Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
Gamereactor
förhandstittar
Rainbow Six: Extraction

Rainbow Six: Extraction

Ubisofts benhårda antiterrorister har ett nytt hot att oroa sig över... Slemmiga döds-rymdmonster och Gamereactor England har kikat närmare

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här - Få information om julkalendern

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Rainbow Six har vuxit till en massiv franchise som har sträckt sig över årtionden. Min första kontakt med Ubisofts antiterrorister var med Rainbow Six Vegas och har varit fängslad av serien sedan dess. En av mina favoriter är utan tvekan Rainbow Six: Siege, ett underbart spel som lägger lika stor vikt vid strategi som den gör mekanik, och är ett spel som har vuxit till att bli mycket större än jag någonsin hade förväntat mig. Ubisoft har arbetat med ett nytt Rainbow Six-spel, ett som innehåller många karaktärer och namn som vi har lärt känna och älska från Siege. Spelet var tidigare känt som Rainbow Six: Quarantine, men efter Covic-19 beslutade Ubisoft att ändra det i sista minuten, och där/då föddes Rainbow Six: Extraction.

Rainbow Six: Extraction

Till skillnad från Siege är Extraction inte ett PvP-spel, det är en samarbetsupplevelse som sker i Rainbow Six-världen efter att en till synes främmande livsform invaderat jorden och börjat konsumera människor och platser. Spelet i sig lägger stor vikt vid stealth och av det vi hittills sett påminner det mycket om helsvenska 10 Chambers co-op-titel GTFO. Det finns gott om delar som lånats direkt från Siege men upplägget, tempot och fiendefloran är radikalt annorlunda vilket får Quarantine att kännas bekant men fräscht, på samma gång. Förutom att kolla in spelet fick jag också chansen att prata med Extractions kreativa chef Patrik Méthé, och under intervjun frågade jag Méthé om hur de hoppas kunna locka både Siege-spelare och nya fans

Rainbow Six: Extraction
Detta är en annons:

Ubisofts Patrik Méthé:
"Right from the beginning, we wanted to make sure the Siege players find a level of challenge they are looking for in our game. At the same time, we also wanted to make sure newcomers would have a smooth intro into this type of game, a more tactical shooter. To that effect, we have different systems in place, for example, all of the tutorials are optional."

Rainbow Six: Extraction

I huvudsak ber Extraction dig att gå in i ett isolerat område för att slutföra en mängd olika delmål utan att dö under vägen. Målen sträcker sig över en mängd olika lägen, inklusive Rescue (där du måste frita en operatör som har smittats av det främmande viruset) eller Triangulation (där du måste hitta och aktivera flera kontrollstationer). Drivkraften för att slutföra dessa uppdrag är att få erfarenhet. Beroende på hur många mål du lyckas genomföra kommer du att belönas med olika mängder XP.

Rainbow Six: Extraction
Detta är en annons:

Ubisofts Patrik Méthé:
"We have many different layers of difficulty in the game, and as you progress in the game, the challenge will drastically increase. We're very confident that even the most hardcore Siege player will find the challenge to the level they're expecting."

Méthé pratade med oss om inspirationen bakom skapandet och designandet av Extractions fiender:

"We were looking at a real organism that exists in the world. I forgot it's scientific name, but it's The Blob. It's neither an animal, neither a plant, neither a mushroom. It looks like moss and it spreads and it eats everything in its path."

Rainbow Six: Extraction
Detta är en annons:

Alla fiender växer ur näsen som finns utplacerade på kartan som spelaren har till sitt förfogande, och du attackera dem i förtid, innan du attackerar dina huvudmål, att minska mängden fiender som kan riskera din framgång senare. Smygmekaniken saknar just nu den balans som kommer att krävs, och så länge du har med dig en ljuddämpare, är fienderna i stort sett chanslösa. När det gäller operatörerna, provspelade jag nio av dem inklusive Doc, Sledge, Finka och Alibi. Jag upptäckte att vissa operatörer känner sig lite märkliga i PvE, och när jag frågade Méthé om det var utmanande att anpassa vissa operatörer till den här nya upplägget sa han följande till mig:

"We had a huge pool of talent to go and look at and to see, which ones would be best suited inside a PvE experience. For sure, some were very easy picks, but we also looked at some of the operators that were really loved by the community. So, even though they were maybe less obvious in a PvE setting, we really wanted to bring them. Some operators that let's say received a bit less love on the PvP side, this time we wanted to bring them to a PvE environment, and make them shine."

Rainbow Six: Extraction

Han förklarade också att operatörerna jag fick spela var bara en bråkdel av vad som kommer att finnas tillgängligt i det färdiga spelet.

Detta är en annons:
Rainbow Six: Extraction

"The more you play into the game, the more you unlock different regions, and you will have access to different operators. Throughout our live phase, we already have new operators that will be unlocked as you play. We'll see how far we go with that, but you'll have plenty of operators to play with."

Rainbow Six: Extraction

Av det jag fick se, verkar Rainbow Six: Extraction bli en rolig upplevelse i stil med GTFO, men det betyder inte att det idag inte finns orosmoln här. Att blanda Siege med stealth-centrerad co-op-får mig att fråga var publiken för det här spelet kommer att finnas. Jag är inte säker på att det finns en skara gamers som vill ha det här, även om jag hade roligt under tiden som jag fick provspela Extraction. Méthé avslutade vår intervju med följande mening:

Detta är en annons:
Rainbow Six: ExtractionRainbow Six: Extraction

"We have plenty of ideas and initiatives ongoing, and I'm sure we'll be able to talk more about it in the very near future."

Relaterade texter



Loading next content