Recensionen av Final Fantasy

Recensionen av Final Fantasy

...kommer imorgon! Jag har spelat i princip dag och natt sedan vi mottog koden i måndags. Imorgon, en vecka senare, är det alltså dags för oss att publicera recensionen. En del av er har kanske haft turen att redan plocka på er ett exemplar (släpps officiellt 10 april) och vi ber er att tänka på att inte säga för mycket tills dess att alla fått chansen att lägga sina vantar över spelet. Min recension är nu färdig och du vill absolut inte missa den!

Fredagstipset återvänder! (176)

Fredagstipset återvänder! (176)

Jag har varit sugen på att dra igång den här serien igen ett tag. Det är dock svårt att alltid ha tid varje fredag och i synnerhet är det lätt att glömma bort det. Jag kan därför inte lova att jag kommer att publicera ett nytt tips varje fredag, men jag ska göra mitt bästa för att återuppliva denna bloggserie som jag började med 2015 och som jag slutade med 2018. Hittills har jag publicerat 175 tips av diverse populärkultur och nu är det dags för tips nummer 176. Trevlig helg!

Goodnight Mommy
Jag hade ingen aning om vad jag skulle förvänta mig av denna film när jag såg den först för någon månad sedan. Jag är dock glad över att jag tog mig tid att se den, för den är verkligen fantastisk. Goodnight Mommy är en österrikisk film som handlar om två tvillingar som flyttar in i ett nytt hus efter att deras mor genomgått en ansiktsoperation. När hon kommer hem är hennes ansikte bandagerat och pojkarna känner oro och rädsla över att personen under bandaget faktiskt inte är deras mamma. Till varje pris måste de ta reda på var deras riktiga mamma är, och konsekvenserna blir fasansfulla.

Redan nu vill jag avråda dig från att kika på filmens trailer, då jag anser att den visar på tok för mycket av filmen och det blir snabbt tydligt vad som kommer att ske. Som du säkert redan listat ut är Goodnight Mommy en skräckfilm men lyckligtvis är det en skräckfilm som inte förlitar sig på billiga gubben i lådan-effekter som skrämmer för en millisekund. Istället är det stämningen som är så förbaskat ruggig att man snabbt känner obehag i hela kroppen och man vet aldrig vad som ska hända. Filmens slut är dessutom otroligt finurligt, men det tänker jag inte prata om över huvud taget, utan låta dig få upptäcka på egen hand.

Idag börjar jag spela Final Fantasy VII: Remake

Jag har längtat något djävulskt efter remaken av Final Fantasy VII (topp 5 bästa spel någonsin). Det var länge sen jag såg fram emot ett spel så här mycket och därför skrek jag nästan av förtjusning när vi igår mottog vårt recensionsexemplar. Eftersom Jonas och jag hyser störst kärlek till spelserien på redaktionen utbröt ett grisigt slagsmål där vi låg och ålade oss på golvet, och kort därefter gick jag segrande ur striden. Så igår började jag installera spelet på Playstation 4 men hann inte påbörja äventyret eftersom spelet är över 90 gigabyte stort. Men idag! Idag tänkte jag återbesöka Midgar.

Nej, Petter, RE3 är inte två timmar långt

Som jag skrev igår började jag spela Resident Evil 3 inför recensionen. Idag klarade jag spelet och kan bekräfta att det, generellt sett, inte kommer att ta spelare två timmar att klara berättelsen. Jag kan i dagsläget inte säga mycket om spelet men jag kan ändå påstå att alla kan sitta ned i båten, behålla byxorna på. Det är inte alls så kort som det ryktats om bland skräckslagna spelrecensenter. Istället rör det sig om en berättelse omkring fem timmar lång. Vad jag faktiskt tycker om spelet kan jag dock inte säga något om, utan du får vänta ett litet tag till.

På måndag klockan 17:00 publicerar vi recensionen som för fem minuter sedan skrevs färdigt. Det vill du inte missa!

Jag spelar Resident Evil 3

Jag spelar Resident Evil 3

Koden ramlade in för mindre än en timme sedan och jag sitter just nu och installerar det. 24 gigabyte upptar det på Playstation 4 så redan om 19 minuter ska jag återbesöka Raccoon City som förhoppningsvis är en mycket mer trivsam spelupplevelse än vad jag anser originalet vara. Trots att jag håller mig inne nu för att inte smittas av något virus så gör det mig med andra ord inte så värst mycket. Recensionen? Ja, den läser du här på måndag. Missa inte!