Svenska

Battlefield 2042 - EA tror att vi är korkade!

Det verkar råda någon form av orealistisk hype över det kommande Battlefield 2042. Efter att ha tittat på trailern och sedan business-modellen de tänker tillämpa så kan jag direkt säga att varningflaggorna fladdrar. 

 

Bas-spelet kommer alltså kosta ca 649-749kr. 

I detta ingår alltså 7 st kartor och 3st spellägen. Ingen kampanj över huvudtaget. En del säger att, ja men det är ju bra att de bara fokuserar på multiplayer. Absolut, men priset de begär är orimligt högt!

 

Utöver det tillämpas battlepass-modellen för att med droppställning mata oss med innehåll under ett år. Ca priset för battlepass verkar ligga på omkring 350kr lösryckt ur Gold-edition. Så vi kan räkna med 350kr per år om de tillämpar modellen likt Rainbow Six siege. Dessutom verkar övergången från klasser till specialister som en nedgradering enligt mig. Vill du spela som en random soldat på ett slagfält, nej du kan välja mellan Bertil, Lena och Rodrigez. Utöver det kan du välja Lena i Purple deluxe hyper skin som kostar 200kr inträdespris (skämtåsido). 

 

Låt er inte luras av deras marknadsföring. 

Battlefield 4 är INTE bra.

Igår installerade jag Battlefield 4 åter. Jag ville se om det fortfarande var så bra som jag mindes det. Eller var det så att en yngre version av mig själv bara förbisåg vissa aspekter. Jag installerade det och började söka efter servrar. Det skulle inte dröja länge innan jag hittade en fullsmockad 64-server och där började mardrömmen. 

 

 

Det första jag slogs av var hur kartans design var bedrövlig. Den var otydligt spretig, galler över allt och mörk. De trånga korridorerna gjorde att spelare trängdes vid dörröppningen och rent utav slängde granatregn efter granatregn. Jag tänkte att det måste finnas någonting roligt här eftersom servern är fullbelagd. Jag börjar avancera men det tar 15 min och jag förstår att det inte blir mycket bättre än så här. Jag dör gång på gång av granater eller hagelgevärsbly. Jag byter server och karta. 

 

Denna gång till en gigantisk karta som får death-stranding att blekna vad gäller vandringssimulator. 3/4 av speltiden går till att springa runt för att sedan bli träffad av en helikopter eller pansarvagn på 200 m avstånd... varje 5 min. Nej, fyfan vad trist. Vad är det som hänt, har det alltid varit såhär, eller har spelet bara åldrats dåligt?

Resident Evil: Village - Castle + Village demo (PC)

Nu har äntligen de två demon som tidigare visats upp på konsol blivit tillgängliga på PC.
Jag har spelat igenom både "The Village" samt "Castle" demot.

Jag är väldigt imponerad över hur demot tekniskt presterar. På sina håll är det dock optimeringsproblem.
Som exempel droppar Fps i samband med att "buglady" attackerar Ethan i slottet. Även ute på fältet upplever jag en del prestanda-droppar. I övrigt flyter det på med stabila fps.

Demot visar på en dynamik som RE7 saknade. Även om en del texturer ser bättre ut än i föregångaren så hittar vi en del suddiga och ojämna texturer på sina håll, vilket är trist.

Längtar till releasen!!!

Vad tycker ni om de två demon som visats?

Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy