Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Forumbladet. En tidning för forumiter.


Tjohoj!

När man har varit borta en längre tid från GR (kanske semester eller liknande) så är det svårt att ta sig in i matchen direkt. Man vet ju inte vad som har hänt på sidan och varför det har hänt. När alla ens vänner snackar om något speciellt citat från någon forumit så har du själv inte en aning om vad de babblar om. När du sedan upptäcker att halva din vännerlista är bannad så kliar du dig förstås i huvudet och tänker, vad hände?

Därför tycker jag att en veckotidning här på forumet skulle vara en bra ide'. Tidning ska skriva om det viktigaste som har hänt på forumet för att sedan publicera allt i en blogg som sedan publiceras på söndagen. Tidningen ska ta upp stora saker som har hänt forumet, tillexempel "GR summer awards" och annat.
För stunden så har jag dock inga som skriver för tidningen och söker således sånna. Det som behövs är:

1 Sportjournalist. Ska skriva om det senaste som har hänt i fotboll/tennis/ishockey-trådarna. Kommer även intervjua forumiter om vad den tror om, tillexempel årets Premier League.

3 Nyhetsjournalister. Ska skriva om det viktigaste och mest dramatiska som har hänt på forumet. Tillexempel "GR summer awards" eller om det tillkommer någon ny mod eller att någon mod avgår.

1 Redigerare. Personen som publicerar tidningen vid veckans slut. Han ska klippa ihop alla artiklar från sport och nyhetsjournalisterna i en blogg som fungerar att läsa som en tidning.

Det är väll allt som behövs. Jag kommer välja vilka som får vara med, jag kommer först och främst gå på vad jag har sett i forumet och era färdigheter i att skriva där.

Ha det bra...



Personer anmälda:

Janis_Joplin: Sportjournalist.
Ässet: Nyhetsjournalist.
Roligt liksom!
  • 0
G-Force Magazine-inspirerad?
  • 0
Citerar Iqaros:
G-Force Magazine-inspirerad?


Finns det redan något likadant?

Tillagt 2008-07-12 15:01:
Jaha, om det fanns något liknande kan väll någon mod stänga tråden?
Roligt liksom!
  • 0
Deja-vú
  • 0
Bra idé, men tyvärr blir det väldigt sällan något substansiellt av sådant här. För övrigt är väl forumet redan till som ett komplement till det som inte ryms i Gamereactor-tidningen. Att ha en tidning till forumet blir ju nästan som att baka in en pizza i en inbakad pizza. Vad ska komma senare, ett forum till forumbladet och sedan en tidning till det forumet?

Jag vill inte verka negativ till förslaget, men majoriteten av sådana här saker fungerar inte. Om du är pigg på att göra en tidning, Stääw, så läs på lite om desktop publishing-program (exempelvis Adobe Indesign), grafisk design och artikelskrivande och starta en gratis PDF-tidning som handlar om gamers. Namn på tidningen kan exempelvis vara "PushYourButton".
Det kan man ju veta, att när högfärden är inne stugan, så står olyckan redan och lurar ute i förstun.
  • 0
Citerar Rösti:
Bra idé, men tyvärr blir det väldigt sällan något substansiellt av sådant här. För övrigt är väl forumet redan till som ett komplement till det som inte ryms i Gamereactor-tidningen. Att ha en tidning till forumet blir ju nästan som att baka in en pizza i en inbakad pizza. Vad ska komma senare, ett forum till forumbladet och sedan en tidning till det forumet?

Jag vill inte verka negativ till förslaget, men majoriteten av sådana här saker fungerar inte. Om du är pigg på att göra en tidning, Stääw, så läs på lite om desktop publishing-program (exempelvis Adobe Indesign), grafisk design och artikelskrivande och starta en gratis PDF-tidning som handlar om gamers. Namn på tidningen kan exempelvis vara "PushYourButton".


Jag kan ju, när jag tänker efter, likna detta med min tråd "IMF-blablabla" som jag skapade som Francesc. Det var kul i början men slutade vara rolig efter ett tag.
Roligt liksom!
  • 0
Citerar Stääw:
1 Sportjournalist. Ska skriva om det senaste som har hänt i fotboll/tennis/ishockey-trådarna. Kommer även intervjua forumiter om vad den tror om, tillexempel årets Premier League.


Pax
So the floodgates open but nothing comes out.
  • 0
Nej, vi struntar i detta. Det fanns ju något likande. Bli pirat istället vettja...

Kan någon mod låsa?
Roligt liksom!
  • 0
Citerar Stääw:
Bli pirat istället vettja...


..Aarggh!
So the floodgates open but nothing comes out.
  • 0
Citerar Stääw:
Nej, vi struntar i detta. Det fanns ju något likande. Bli pirat istället vettja...


Fanns ja. Men inte nu längre. Jag tycker detta är en bra idé.
  • 0
Citerar Stääw:
Nej, vi struntar i detta. Det fanns ju något likande. Bli pirat istället vettja...

Kan någon mod låsa?

Spelar ju egentligen ingen roll. Du kan ju alltid göra en tidning ändå, om du känner för det. :]
Mi style is di bom digi bom di deng di deng digidigi uu uuu
  • 0
Men hur ofta kommer den där så kallade G-force tidningen? Gör den här. Jag har knappt sett röken av den andra.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar Crassi:
Spelar ju egentligen ingen roll. Du kan ju alltid göra en tidning ändå, om du känner för det. :]

Varför får denna stanna när Sandkakas inte fick det?
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Vadå? Finns det inget liknande? jag fattar inte. Om det inte finns nått annat så kan vi göra en tidning. Men jag fattar inte. Men visst Janis_Joplin. Du är sportjournalist.

Tillagt 2008-07-12 16:32:
Jaha, så det finns ingen för tillfället?

Då kör vi på. När vi har folk på alla poster så börjar vi. Så det jag sa om att låsa tråden förut: Glömm det! Vi behåller den.
Roligt liksom!
  • 0
Jag vill skriva insändare.
Medborgare låter så sovjetiskt.
  • 0
Jag tycker iden är bra! Men räcker det inte med att göra en "veckan på GR-forumet"-tråd som uppdateras regelbudet (en gång i veckan eller två?). Det blir väl enklare ?

men kul ide, känner igen mig i det du skriver när man varit borta. Månadssammanfattningar är också en ide.

Nu hänger jag sällan här så vet inte om jag ska söka till denna tidning, men ville säga vad jag tyckte om iden iaf. Go Stääw!
  • 0
Jag kan hjälpa till med nyheter. Men det kommer givetvis behövas mer än en "nyhetsjournalist". Men jag hjälper gärna till.

Tillagt 2008-07-12 18:46:
Jag har skickat ett PM till dig Stääw med några idéer.
  • 0
Stääw:

G-Force Magazine lades ner (som du kan hitta om du söker lite). Därför ser jag inget problem i om du vill ge det ett försök - den blir antagligen bättre än sin föregångare.
  • 0
Citerar Iqaros:
G-Force Magazine lades ner (som du kan hitta om du söker lite). Därför ser jag inget problem i om du vill ge det ett försök - den blir antagligen bättre än sin föregångare.

Antagligen. De envisades ju med att göra tidningen i PDF. Den här verkar bli i bloggform, vilket betyder att tidningen faktiskt kommer ut.

Citerar Das Erdbeerkuchen:
Varför får denna stanna när Sandkakas inte fick det?

Das Erdbeerkuchen, du vet mycket väl att det inte finns någon som heter Sandkaka.
Medborgare låter så sovjetiskt.
  • 0
Citerar Das Erdbeerkuchen:
Varför får denna stanna när Sandkakas inte fick det?

Ingen aning om varför Sandkaka inte fick. Jag var inte moderator då och hade inte mycket att säga till om.
Mi style is di bom digi bom di deng di deng digidigi uu uuu
  • 0
Citerar Crassi:
Ingen aning om varför Sandkaka inte fick. Jag var inte moderator då och hade inte mycket att säga till om.

Redaktionen tyckte att det räckte med en tidning om forumet - just nu finns ingen alls förutom denna.
  • 0
Ah, där ser man. Annars hade det ju kanske vart kul med lite konkurrens så att det blir lite fart på tidningarna i fråga.
Mi style is di bom digi bom di deng di deng digidigi uu uuu
  • 0
Roligt initiativ, som jag brukar säga

Jag skall iväg och segla en hel vecka nu ikväll, så det hade varit jättebra om det fanns någon speljournalist eller nåt, som skulle kunna skriva nånting om vad som händer på E3
  • 0
Roligt, kör på!!
The right man when things go wrong
  • 0
Jag kan kanske vara redigerare.
42
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!