Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Cannibal Corpse


Citerar Luddinator:
EDIT: Hahaha! Läste texten till I Cum Blood. Seriöst, gillar ni (som gillar CC) texter likt denna?


Skönt att inte alla tar sig själva på så stort allvar.
I encourage you to propel yourself towards my general direction, sibling.
  • 0
Citerar Luddinator:
EDIT: Hahaha! Läste texten till I Cum Blood. Seriöst, gillar ni (som gillar CC) texter likt denna?


Ja, det är skönt att lyssna på. Fast då måste man förstås läsa texten för att förstå vad han sjunger om. Chris Barnes growl går inte att urskilja ord från.

Sandberg: Jag har haft armen om hans nacke. Fick böja mig likt en stretchingövning. D=
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Alex Webster måste vara världens bästa Metalbassist, typ. =)
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
cannibal corpse är varken orginella, provokativa eller bra
er ist diess Meer, in ihm kann eure große Verachtung untergehn
  • 0
Centuries of Torment laddas upp bit för bit på youtube. Det är en dokumentär om bandets karriär.

http://www.youtube.com/watch?v=3qdRXoRxC-8

Riktigt intressant.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Cannibal Corpse är fortfarande, efter alla dessa år, ett av mina favoritband. Som Alex Webster sa i en intervju - bra låtar blir aldrig otrendigt.

Ja, flera låtar har i princip identiska texter och samma våldsporr upprepas gång på gång med små justeringar. "Hey, vi har ju ingen låt om hur någon bryter alla ben i kroppen, låt oss fylla ut skivan ännu mer!" -Man skulle kunna tro att det är så det går till men den kreativa processen är självfallet mer avancerad än så.

Sedan är det klart många trevliga minnen och live-upplevelser man för evigt kommer förknippa bandet med. Har träffat medlemmarna vid upprepade tillfällen och de är trots allt bara fans som gillar att hänga på klubbarna, fast på scenen då.

Men ja, låtarna. Scourge of Iron, Kill Or Become, Priests of Sodom - de har aldrig misslyckats med att leverera hits trots att de använder samma koncept som i slutet av åttiotalet.

Till er som läser detta: favoritlåtar? favoritsångare? Sett dem live? Vad tyckte ni?
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Luddinator:
Citerar Artillery Force:I Cum Blood, Orgasm Through Torture, Raped By The Beast, Fucked With A Knife

Jag gillar inte CC, men de har roliga låttitlar. Antar att texterna är ännu roligare.

EDIT: Hahaha! Läste texten till I Cum Blood. Seriöst, gillar ni (som gillar CC) texter likt denna?


Man tar ju inte lyriken super seriöst, och jag tycker den är ganska rolig. Jag menar, ett band som heter Cannibal Corpse, vad tusan ska de sjunga om? Orättvisorna i samhället? Nä fan, sjuka texter tack!

Nu är jag dock inte ett stort fan av CC (tackade t o m nej till att köpa 3 vinyler med dem för 100 kr) så jag lyssnar nästan aldrig på dem. Alldeles för tråkiga och nästan alla skivor låter identiska. Det hade nog gjort dem gott att testa göra ett album med lite annorlunda ljudbild eller vad som helst.

Tillagt 2016-08-04 17:55:
Citerar Ageless Force:
Cannibal Corpse är fortfarande, efter alla dessa år, ett av mina favoritband. Som Alex Webster sa i en intervju - bra låtar blir aldrig otrendigt.

Ja, flera låtar har i princip identiska texter och samma våldsporr upprepas gång på gång med små justeringar. "Hey, vi har ju ingen låt om hur någon bryter alla ben i kroppen, låt oss fylla ut skivan ännu mer!" -Man skulle kunna tro att det är så det går till men den kreativa processen är självfallet mer avancerad än så.

Sedan är det klart många trevliga minnen och live-upplevelser man för evigt kommer förknippa bandet med. Har träffat medlemmarna vid upprepade tillfällen och de är trots allt bara fans som gillar att hänga på klubbarna, fast på scenen då.

Men ja, låtarna. Scourge of Iron, Kill Or Become, Priests of Sodom - de har aldrig misslyckats med att leverera hits trots att de använder samma koncept som i slutet av åttiotalet.

Till er som läser detta: favoritlåtar? favoritsångare? Sett dem live? Vad tyckte ni?


Det är inte ofta jag kan välja bara en låt som favorit, men med CC säger jag Stripped, Raped and Strangeled. Och Barnes var min favorit sångare.

Själv då? Vilken är din favorit skiva med dem? Tänkte lyssna in mig lite mer på dem så eftersom du verkar vara ett stort fan så lyssnar jag gärna på din rekommendation.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Citerar Holmfrid:
Själv då? Vilken är din favorit skiva med dem? Tänkte lyssna in mig lite mer på dem så eftersom du verkar vara ett stort fan så lyssnar jag gärna på din rekommendation.


Svårt att bara säga en, men Torture (2012) blandade och gav lite av varje beståndsdel som gör bandet såpass bra. Klockren produktion signerad Erik Rutan dessutom! Deras senaste är mörkare, lite mer atmosfär etc. Kolla upp de tre senaste skulle jag säga! Sedan är jag svag för Vile (1996) med, texter som i tex Disfigured är riktigt fina!
It Can't Rain All the Time
  • 0
Vile är deras bästa skiva, den är helt mästerlig! Kill gör mitt sinne bra igen efter att ha hört några låtar från den skivan. Butchered At Birth vill jag ge en hyllning till att vara väldigt brutal och extrem.

Tomb Of The Mutiltated är kanske den jag har lyssnat på mest dock. The Cryptic Stench är en mycket trevlig låt på skivan och självfallet I Cum Blood.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!