Svenska
Gamereactor
förhandstittar
The Division 2

The Division 2 - Warlords of New York

Year 2s första story-expansion tar oss tillbaka till Manhattan och Gamereactor Norge har provspelat det...

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Efter att ha städat upp gatorna i Washington DC, låtsat vara Tarzan i Manning National Zoo och till och med tagit tillbaka Pentagon från Black Tusk, kommer The Division 2: s första verkligen story-expansion att ta oss tillbaka till där allt är började: New York City. Södra Manhattan och Coney Island för att vara mer specifika. Trots att de flesta av oss älskar vår tid i Washington, fanns det ingen tvekan om vad publiken på Ubisofts E3 2019-konferens trodde när Massive meddelade att vi skulle avsluta kampen genom att åka tillbaka till östkusten. Vi har tillåtits spela delar av det som kallas Warlords of New York.

The Division 2

Visst är det mycket roligt att springa runt i det nu soliga och sommarliga södra Manhattan eftersom dess otroliga inspirerande skyskrapor, klaustrofobiska gränder och den övergivna Luna Park verkligen skiljer sig från Washington, men nyheter gällande spelmekanik väger alltid tyngst. Det är därför vi är glada att säga att våra två timmar med Warlords of New York också erbjöd några riktiga godsaker i den avdelningen.

The Division 2
Detta är en annons:

En av de första sakerna du kommer att märka är att Massive har hämtat inspiration från Ghost Recon: Wildlands rörande uppdragsstruktur. Basspelets ganska linjära struktur har till viss del ersatts av en mer öppen värld som låter dig välja vilken ordning du vill göra saker. Detta är möjligt eftersom ditt huvudsakliga mål är att eliminera Aaron Keener, men att hitta honom kräver att du först hittar och dödar hans fyra löjtnanter. Att hitta ledtrådar om deras plats är lätt nog. Gå bara till tre marknadsområden där du tar på dig korta uppdrag med en slurk "intel" som väntar i slutet. Var och en av dessa kommer också att berätta lite mer om målet, och vi tyckte att det var intressant att lära sig mer om varför och hur dessa "Rogue-agenter" gick till den mörka sidan, så uppgifterna kändes inte bara som sysslor.

The Division 2

Att hitta alla tre delar av den hemligstämplade informationen kommer att avslöja respektive löjtnantens plats på din karta, vilket innebär ett uppdrag i full längd med en bosskamp. Även om det kanske inte låter särskilt originellt eller varierat, har den svenska studion gjort några coola "tweaks" baserade på spelarens feedback. En av dem är att ha mer pusselliknande sekvenser i uppdrag. Under vår jakt på Theo Parnell kom vi över tre områden som var halvt dolda och krävde att vi skulle komma åt säkringsdosor eller trycka på någon annanstans för att komma åt.

The Division 2
Detta är en annons:

Sedan finns det de ovannämnda bosstriderna. Var och en av löjtnanterna har unik utrustning och färdigheter, som du lägger beslag på efter att ha besegrat dem. Fyra nya färdigheter - kanske fem om Keener har en? Yes please! Särskilt eftersom en av dem markerar återkomsten av "sticky bomb", om än med några förbättringar. Det är inte heller det enda spännande med bossfighterna, eftersom det också är förvånansvärt roligt att slåss mot dem.

The Division 2

Låt oss inse det. De flesta av bossarna i Division 2 är trista ammosvampar, men vår tid mot bossarna i New York fick oss att tro att dessa strider kommer att vara mycket mer unika. Vi började förstå att vår kamp mot Parnell skulle vara lite olika minuter in i uppdraget när vi plötsligt såg honom stå i en dörröppning. Ett fel eller en möjlighet att befria världen från sin terror tidigt för dem som är tillräckligt snabba på avtryckaren? Lucky Luke var inget jämfört med hur snabbt vi tömde vårt magasin i Parnell. Men varför påverkade han inte eller påverkade hans hälsobar? När vi tog några steg närmare, försvann plötsligt karaktärsmodellen och Parnells röst kom ut från vår radio. Det var ett blodigt hologram! Det visar sig att Parnell är ett geni när det gäller teknik och har gjort ultra-realistiska hologram som uppenbarligen kommer att användas till hans fördel.

The Division 2

Att slåss i ett lägerområde omgiven av flera otillgängliga vakttorn där Parnells geggiga ansikte uppträder i alla av dem är definitivt något vi inte förväntade oss att få se. Att slösa ammunition och kliva ut bakom skyddet för att äta fiendeeld för att bara inse att vi sköt på ett hologram var, för att ha ett bättre ord, ingenting. Planerna förändrades, och vår strategi slutade med att sticka våra huvuden en kort sekund för att låtan Parnell avslöja var han gömde sig genom att skjuta på oss. Vi hoppas att de andra uppdragen är lika unika.

The Division 2

Nya miljöer, ett till synes större fokus på utforskning och hemligheter och unika bossfighter skulle vara mer än tillräckligt för att vi ska tillbringa fler timmar i The Division 2 efter att ha lanserat Warlords of New York, men det är inte allt vi får. Du kan inte prata om den här expansionen utan att nämna de allmänna förändringarna och förbättringarna som uppdateringen av denna expansion som ingår för de som redan införskaffat helårspasset. Bäst detta med ett nytt system för din utrustning som blir lättare för nykomlingar att förstå och lättare att optimera för veteraner, ett förbättrat loot-system, säsongsbaserade minikampanjer och specialevenemang, förbättringar av Dark Zones, tio nya nivåer för att arbeta dig upp, den andra Raid och en hel massa andra förbättringar av kärnupplevelsen och det är tydligt att vi inte kommer att lägga bort Division 2 på länge efter att Warlords of New York släpps den 3:e mars.

The Division 2The Division 2The Division 2

Relaterade texter

The Division 2Score

The Division 2

RECENSION. Skrivet av Andreas Blom

The Division 2 är till mångt och mycket en försiktig utveckling av det första spelet, men lika roligt och lika beroendeframkallande som förra gången. Andreas har patrullerat Washington D.C och försökt rädda de som räddas kan...

Jag hatar The Division 2

Jag hatar The Division 2

ARTIKEL. Skrivet av Patrik Severin

Jag såg fram mot The Division innan vi fick se det i rörelse. Men jag kom snabbt att ogilla det spelmekaniska och hur det påverkat andra besläktade spelserier på grund av hemska designval...



Loading next content