Svenska
Blog
Buggiga Skyrim

Buggiga Skyrim

Skrivet av protopet den 23 mars 2012 kl 08:34

Spel som är så stora som Skyrim = Stora som i kvadratmeter yta med otaliga platser och uppdrag kopplade till dessa platser, hur lång tid tar det egentligen att speltesta att dessa uppdrag fungerar perfekt och att man inte förstör nåt i kommande uppdrag genom att bara råka besöka stället i fråga för tidigt på sin upptäcksresa i Skyrims vida värld.

Detta hände min syrra Nooboo... Hon hade besökt Fort Dunstad och dödat banditerna som höll till där, och drog vidare.

När hon senare skulle göra storyuppdragen för Imperial och rensa ut Fort Dunsted för att gå vidare i storyn så hade hennes första utrensning nämligen sabbat allt och hon fick istället välja Stormcloaks.

I mitt fall var det värre, för jag ville ha alla "shouts", vet inte om man behöver alla men för mig var det så att jag också hade röjt runt på ett ställe kallat High Gate Ruins, men inte fullföljt det, och när jag kom tillbaka för detta "shout" (det var ett uppdrag kopplat hit som hette "A Scroll for Anska"...

Det var så att hon råkade dö sen jag träffade henne med mitt vapen då vi båda anföll skurken Vokun... Efter att han var död så öppnades 2 gallergrindar på vardera sidan om kammaren och man kunde komma åt detta "Shout"...

Men dessvärre vände jag tillbaka och fortsatte. Så när jag kom tillbaka så var gallergrindarna nere igen och om jag inte hade kollat http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Vokun Så hade jag nog fått börja om.

Jag lyckades få in en följeslagare bakom den vänstra gallergrinden och bad denne öppna dörren inifrån. Detta tack vare denne wiki...

Så ni Skyrim-spelare, ni har nog nytta av denna Wiki om ni kör fast..

Återigen: http://elderscrolls.wikia.com/wiki/

Bilden föreställer Vokun

HQ