Svenska
Blog

Metro Exodus kontroll till konsol är horribel, uppdaterad.

Skrivet av memorycard den 16 februari 2019 kl 07:23

Till konsolerna är det en alldeles för stor deadzone i kontrollen. Siktet är väldigt klumpigt då nästan inget händer när du rör joysticken lite grann, för att sedan skena iväg vid mer tilt på stickan. Pga dessa problem får man en känsla av rejäl inputlag, typ. En riktig dealbreaker för mig och jag kommer inte fortsätta spela om inte en patch kommer. På reddit är det massor som gnäller på detta och man har lyckligtvis lyckats få svar på twitter av utvecklarna att de tittar på problemet. Väldigt många med mig tycker det är väldigt märkligt att inte recensionerna talar om detta för det är väldigt tydligt.

Jag gillar att spela utan aim assist men det blir ju så klart än mer horribelt som det är nu. Jag läste även att y och x axeln ska ha olika sensitivitys och att det inte går att fixa i options. Detta är också illa. Jag hann inte tänka på detta innan jag stängde av.. Förbluffande dåligt men hoppas verkligen på en patch snart nu när utvecklarna som sagt märkt av kritiken.

Såna här saker tycker jag är så sjukt viktiga att få med i en recension. Själva betyget är ju alltid väldigt subjektivt och det är väl skoj att se men jag vill verkligen bli informerad om hur själva spelet lirar. Den här recensionen var ju på PC men andra sidor verkar inte heller tagit upp detta på konsolerna. Ja ja. Ville bara uppmärksamma om detta eftersom det inte kommer någon konsolspecifik recension.

Update: Jag har nu testat preset 2 med full sensitivity och utan aim assist och ingen Auto aim border. Detta gör faktiskt kontrollen helt ok i mitt tycke, så prova! Dock åkte jag på en gamebreaking bug strax efter glädjen att kunna lira lite idag. Total blackscreen i en cutscene, så, väntar nog på en patch trots allt...

HQ