Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vi som älskar Norrlanda utom Jonix93


Det har varit en grymt stort snack och elände om det förra rubriken "I Norrland vill vi inte bo"

Eftersom alla älskar norrland så bytte jag namn till " Vi som älskar Norrland utom Jonix93" (Eftersom jag inte älskar norrland)


Så snacka om allt som är så bra med norrland
LOL på er !!
  • 0
Citerar jonix93:
För det första är det ju helt öde. För det andra är det bara skog skog skog skog. För det tredje så är det en skit lång och kall vinter, och mörkt hela dagarna på vintern.


Beskriver hela Sverige bra.
OH MY DICKS SO LONG, IF I LAID IT OUT ON MY KEYBOARD IT'D GO FROM A TO Z
  • 0
Du bekräftar alla fördomar om folk som bor söder om Gävle som inte kan något som helst om Norrland
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar Nirellen:
Beskriver hela Sverige bra.



Mmm kanske det men det är ganska tråkigt där uppe
LOL på er !!
  • 0
Var bor du själv? Vilken stad som är så smockfull? Sthlm?
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Jag gillar Norrland, om man får kalla sig norrlänning då man bor i Gävle.
Sverige som Sverige, varje landskap är olika. Gestrikland är väldigt stenigt t.ex.
Här sitter jag och känner in forumet.
  • 0
Citerar Ribcage:
Var bor du själv? Vilken stad som är så smockfull? Sthlm?



Bor i Småland


Citerar FarbrorMysig:
Jag gillar Norrland, om man får kalla sig norrlänning då man bor i Gävle.
Sverige som Sverige, varje landskap är olika. Gestrikland är väldigt stenigt t.ex.



Men där uppe i Kiruna menar jag nog mest. Där skulle jag alldrig någonsin bo.
LOL på er !!
  • 0
Citerar FarbrorMysig:
Jag gillar Norrland, om man får kalla sig norrlänning då man bor i Gävle.


Ja om man får kalla sig europé då man bor i Sverige så

Tillagt 2008-05-16 16:28:
Citerar jonix93:
Bor i Småland


SMåland är väl ett landskap? Var exakt bor du menar jag. Eftersom Norrland med städer som Gävle, Umeå, Luleå och Piteå t.ex. är så öde så antar jag att det är en stor stad. Är det så?

Tillagt 2008-05-16 16:29:
Citerar jonix93:
Men där uppe i Kiruna menar jag nog mest. Där skulle jag alldrig någonsin bo.


Då borde du ha skrivit Lappland i trådnamnet. Åter igen bekräftar du fördomar.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar Ribcage:
SMåland är väl ett landskap? Var exakt bor du menar jag. Eftersom Norrland med städer som Gävle, Umeå, Luleå och Piteå t.ex. är så öde så antar jag att det är en stor stad. Är det så?




Nej nej jag bor inte i någon stad alls men i Norrland är det så långt till allting om man inte bor i en stad. Skit lång och kall vinter och mörk vinter hela dagarna.
LOL på er !!
  • 0
Citerar jonix93:
Nej nej jag bor inte i någon stad alls men i Norrland är det så långt till allting om man inte bor i en stad. Skit lång och kall vinter och mörk vinter hela dagarna.



Ja om man inte tycker om friluftsliv eller fjäll eller liknande så är nog inte Kiruna något för dig. Vintern har förresten inte alls varit särskilt kall i år. Sen är det en annan slags kyla här uppe. Inte lika torr och jävlig som längre ner i Sverige så om det är 20 - *C här så är det skönare än samma temperatur där.


Men kul då att det ställe du bor på är mer öde än här. Trots att jag bor långt upp i Norrland
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Jag har bott i Norrland i stort sett hela livet. Föddes dock i Stockholm.
Har ingenting emot det geografiska läget. Kärv vinter är mycket häftigare än regn och slask på julafton. En annan fördel är att det är lätt att snabbt ta sig någonstans där det är lugnt och stilla.

Nackdelarna, enligt mig, är faktiskt människorna. Generellt alltså. Jag hatar naturligtvis inte alla omkring mig.
Norrlänningar älskar kepsar, snus, motorer och ishockey. Själv avskyr jag allt detta. Dessutom är folk här inte så hårda som de borde vara. De klagar på vädret och utsätter sig aldrig oskyddade för kyla och snöstorm trots att de bor här uppe. Alltid måste de åka bil. Ganska idiotiskt att stanna i den här delen av världen när man inte ens pallar klimatet.
Våra dialekter tycker jag är förjävliga också. Påminner om svett och kokt potatis.
  • 0
Citerar jonix93:
Men där uppe i Kiruna menar jag nog mest. Där skulle jag alldrig någonsin bo.

Haha, you fail! Du säger Norrland men menar tydligen kallhålet Kiruna.

Titta här: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f0/Map_swedish_
lands.png


Du dissade just halva Sverige pga att du inte gillar en stad.

Citerar Världens_längsta_bebis:
Nackdelarna, enligt mig, är faktiskt människorna. Generellt alltså. Jag hatar naturligtvis inte alla omkring mig.
Norrlänningar älskar kepsar, snus, motorer och ishockey.

Hah, nej. Så är det inte. Jag har bott i Norrbotten, Luleå hela mitt liv. Och här är nämnda saker verkligen INTE något stort samtalsämne. Vi har förmodligen precis samma syn på saker och ting som alla andra svenskar. Du måste ha bott i någon liten byhåla, och vi vet ju att de saker du tog upp är stora samtalsämnen i Sveriges alla byhålor.

Citerar Världens_längsta_bebis:
Dessutom är folk här inte så hårda som de borde vara. De klagar på vädret och utsätter sig aldrig oskyddade för kyla och snöstorm trots att de bor här uppe. Alltid måste de åka bil. Ganska idiotiskt att stanna i den här delen av världen när man inte ens pallar klimatet.

Vad pratar du om? När det är -20 här uppe är det en normal vinterdag. Skulle det vara -20 i Stockholm skulle det ju vara ett jävla liv. Sen är ju söderlänningarnas snöröjning ett stort skämt. När det snöar i en stad i södra Sverige så är det ju stora tidningsartiklar och tv-repotage om "snökaoset". Har ni någonsin sett något liknande från en norrbottnisk stad? Norrbottningar håller käft och gnäller inte i onödan.

Bil åker man eftersom det är VÄLDIGT stora avstånd mellan städerna och samhällena i jämförelse med södra Sverige.

Christ...
Luleå, Sverige.
  • 0
Citerar Rafner:
Haha, you fail! Du säger Norrland men menar tydligen kallhålet Kiruna.

Titta här: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f0/Map_swedish_
lands.png

Du dissade just halva Sverige pga att du inte gillar en stad.



Men såna är ju de flesta som klagar på Norrland. Sen tror de att vi rider renar till skolan och bor i lappkåtor hela bunten. Sen får man korkade frågor som "Hur är vädret där i Norrland?" ja det är väl jävligt olika i Gävle och Kiruna just nu skulle jag tro.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar Rafner:
Hah, nej. Så är det inte. Jag har bott i Norrbotten, Luleå hela mitt liv. Och här är nämnda saker verkligen INTE något stort samtalsämne. Vi har förmodligen precis samma syn på saker och ting som alla andra svenskar. Du måste ha bott i någon liten byhåla, och vi vet ju att de saker du tog upp är stora samtalsämnen i Sveriges alla byhålor.


Har bott i Skellefteå stad i ca aderton år. men du har kanske rätt. Har faktiskt gått i skolor med rätt många utbölingar från omkringliggande byar.
  • 0
Citerar jonix93:
Bor i Småland


Inavlade bönder är ju så mycket bättre än norrlänningar.
  • 0
Är det fel att bo i norrland? Nej!

Norrland är mer än skog, dummie.
Tjena fan
  • 0
Citerar thording:
Inavlade bönder är ju så mycket bättre än norrlänningar.





Ja bönder och kreatur var det mesta jag såg när jag åkte ner på slutövning i Malmö. Mer kreatur än människor över riktigt stora avstånd. Så nog tar jag Norrland över det vilken dag som helst.

Citerar Världens_längsta_bebis:
Har bott i Skellefteå stad i ca aderton år. men du har kanske rätt. Har faktiskt gått i skolor med rätt många utbölingar från omkringliggande byar.


I Skellefteå har ni ju en ganska egen dialekt. "Men nanting så hemskt" o.s.v.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar Rafner:
Vad pratar du om? När det är -20 här uppe är det en normal vinterdag. Skulle det vara -20 i Stockholm skulle det ju vara ett jävla liv. Sen är ju söderlänningarnas snöröjning ett stort skämt. När det snöar i en stad i södra Sverige så är det ju stora tidningsartiklar och tv-repotage om "snökaoset". Har ni någonsin sett något liknande från en norrbottnisk stad? Norrbottningar håller käft och gnäller inte i onödan.


Haha, vi har ganska olika erfarenheter isåfall. Men jag står fast vid vad jag säger.
Visst blir det mer liv om det fryser till ordentligt i söder, men jag har aldrig imponerats av folk här uppe när kylan kommer. I alla år har klasskamrater åkt sin skolväg på 2-3 kilometer i bilskjuts eller buss, medan jag själv har cyklat i tvådecimeterssnön och fnyst när de brummat förbi.
  • 0
Ett trolskt vargaland
Insvept i höstlig mantel
Utav tussmörkrets sfär
Ur sagans natt det stillsamt föddes
Likt nordanvädrets färd
Genom lövsalars prakt

Norrland.
Heil.
  • 0
Citerar Rafner:
Du dissade just halva Sverige pga att du inte gillar en stad.



LOL jag sa inte att jag bara menade Kiruna. Jag menar runt om Kiruna långt där uppe i Sweden.
LOL på er !!
  • 0
Citerar Capuccino:
Ett trolskt vargaland
Insvept i höstlig mantel
Utav tussmörkrets sfär
Ur sagans natt det stillsamt föddes
Likt nordanvädrets färd
Genom lövsalars prakt

Norrland.


Vackert!

Citerar jonix93:
LOL jag sa inte att jag bara menade Kiruna. Jag menar runt om Kiruna långt där uppe i Sweden.


Vilket inte är Norrland utan snarare Lappland. Har du varit där mycket eller?
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar Ribcage:
I Skellefteå har ni ju en ganska egen dialekt. "Men nanting så hemskt" o.s.v.


Mm, nån slags semibondska. Usch.
  • 0
Citerar Ribcage:
Vackert!


Vintersorg är kung.
Heil.
  • 0
Citerar Världens_längsta_bebis:
Mm, nån slags semibondska. Usch.


Aa, jag är från Kalix(vilket inte hörs så mycket alls enligt de flesta) och mina föräldrar har jobbat över sommaren i Ske-å. Då har jag bott där på campingen och fått höra en hel del skelleftemål då man har varit ut och på festivaler och så.

Har det blivit att åka på trästock för dig något? Jag har varit två gånger vad jag kommer ihåg.

Tillagt 2008-05-16 16:56:
Citerar Capuccino:
Vintersorg är kung.


Jag har en på min msn som heter just Vintersorg. Något band eller?
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar Ribcage:
Har det blivit att åka på trästock för dig något? Jag har varit två gånger vad jag kommer ihåg.


Jo har varit där en del. Ganska trevligt att bara cykla ner på stan i t-shirt en sväng och träffa folk där. Gratis och trevligt.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!