Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Cannibal Corpse


Cannibal Corpse är ett death metal -band från Buffalo, New York som grundades 1988 på spillrorna efter Tirant Sin, Leviathan och Beyond Death.

Bandets låttexter innehåller extremt våldsamma,groteska skildringar av mord, våldtäkt, pedofili och nekrofili. Bandets skivor har därför förbjudits i flera länder, bland annat i Australien och Nya Zeeland. Deras tre första album är totalförbjudna än idag i Tyskland, som ironiskt nog är hemland för världens största hårdrocksfestival Wacken Open Air som ofta besöks av bandet.

Cannibal Corpse hade även en liten roll i filmen Ace Ventura: Pet Detective, då Jim Carrey påstod att de var hans favoritband. Han kan också ses lyssna till bandet i en scen i filmen "Mina jag och Irene".

Bandet var det första death metal -bandet som kom med på USA:s Billboard Top 200 albumlista med Eaten Back To Life. // Wikipedia

Startar en tråd till detta underbara Band.

http://www.youtube.com/watch?v=ZMBNNFObSM0

http://www.youtube.com/watch?v=0fP6jevhg_Y&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=n6jXS7_XsI4&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=MK1HSs-nI1Y&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=qpxYDEfOiHw&feature=related

Vikken är eran favorit album omslag? Butchered at Birth är min favorit
None ov thy empty gods, shall ever stand above me!
  • 0
Måste erkänna att detta var mitt favoritband från att jag var 12 år tills för ungefär ett halvår sedan. Lyssnade på dem avigt och rätt och hade väl sex album med dem tror jag. Tycker inte alls om döds längre men trots det har jag svårt att säga nedlåtande saker om stilen.
Man fick en hel del respekt när man gick runt på skolan med sin "Eaten Back to Life" tröja trots att man bara var ca 1.60 lång

Favoritlåtarna med bandet var

Pit of Zombies
I Will Kill You
Submerged in Boiling Flesh
Compeled to Lacerate
Drowning in Viscera
The Bleeding

Favoritalbumet: Gallery of Suicide
Vi lever i en värld där saft innehåller konstgjorda smakämnen, och möbelpolish innehåller citron.
  • 0
Gillar inte dem alls, Jag lyssnar mest på deathmetal men dessa faller mig ej i smaken.
Hate, Dominate, Congregate, Eliminate!
  • 0
Jag har sett deras omslag och vad ska man säga? Kreativt.

Hursomhelst så är musiken(?) usel.
  • 0
Gillar inte deras musik, men annars är dem rätt sköna ^^
  • 0
Detta borde diskuteras i death metal-tråden.
  • 0
Det fins en death-metal tråd. Förövrigt ett hemskt band.
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Hursomhelst så är musiken(?) usel.
He got that ambition baby look in his eyes This week he mopping floors next week it's the fries
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Jag har sett deras omslag och vad ska man säga? Kreativt.

Hursomhelst så är musiken(?) usel.

Jag håller med dig. Om något ska man åtminstone kunna höra vad låten handlar om, men Cannibal Corpses musik tycker jag mest låter som en centraldammsugare som någon modifierat.

För övrigt håller jag med The Bullet om att detta borde tas i death metal-tråden. Visst kan det vara kul att diskutera enskilda band, men i så fall bör de vara riktigt stora band som Metallica etc.
Det kan man ju veta, att när högfärden är inne stugan, så står olyckan redan och lurar ute i förstun.
  • 0
Citerar Rösti:
Om något ska man åtminstone kunna höra vad låten handlar om.


Deras låtar handlar om död, förstörelse, våldtäkt, mer död och ännu mera död... Och lite mord också.
  • 0
Citerar Purity:
Citerar Rösti:
Om något ska man åtminstone kunna höra vad låten handlar om.


Deras låtar handlar om död, förstörelse, våldtäkt, mer död och ännu mera död... Och lite mord också.

Det vet jag redan, men det ska ju framgå av låten också.
Det kan man ju veta, att när högfärden är inne stugan, så står olyckan redan och lurar ute i förstun.
  • 0
Tycker de är ganska överskattade. Har man hört en platta så har man liksom hört allt.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Nja, gillar dom inte speciellt mycket. Men deras skivomslag är fina.
complications of a mastermind
  • 0
Vem i helvete gillar omslagen till deras skivor? Det är döda människor vad fan.
  • 0
Ska jag vara ärlig så tycker jag att deras cover art är fruktansvärt ful, även om det är kul att de är så provocerande.
"MOO" because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Citerar V:
http://www.youtube.com/watch?v=fc-V3NYckOI

"It's not the lyrics that's the problem, it's the music!


Den är så urskön!
"Dear Diary, today I was pompous and my sister was crazy. Today, we were kidnapped by hill folk never to be seen again. It was the best day ever."
  • 0
Jag älskar metal, vissa death metal band och även black metal, men detta är ren skit. Oljud till tusen.
"What can I do? I'm just one person." - Said by millions of people.
  • 0
Citerar Freddas:
Ska jag vara ärlig så tycker jag att deras cover art är fruktansvärt ful, även om det är kul att de är så provocerande.


Mjo, de är ju inte direkt sjuka jävlar till personer (sångaren är ju tom pappa till två små tjejer, lol), utan vill mest bara provocera och vara så äckliga som möjligt.
"Reality is tearing itself asunder - and i must race."
  • 0
  • Pop5
  • Pop5
Citerar Purity:
Citerar Rösti m något ska man åtminstone kunna höra vad låten handlar om.

Deras låtar handlar om död, förstörelse, våldtäkt, mer död och ännu mera död... Och lite mord också.


Slipknot är inte bättre
Potatismos
  • 0
Fruktansvärt bra band. Kanske en av dem bästa med Nile.
  • 0
ett av dem sämsta banden med helt jävla meningslösa texter.

Tillagt 2008-09-01 21:46:
förstår att dem är hatade i musik världen och att inga vill ha dem på festivaler och gig
  • 0
Citerar Sepultura:
förstår att dem är hatade i musik världen och att inga vill ha dem på festivaler och gig


Vilken banankartong till musik värld lever du i? De har sålt mer skivor än något annat Death metal band..
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Fruktansvärd äcklande musik.
Kvinnor delar vår smärta, fördubblar vår glädje och tredubblar våra utgifter.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!