LIVE
HQ
logo hd live | Pepper Grinder
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Svenska
      Blog
      Träden står stilla i Halo Infinite

      Träden står stilla i Halo Infinite

      Halo är en spelserie som sedan dess debut för 20 år sedan alltid varit mig kär. Efter att ha sett kampanjen via trailers, korta sekvenser från Youtubers och spelat flerspelarläget känner jag mig helt säker på att det är 2021 års actionspel. Det enda märkliga jag tänkt på är hur stel världens fauna är. Träden svajar inte och interaktionen med gräs är lågt. Förmodligen något som kommer ändras vid släpp. Jag kanske ska passa på att också kan klaga lite på att nätterna ser för ljusa ut men helhetsmässigt tror jag på ett spel vi pratar länge om. Kampanjen ser ut att bjussa på en hygglig AI även om den verkar ha svårt att möta dig vertikalt enligt de videos som finns att kika på. 

      Jag kan inte låta bli att glädjas över hur modern det spelar (baserat på flerspelarläget), och hur mycket det verkar vilja påminna oss om Combat Evolved. Det återstår att se om The Banished blir en stark fiende eller om de faller lite platt på antagonisthållet. Jag är däremot glad att den klassiska uppsättningen fiender är här. Även Elites verkar ha en tydlig roll igen att spela. Personligen ser jag mest fram emot att se hur kombinationen av fiendetyperna kommer att fungera i den semi- öppna spelvärlden. De personer som spelat och fått gå ut med åsikter anser att det fungerar bra. Jag tror att Halo som spelserie mår bra av detta nya tänk för serien gällande; mobilitet, vertikalitet och nivådesign inför framtiden. Musiken och ljudet ska vi inte ens tala om, det är underbart.

      343- Industries har en väldigt god möjlighet att imponera med sin AI. Av de klipp jag sett har den lite svårt att möta dig vertikalt. Jag påminns om utrycket "I have the high ground" som Obi- Wan Kenobi utbrast i slutet av Star Wars: Episode 3. Det kan möjligen lösas med hopp eller klättringsfunktioner för fienden. Alternativet är att de söker sig till sina rustningskammare för att hämta jetpacks. Suicide Grunts med jetpacks där har vi en skrämmande fiende. Även om jag vet att jag kommer att dela min tid med Gary Grigsby's War in the East 2, som jag också längtar efter. Så kommer december vara en trevlig spelmånad utan tvekan.

      Vilket spel ser du mest fram emot?

      HQ