013-05-25 21:41:
Citerar ChrizZz:
Citerar klajdo1:Man kan ju fan tro det är muslimska brödraskapet som äger dagens media...
Ge dig.


klajdo: Så illa är det väl inte?
  • 0
Jag är 23 och har varit arbetslös i 4 år nu. Och på min praktik finns det en del invandrare som är runt 40 år och har varit arbetslösa över 10 år. Och då är det ändå erfarna invandrare som har jobbat sen dom var 10, och schysta är dom med.

Både jag och dom invandrare på jobbet delar samma åsikt. Vi tycker likadant om att Sverige borde stänga gränserna ett tag framöver, och istället se till att dom svenskar och invandrare som redan bor i landet har fått jobb istället. Sen när arbetsmarknaden har blivit stabilare så kan man börja ta in fler folk igen. Det är i nuläget betydligt bättre ifall skattepengarna går till fler anställningar än till invandring.

Det är väldigt enkelt för dom studerande under 20 år att kalla SD för rasister och liknande, men se till att ha samma åsikt den dagen då ni med varit arbetslösa i flera år. Till en början kanske det är slappt och gå hemma och kunna spela hela dagarna, men efter ett tag känner man av utanförskapet mer och mer.

Tack för mitt ord.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!