LIVE
HQ
logo hd live | No Rest for the Wicked
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Svenska
      nyaste
      Atrás

      Övrigt

      Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

      Suicide Silence


      Suicide Silence (ss) är ett Deathcore band från Riverside, California.

      Mitch-vocals
      Chris-guitar
      Mark-guitar
      Mike-bass, backing vocals
      Alex-drums(ex-The funeral Prye)

      En låt från dom: http://www.youtube.com/watch?v=ZJJrIQsCTcQ - Suicide Silence: Bludgeoned to death.

      Så om du också gillar dom, eller gillar Deathcore överhuvudtaget, Varsågoda att skriva.
      "There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die." - Raoul Duke
      • 0
      Ja, de var ju.. mysiga. Inget för mig.
      • 0
      Citerar ApeWithSniper:
      Inget för mig.
      This is your life, doesn't get any better than this...
      • 0
      Haha! Jävlar vad kass musik, helt otroligt ju.
      Mi style is di bom digi bom di deng di deng digidigi uu uuu
      • 0
      Skräp.
      Särskrivningar är en del av min vardag.
      • 0
      haha jag gillar SS skönt med en deathcore tråd

      men om man tar bort mitch/mikes röst så försvinner allt, jag tycker man kan jämföra deathcore med pop, rösten är viktigast, om man byter ut mitch och mikes röster blir det ruttet IMO
      Mr. Bubbles.... why wont you wake up ?
      • 0
      Jag mår illa
      Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
      • 0
      Citerar ApeWithSniper:
      Inget för mig.

      Citerar Crassi:
      Haha! Jävlar vad kass musik, helt otroligt ju.

      Citerar Holmfrid:
      Skräp.

      Citerar Siegfried:
      Jag mår illa
      • 0
      Vilken jävla röst. Fyfan.
      Politiker är som krokodiler, snabba i käften, men saknar öron.
      • 0
      "The Cleansing" är helt klart bäst. Brutalast ljudbild och mest kaosiga breakdowns.
      Däremot ska spåren "Smashed" och "Witness The Addiction" från senaste plattan ha cred för gästerna i form av Frank Mullen (Suffocation) och Jonathan Davis (Korn), det är ju typ görhäftigt.

      Arg musik som fyller sin funktion. Synd att Mitch Lucker gick bort så hastigt bara. Så kan det gå om man kör MC onykter...
      It Can't Rain All the Time
      • 0
      Verkligen.. Sorgligt såklart, men på ett sätt så får han ju skylla sig själv. Får se om bandet fortsätter ändå, känns väldigt tveksamt
      • 0
      Finns flera duktiga vokalister där ute. Snubben i Carnifex kan ju alltid joina dem (Carnifex splittrades ju nyligen)
      It Can't Rain All the Time
      • 0
      Tråkigt nog har Suicide Silence blivit något utav ett sellout band. Mjuknar mer och mer för varje album som släpps tycker jag.
      There was a really horny husband and he was trying to help his wife set up a new PC password so he typed in MYPENIS for the password and the wife fell over laughing when it said it was not long enough...
      • 0
      Fast så är det ju typ alltid, samma sak med Carnifex. Dock ligger det inget sellout i det sålänge det inte rör sig om radio-jinglar och liknande skit.
      It Can't Rain All the Time
      • 0
      Är jag den enda som tycker att No Time To Bleed albumet är bättre en The Cleansing?
      Fler låtar stog ut på NTTB som Wake Up, Smoke, Wasted m.m
      "If insane people live happily in their own reality, why do we pull them painfully back to ours?"
      • 0
      Citerar Ageless Force:
      Arg musik som fyller sin funktion. Synd att Mitch Lucker gick bort så hastigt bara. Så kan det gå om man kör MC onykter...


      yolo
      I encourage you to propel yourself towards my general direction, sibling.
      • 0
      Värdelöst...
      Gör musik.
      • 0
      Citerar FraGile:
      Värdelöst...


      Du lär oss så mycket kunskap genom att kommentera en sådan sak i en den här tråden!
      "If insane people live happily in their own reality, why do we pull them painfully back to ours?"
      • 0
      Citerar Cauterize Me:
      Citerar FraGile:Värdelöst...

      Du lär oss så mycket kunskap genom att kommentera en sådan sak i en den här tråden!
      Jag ber om ursäkt. Men långsamma breakdowns är verkligen så uttjatat inom den där genren att jag mest blir irriterad när jag hör dom. Sen gillar jag inte sången-stilen, för mesigt. Trist att höra att han är död dock, såklart.
      Gör musik.
      • 0
      Citerar FraGile:
      Citerar Cauterize Me:Citerar FraGile:Värdelöst...

      Du lär oss så mycket kunskap genom att kommentera en sådan sak i en den här tråden! Jag ber om ursäkt. Men långsamma breakdowns är verkligen så uttjatat inom den där genren att jag mest blir irriterad när jag hör dom. Sen gillar jag inte sången-stilen, för mesigt. Trist att höra att han är död dock, såklart.


      Det är lugnt, var bara det att du hade kunnat skriva utförligare vilket du gjorde nu
      "If insane people live happily in their own reality, why do we pull them painfully back to ours?"
      • 0
      Citerar FraGile:
      Värdelöst...


      Det tyckte jag också. B )

      Fast Nasum är alltid bäst.
      It Can't Rain All the Time
      • 0

      För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!