Häromdagen läckte Spaceworld 1997 betan till Pokémon Gold ut och jag fullkomligt älskar de monster som aldrig hamnade i den färdigställda versionen som släpptes 2 år senare. Speciellt Kotora, en liten elektrisk tiger-hamster hybrid. Så var tvungen att rita lite fanart xD
Jag har vid flera tillfällen proklamerat min kärlek till Resident Evil-serien (där fyran och remaken till Gamecube är favoriterna) och utöver det har jag flera gånger uttryckt en önskan om att få serien rebootad. Faktum är att jag för ett bra tag sedan skrev en utförlig blogg om ungefär hur jag hade velat se det utföras.
Den öppna Uncharted 4 betan som går igång nu på Fredag finns nu att förladda för den som är intresserad att delta. Betan kommer att rulla från Fredag den 4/3 fram till Söndag den 6/3.
Idag kl 13:00 svensk tid så gick betan av The Division igång på PS4. Mina första intryck var att spelet är väldigt snyggt rent grafiskt. Men nu ska jag komma till saken.
Har under de senaste dagarna försökt att balansera Rainbow Six: Siege, dubbel XP-helgen i Black Ops 3 och betan till Uncharted 4 som gjorde tillgänglig för alla som köpte The Nathan Drake Collection. Detta har gjort att jag kanske inte fullt ut spelat så mycket av betan som jag hade önskat, men utav det som jag testat måste jag säga att jag är överraskad.
Jag har idag suttit i flera timmar och spelat Naughty Dogs senaste flaggskepp Uncharted 4: A Theif's End multiplayer betan. Det finns ett introduktions läge i betan där man kan lära sig kontrollerna och där får man även chansen att prova på att spela mot A.I.
Jag sitter nu i min fåtölj framför tv:n och tänkte återigen testa Rainbow Six Siege betan som imorgon öppnar för alla. När jag väl kommer in i en match så tycker jag att spelet flyter på rätt så bra, och det finns nu fler banor att spela på än vad som fanns i den stängda betan. De har även bytt ut vissa klasser mot nya, men den största skillnaden finner man i själva menyn av spelet. Där har de lagt ner mest jobb tycker jag att det verkar och det är betydligt snabbare och enklare att hitta bland de olika flikarna, det går dessutom att kolla igenom sina "challenges" när man väntar på att få komma in i en match.
Jag spelade en hel del av Star Wars Battlefront-betan förra veckan och jag tänkte lite snabbt hoppa in i diskussionen och dela med mig av mina åsikter om spelet. Den korta versionen är att jag tyckte om det mer än jag förväntat mig. Mina första intryck var att det kändes grymt att spela, rent mekaniskt, och kontrollen sitter som en smäck - bortsett från att jag måste byta perspektiv med D-paden.
Har som så många andra gett mig i kast med betan till kommande Star Wars Battlefront, och det var med både förväntansfullhet och skepticism som jag gav mig in i det. Har spelat den del under senaste dagarna och jag känner mig nu redo att dela med mig av mina intryck från det som jag fick prova på.
Digital Foundry har under fredagen rullat ut en analys om både PS4 och Xbox One versionen av Star Wars Battlefront betan, jävligt roligt spel i mitt tycke. Men något som jag blir besviken över när jag läser är att Xbox One versionen endast körs i 720p? Alltså samma upplösning som på Xbox 360 och PS3 spelen.
Spelade några matcher i betaversionen av Gears of War: Ultimate Badazz Fläzky Edition™ idag på morgonkvisten. Än så länge är det bara banan Gridlock som är spelbar, med de två spellägena Team Deathmatch och King of the Hill. De har uppenbarligen tagit med sig ett och annat från Gears of War 3 då Team Deathmatch inte ens fanns som läge i det första spelet och det tycker jag är bra.
Skaparna av actionrymdspelet Strike Suit Zero jobbar just nu på ett taktiskt rymdspel med Arena/MOBA-inslag, ett spel vid namn Fractured Space. Två lag på fem spelare var kontrollerar varsitt enormt rymdskepp och försöker ta kontroll över nyckelpositioner.
När de första ryktena kom, och även när det väl utannonserades, trodde jag ärligt talat att Battlefield: Hardline var ett enda stort skämt. Battlefield, som ju är känt för sina stora slag mellan arméer, skulle få en spin-off som smalnades av till ett tjuv och polis-tema. Hur i hela friden det skulle gå ihop var minst sagt ett mysterium, men under tiden som gått har jag undrat om det ändå kunnat vara något, trots absurdheten, vilket gjorde jag hoppade på den senaste betan som jag hade tänkt dela med mig av lite (sena) intryck.
Halo 5-betan börjar för alla som äger Halo: The Master Chief Collection den 29 december. Men jag antar att 343 Industries efter samlingens katastrofala lansering blev lite oroliga för hur det hela skulle gå när betan kickar igång för de har börjat släppa in folk redan nu (eller i fredags, rättare sagt). Jag har haft turen att få en tidig titt på betan och således Halo 5: Guardians och hur det känns.
Förhandsbokade nyss Destiny Ghost edition på Game.uk (finns ju inte att få tag på nästan) skulle få beta kod, var tvungen att chatta med deras support bara för att få reda på att deras nycklar har tagit slut? :-o
Detta är nog den bästa betan jag har spelat. Varför? Jo för man får en lagom stor bit av kakan för att förstå vad Destiny handlar om och jag personligen hade ingen aning om vad det handlade om förrän jag testade det igår. Det har inte förekommit problem med att logga in, buggar eller att spelet kraschar vilket är mycket bra. Bungie har skapat en värld som man kan verkligen bli helt lost i och då menar jag förstås att man sugs in i världen och vill utforska så mycket som man kan. Betan erbjuder en hel del variation från story uppdrag, utforskning, samarbete med andra spelare och multiplayer som har en halo känsla i sig. För de spelare som gillar FPS och RPG spel borde inte missa detta spel så därför kommer jag bjuda på 2 beta nycklar till ps4 versionen och det är FÖRST TILL KVARN :)
För ett par dagar sedan lyfte Zenimax NDA-avtalet till The Elder Scrolls Online-betan, vilket betyder att det är fritt fram att prata om sina upplevelser och intryck för allmänheten. Eftersom jag deltog i det senaste betatestet (vart även inbjuden till det som var tidigare, men kunde inte närvara då) tänkte jag dela med mig lite av tankar och intryck från betatestet. Dock kan jag nämna direkt att jag inte hann testa speciellt mycket så det här kommer endast vara intrycken från det jag hann spela, och om jag blir inbjuden till framtida betatester eller om det blir en öppen beta framöver kommer jag utöka mina intryck därifrån förutsett att jag kan eller hinner delta.
Efter att ha spenderat lite tid med den öppna betan till kommande Ace Combat Infinity tänkte jag passa på att dela med mig av lite intryck om vad som verkade bra och vad som verkade mindre bra. En sak är i alla fall säker, och det är att utvecklarna tar det här spelet på stort allvar. Spelet är egentligen i princip färdigt, men trots detta har de inte släppt spelet än för att kunna samla in feedback både från den japanska och internationella betan, istället för att stressa ut spelet.