Det börjar bli väldigt tydligt att skett ett skifte i hur narrativ i strategispel berättas. Blizzard är förmodligen mest kända med sina realtidsstrategispel för att fängsla spelarna med välskrivna berättelser. Ända sedan begynnelsen när de tidiga prototyperna till genren började etablera sig fanns det ändå en tanke med att säga något. Jag tycker att det finns två tydliga sätt som utvecklare berättar historier på det framväxande spelarstyrda och det förutbestämda. Det jag börjat se är att utvecklare börjat spara mer och mer på även den sistnämnda. Exempelvis har både Total War och Company of Heroes 3 bytt ut mellansekvenser mot 2D-konst som jag detaljerade i min recension.
Så var det min tur att ge sig in i bloggens förlovade värld, med allt som hör det till. Frekventa inlägg med viss aktualitet kan nog inte skada. Viss självdisciplin och jävlar anamma kanske är på sin plats så här 33 år efter dag ett i mitt liv. Humorn får man hoppas är med på noterna emellanåt också.