Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vilka kläder..? Och vad kostar de?


Citerar Daniel L:
Har dem på mig just nu.


*Avundsjuk*
I can't change my past, but who the fuck are you to predict my future?
  • 0
Vitgul-randig Rugbytröja, Paul & Shark - REA 850:- Ord. 1699:-
Beiga shorts, Lyle & Scott - REA 350:- Ord. 700:- (OBS. Inte köpta på MQ som är en affär jag starkt föraktar)
Kalsonger, Topeco - 50:-
Strumpor, Har ingen aning - Har ingen aning
  • 0
Puma shorts, 250:-
Randig Jack n Jones T-shirt, 150 :-
Random kallingar, 50:-
Hart n'' Huntington keps, 350 ;-
Tonårsmutantninjasköldpaddor!
  • 0
Såg ett par till synes schyssta, casual G-Star jeans när jag var ute och shoppade igår. Det var såna här flashiga med sömmar som vrider sig runt knäna på något vis. Så jag provade dem. Jag kan konstatera nu att man är totalt dum i huvudet om man köper dem. Fasansfullt obekväma (och det är fan en objektiv bedömning!) i alla positioner förutom när man sitter ner, och passformen ser inte klok ut över knäna och neråt när man står upp. Det mest komiska med farsen är inte att designern är hjärndöd, utan att folk köper härket. Motsvarande 1900 spänn ville de ha för dem också.

Citerar Sally Cinnamon:
(OBS. Inte köpta på MQ som är en affär jag starkt föraktar)


Citerar Daniel L:
Vad är det för fel på MQ?


Beredd att hålla med Daniel L här, tycker det är en ovanligt bra balanserad klädaffär någonstans i gränslandet casual -> skapligt propert.
Raise broken hands to all past glory
  • 0
Kalsonger - 29(?):- från Gekås
Sweden Rock-armband från i år, modell "4 Days" - 2440:-
Copenhell-armband från i år - 700:-
Piercing - 450:-
Lins, -2.00 - 65:-
Lins, -1.50 - 65:-
Å, Nangilima! Ja, Jonatan, ja, jag ser ljuset! Jag ser ljuset!
  • 0
byxor- redwood chinos, kappahl 300 :-
tshirt - åhlens, 100 :-
kalsonger ???
strumpor, dressman, fick dem gratis
  • 0
Jeans, Emilio - 599:-
T-shirt, H&M - 49:-
Kalsonger, Emilio - 99(?):-
Strumpor, Okänt - ?
Glasögon, Bulgari - Mucho pesetas
"Finns där något sätt för islam att på ett bra sätt integreras i det svenska samhället, eller kommer svensk trångsynthet, rädsla och respektlöshet göra detta omöjligt?"
  • 0
Citerar Daniel L:
Vad är det för fel på MQ?


Citerar Ashley Riot:
Beredd att hålla med Daniel L här, tycker det är en ovanligt bra balanserad klädaffär någonstans i gränslandet casual -> skapligt propert.


MQ har butiker i
Alingsås
Borlänge
Borås
Bromma
Burlöv
Eskilstuna
Falun
Farsta
Gävle
Göteborg
Halmstad
Haninge
Helsingborg
Huddinge
Hudiksvall
Huskvarna
Hässleholm
Höllviken
Järfälla
Jönköping
Kalmar
Karlshamn
Karlskrona
Karlstad
Kista
Kristianstad
Kungens Kurva
Kungsbacka
Kungälv
Lidköping
Linköping
Luleå
Lund
Löddeköpinge
Malmö
Motala
MQ OUTLET
Nacka
Norge
Norrköping
Nyköping
Partille
Piteå
Skellefteå
Skärholmen
Skövde
Sollentuna
Solna
Stenungsund
Stockholm
Strömstad
Sundsvall
Södertälje
Sölvesborg
Trelleborg
Trollhättan
Täby
Uddevalla
Ullared
Umeå
Upplands Väsby
Uppsala
Varberg
Visby
Vällingby
Värnamo
Västerås
Västra Frölunda
Växjö
Ystad
Åkersberga
Ängelholm
Örebro
Örnsköldsvik
Östersund

Över 70 st orter fick jag det till.

På flera orter finns det mer än en butik, varorna man ser i en butik går att hitta i alla andra MQ-butiker. Om man köper ett plagg i en MQ-butik tar det troligtvis lång tid innan man ser både en och två som har exakt samma plagg på sig.

Dessutom har MQ tagit in flera klassiska märken (Fred Perry, Lyle & Scott och Levi's som exempel) vilket har gjort att man ser dessa märken överallt (vilket jag skulle föredra om jag slapp).
  • 0
Citerar Sally Cinnamon:
(OBS. Inte köpta på MQ som är en affär jag starkt föraktar)

Jag har också något emot MQ och handlar aldrig där. De köper in kläder som ser så skabbiga och billiga ut när de försöker mixa "fin kläder" med en twist på för att verka mer casual. Får ingen känsla av kvalité alls när jag går in där. Nej jag tycker de faller i en grop någonstans mellan Carlings, HM och Brothers. Där de egentligen inte fyller någon funktion då dessa 3 butiker gör sin grej bättre beroende på vad man är ute efter.

De har inte heller någon direkt service i de butikerna jag varit i. Ungefär i samma klass som HM men ändå priser som är de samma som på Brothers som har en mycket högre grad av service, lika så brukar Carlings personalen vara väldigt hjälpsam.
You are what you love, not what loves you.
  • 0
Drog en runda på centrum i eftermiddag, inför utlandsresa nästa vecka. Fick med mig följande:

Stentvättade ljusblå jeans (Diesel): 600 spänn på JC's rea.
Vit farfarströja: 199 spänn på JC.
Ljusbeige slimfit trenchcoat med Ben Sherman-rutigt foder (Riley): 500 spänn på Brothers rea. Perfekt till sensommaren och hösten.

Bra dag.
  • 0
Kände för att införskaffa lite kläder av finare snitt idag när jag var ledig. Är nu ca 3500 SEK fattigare men ett par jeans och två skjortor rikare. Och redo för helgen, minsann.
Raise broken hands to all past glory
  • 0
Citerar Moose:
Drog en runda på centrum i eftermiddag, inför utlandsresa nästa vecka. Fick med mig följande:

Stentvättade ljusblå jeans (Diesel): 600 spänn på JC's rea.
Vit farfarströja: 199 spänn på JC.
Ljusbeige slimfit trenchcoat med Ben Sherman-rutigt foder (Riley): 500 spänn på Brothers rea. Perfekt till sensommaren och hösten.

Bra dag.


farfarströja?
  • 0
Vet inte riktigt vart jag skulle fråga. Så ställer den här. Denna sida verkar inte helt legit. Men är inte säker själv, så frågar här ifall någon av er är bättre än mig på att upptäcka falska sidor.
Anledningen till att jag gärna vill handla där är att dem har en hel del limited saker. Problemet är att det verkar vara någon kinesisk butik så frågan är hur seriösa dem är :/
He got that ambition baby look in his eyes This week he mopping floors next week it's the fries
  • 0
Kalsonger, 20kr på Ullared
  • 0
Kalsonger - Topeco 50:-
Strumpor - Topeco 20:-
Byxor - Nudie 300:-
Skjorta - Hansen & Jacob 300:-
Tröja - Wolsey 500:-
  • 0
Citerar out-now:
Vet inte riktigt vart jag skulle fråga. Så ställer den här. Denna sida verkar inte helt legit. Men är inte säker själv, så frågar här ifall någon av er är bättre än mig på att upptäcka falska sidor.

Anledningen till att jag gärna vill handla där är att dem har en hel del limited saker. Problemet är att det verkar vara någon kinesisk butik så frågan är hur seriösa dem är :/


Vad ska du med en sån dum keps till? Köp en ordentlig hatt istället, dessutom är sidan uppenbarligen en scam.
  • 0
Adidas mjukisbyxor 400:-
T-shirt från Wear It 200:-
Tröja från Blue Di Blue 400:-
Kalsonger från MQ 2 för 200:-
Ankelstrumpor från okänt pris
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead - Barney Stinson
  • 0
Sitter på jobbet för tillfället, då jag jobbar inom kundsupport så är inte klädkoden särskilt viktig, varför jag har på mig mina fritidskläder:

Röd-vit randig t-shirt, Weekday: 199kr
Beige Carrot Chinos, Top Man: 599kr
vita ankelstrumpor, okänt märke, okänt pris
Vita Converse, låga: 499kr
Underkläder är lite väl privat!

Sen om accessoarer gills;
Färglad klocka, Imagine: 15kr (från Vietnam, därav det billiga priset).
Halsbandsklocka, Regal: 199kr
  • 0
Sweden Rock-armband från i år, modell "4 Days" 2440:-
Röd Jimi Hendrix T-shirt 199:-
Svarta Jeans från JC 599:-
Vita Yllestrumpor från Island 99:-
Gråa Kalsonger 99:-
All you need is love!
  • 0
Vet någon några bra vardagsbyxor? Likt ullbyxor men "stiligare". Inte tunnare tygbyxor, jeans eller chinos.
  • 0
Måste bara säga att jag avskyr den överhjälpliga falska prackapåattityden personalen i nästan varenda carlingsbutik har. Så fort man kommer kommer in i butiken:

Tjena grabbs, sugna på nya brallor?
Tjena, läget`? Är det nya jeans som gäller eller?
  • 0
Neff t-shirt 499
Långkalingar 150 (?)
Skidsockor 150
Underställströja 300
See you later, Google translater !
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!