Svenska
Blog

En av de saker jag gillade mest med Turtles

Skrivet av Jonas den 4 juli 2022 kl 02:23

Det finns få saker som för min egen del är så avtändande i spel som spelsystem som är så överdrivet komplicerade att det måste till en timmes korvstoppning först för att lära sig grunderna. Jag hade kunnat förstå det om det vore ett superdjupt PC-strategispel, men när det är ett vanligt äventyr eller liknande till konsol - så tappar jag sugen.

Dessutom leder det ofta till att jag inte färdigställer spel. Jag kan väl inte vara den enda som ibland kommit 10-20 timmar in i ett spel där jag låst upp massor med nya egenskaper och liknande som adderat fler finesser till en redan komplicerad spelkontroll, för att sedan ta en kort paus (kanske en semester, något annat spel med mera) - och inte kunna komma in i äventyret igen?

Jag har spenderat helgen med att spela Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge tillsammans med bror och sambo för att avkräva det de sista hemligheterna, och jäsikens vad befriande det är med ett spel som erbjuder ett riktigt bra djup i gameplay, utan att trassla till något. Det går direkt att hoppa in och ut ur, och i dessa tider när just tid allt mer blir bristvara, är detta något jag kommit på att jag verkligen, verkligen uppskattar.

En av de saker jag gillade mest med Turtles

För många utvecklare blandar ihop tillkrånglad spelkontroll med speldjup.

HQ