Om någon speltitel skulle kunna rå på Ocarina of Time så är det väl isåfall årets Zelda-upplaga? André har ställt de båda titlarna mot varandra i den tveklöst svåraste vs-duellen han någonsin har skrivit...
Det behöver inte stå skräck på lådan för att man ska vilja tända lamporna, gå ner i fosterställning och intala sig att "spöken finns inte". Andreas koserar om hur atmosfär i spel kan ge tillfällen där han blev rejält uppskrämd.
Vi satte oss ned med Nintendos Eiji Aonuma i Paris för att prata om Zelda-seriens historia, nutid och framtid...
Joakim är först ut i del ett av tio artiklar där vi berättar om spelen som drog igång vårt brinnande intresse på allvar...
Den före detta Nintendo-dyrkaren Oliver Thulin kåserar om var den japanske jätten trampade fel och hur de kan bli störst, bäst och vackrast igen...
Innan den officiella utannonseringen av uppföljaren till det väl mottagna The Fall pratade vi med Over the Moons John Warner...
Då var årets Electronic Entertainment Expo över och det har blivit dags för Oliver att summera hans favorittrailers från den gångna veckan...
Vi fortsätter att granska våra förhoppningar och förutsägelser om E3 2016 nu när vi vet hur mässan gick...
Hur står sig våra E3-förväntningar och förutsägelser nu med facit i hand? Låt oss ta en titt tillsammans...
Så är E3 2016 över och det är ett helt år kvar tills vi får uppleva allt detta roliga igen. Under denna hektiska vecka har det sprutat ut nyheter och vi har nu sovrat ut de viktigaste åt dig...
Ubisoft visade upp spel efter spel under årets E3-mässa och vi har såklart tagit pulsen på alltihop...
Japp, snart är det dags för världens viktigaste spelmässa igen. Vi bjuder här på en riktigt maffig artikel där vi går igenom alla presskonferenserna och allt du borde veta...
Här är våra största förväntningar på vad som ska visas under E3-mässan nästa vecka...
Redaktör Mäki har febrilt samlat Disney Infinity-figurer och spelat spelen. När nedläggningen av serien utannonserades i förrgår bestämde han sig för att summera varför...
Kvinnor har i spel allt för ofta stått i skuggan medan männen stoltserat med den ena förmågan värre än den andra. Det är numer ett minne blått.
Vad är skillnaderna mellan versionerna, går de att använda tillsammans och vilka figurer finns egentligen att välja på? Vi berättar allt du behöver veta...
Det här med spelförsäljning är inte så lätt och att mäta antalet sålda spel ger ofta en falsk bild av verkligheten. Jonas benar ut och förklarar i försäljningsdjungeln...
Mikrotransaktionerna och andra former av nedladdningsbart material invaderar våra älskade spel. Men är det nödvändigtvis dåligt? Oliver kåserar om saken...
Otaliga genrer och omtyckta spelserier har försvunnit de senaste åren. Helt i onödan, menar Jonas Mäki i ny mastig artikel...
Efter att ha förlorat striden med cancer dog Nintendo högste chef Satoru Iwata för två veckor sedan. Jonas Mäki har författat en hyllning till mannen som förändrade spelvärlden...
E3 är slut sedan en knapp vecka tillbaka och redaktör Mäki har nu vaskat fram mässans tio bästa trailers...
E3 är officiellt slut och det är ett år kvar tills nästa gång. Jonas Mäki kollar in de mest avgörande händelserna på årets mässa...
Sist ut bland konsoltillverkarna var Nintendo, ett företag i förändring med ny konsol utannonserad. Vi kollar in vad de hade att förtälja på E3 2015...
Med bara en vecka kvar till världens viktigaste spelmässa drar igång, serverar vi nu en maffig genomgång av allt du behöver veta om vad som ska visas, hur du kan se det, när det sker och smaskiga spekulationer...
Här är den andra och sista delen av vår artikelserie med våra mest efterlängtade E3-utannonseringar som skulle ge våra drömmars spelmässa...
Det är bara drygt en vecka till de första E3-presskonferenserna drar igång och med detta i åtanke har vi på redaktionen nu utsett våra drömmars E3...
Vi har samlat ihop våra kollektiva åsikter och sammanfattat våra recensioner. Detta är det vi anser vara de tio mest köpvärda spelen till Wii U
Tiden när man bara kunde starta sin spelkonsol och sätta igång med att spelande är ett minne blott, och värre kommer det att bli enligt Jonas Mäki...
Ny hårdvara, massor av VR-snack och en och annan mysig indietitel. Carl Brännström tittar närmare på och sammanfattar årets Game Developers Conference...
Bärbara spel har tagit rejält med stryk senaste åren och varken PS Vita eller Nintendo 3DS säljer som beräknat. Jonas Mäki spekulerar om framtiden för portabelt spelande...
Så har vi hunnit fram till den tredje och sista delen i vår artikelserie om orosmoln på den annars så ljusa spelhimlen. Kolla in vilka farhågor vi har för det kommande spelåret...
Vi hann inte ventilera allt Gamereactor oroar oss för i den förra artikeln. Här är uppföljaren med ännu fler saker som bekymrar oss inför den närmsta tiden...
Det hetaste spelåret på mycket länge är fortfarande i sin linda och vi ser fram emot allt ofattbart hett som är på gång. Men det betyder inte att det inte finns mörka moln på himlen. Här är orsaker till oro...
Det ska sägas direkt; 2015 kommer bli ett spelår att minnas med fler lovande titlar än någon rimligen kan tänkas behöva. Det gjorde det både roligare och svårare att kora de allra hetaste, men nu har vi gjort det! Här är den första av tre delar av Gamereactors lista...
Självklara multiformatstitlar har plötsligt blivit exklusiva under denna nya generation. Jonas Mäki förklarar varför det i grunden är något positivt och spekulerar i att det är något som kommer bli allt vanligare...
När vi blickar bakåt kommer 2014 var året då trasiga spel blev en smärtsamt tydlig trend. Att inte kunna spela sina nyinköpta spel på några veckor var standard. Men några var värre än andra, och här är årets allra värsta rötägg...
Under ett år med spel innehållandes allt från Donkey Kong till Master Chief och Sonic har det naturligtvis varit en styv uppgift att kora de bästa karaktärerna. Men efter tandgnisslan, gråt och hot så har vi nu lyckats sammanställa de fem främsta...
En av de viktigaste kategorierna i dessa tider när multiplayer bara blir allt viktigare är årets story. Här är spelen som på ett eller annat sätt berörde oss allra mest under 2014...
Det här med återutgivningar är naturligtvis inget nytt, men 2014 var de både fler och bättre än någonsin då alla ville släppa sina klassiker till Playstation 4 och Xbox One i uppiffat skick. Här är årets allra främsta nyutgåvor...
Grafik, ljud och innehåll är inte allt. Ett spel måste ha ett namn också. Gärna ett som väcker intresse och låter bra. Redaktionen har listat de tio bästa spelnamnen...
Trasiga spel har tyvärr varit den stora trenden under 2014, där det varit regel snarare än undantag att inte kunna använda nysläppta spel fullt ut. Gamereactor har listat de värsta exemplen...
Playstation 4 och Xbox One har på flera sätt markerat slutet för utbredd piratkopiering inom spelvärlden. Jonas Mäki berättar hur det gick till...
Teamet bakom GTR 2 och Need for Speed: Shift siktar på att köra om Forza Motorsport med stekheta Project Cars. Petter Hegevall besökte studion
Det är mindre än två månader sedan världens viktigaste spelmässa, E3, tog slut men nästa vecka fortsätter det roliga då Gamescom tar vid i Köln, Tyskland. För de som...
Det är bara dryga veckan sedan EA lät utannonsera att deras förmodade storsäljare Battlefield: Hardline skulle drabbas av det som redan hänt så manga andra storspel den...
Det är idag bara 10 dagar kvar tills den första presskonferensen dundrar igång och därmed inofficiellt startar årets E3. Jag skriver inofficiellt för att...
I Gamereactor #107 skrev jag en krönika om hur vi numera förväntas betala för fullständigt trasiga spel och själva stå för beta-testandet av dem när vi genomlider de...
Mathias kåserar om skräckspel, deras guldålder och om sin eviga kärlek till dem. Om genrens förfall och om hur den reste sig ur graven...
Jonas Mäki tycker det görs allt förre spel för honom i takt med att spelen samtidigt utvecklas för att tilltala så många som möjligt, och tar sig en närmare titt på hur spelutvecklingen förändrats de senaste åren...
Mönstret upprepar sig varje generation, var den förra konsolen fantastiskt bra, så kommer efterföljaren bli desto sämre. Alla vet det - utom konsoltillverkarna...