goty

2010 har gått fort. I raketfart. Jag tyckte det nyss var sommar. Och ja... Gamereactor har ångat på. Trots ett antal feta förseningar har spelåret varit superbt. Vi har satt många fullpottsbetyg. Vi har delat ut hela nio stycken Vi älskar dig-stämplar och recenserat fler spel än något annat år sedan Gamereactor grundades.

Det har känts roligt och spännande att sammanfatta 2010 som spelår och i korandet av årets bästa spel har redaktionen diskuterat, debatterat och bråkat mer än vanligt. Ett gott tecken på att toppstriden varit jämn i år, att många riktigt bra spel släppts. Personligen lyckades jag inte riktigt hålla mitt nyårslöfte, men nästan. Jag lovade mig själv att försöka vara lite bredare i år. Spela fler spel som jag vanligtvis aldrig skulle spendera tid med. Och det började sannerligen riktigt bra.

Jag njöt av rymdoperan i Mass Effect 2, löste gåtor i Heavy Rain och mös i sommarsolen med Super Mario Galaxy 2. Tre riktigt bra spel som jag vanligtvis inte hade tagit mig igenom. Och ja, på så sätt känns det här året, när vi nu sammanfattar 2010 och kikar vidare mot nästa år, som ett speciellt sådant. I samma veva har jag likt varje år levt rövare i storslagna actionvärldar (Just Cause 2, Halo: Reach, Red Dead Redemption) samt tidstränat mycket i Iracing och Forza Motorsport 3.

Det spelet jag spenderat överlägset mest tid med i år är Just Cause 2. Friheten, möjligheterna och den ofta ofrivilliga komiken framkallade ett beroende. Mina två fetaste besvikelser har tveklöst varit Alan Wake och Gran Turismo 5, två extremt efterlängtade evighetsprojekt som inte levde upp till förväntningarna. Avslutningsvis vill jag passa på att tacka dig som läser för året som gått, önska dig god jul och ett riktigt gott nytt år.

/Petter Hegevall, Chefredaktör

Fortsätt till första kategorin >>
Rösta